مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. آذر 1401 - 16:32   |   کد مطلب: 24813
مدیرعامل مرکز تحقیقات و سلامت آمین در گفتگو با صدای دانشجو گفت: امنیت شغلی مهمترین دغدغه دانشجویان پرستاری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،

روز پرستار در ایران، ۵ جمادی الاولی مصادف با زادروز حضرت زینب کبری سلام الله علیها است. پرستاری یکی از شغل های بسیار سخت و طاقت فرسا در کشور است و با توجه به سختی کار بالا این شغل هر شخصی قادر به انجام دادن آن نیست باید عاشق و علاقمند به این شغل باشد.
پایگاه خبری صدای دانشجو به همین مناسبت طی گفتگویی با رضا قپانوری کارشناس پرستاری و مدیرعامل مرکز تحقیقات و سلامت آمین به بررسی دغدغه و چالش های دانشجویان رشته پرستاری پرداخته است.

●دغدغه اصلی پرستارها و دانشجوهای پرستاری چیست؟

قپانوری در پاسخ به این سوال گفت:
شاید امروز امنیت شغلی مهمترین دغدغه دانشجویان و پرستاران باشد. برخی پرستارانی که به علت کمبود نیرو در دوران کرونا به درخواست بیمارستانها تمدید طرح خدمت کردند امروز خانه نشین شده اند.

●آیا آینده شغلی دانشجویان پرستاری تضمین شده است؟

قپانوری پاسخ داد:
جالب است بدانید امروز با وجود نیاز مبرم کشور به جذب پرستار و افزایش تخت های بیمارستانی، یکی از نگرانی های پرستاران موضوع استخدام است، متاسفانه تعداد آزمونهای استخدامی پرستاری زیاد نبوده و یک دانشجوی پرستاری از سرنوشت شغلی خود بعد از گذراندن دوران طرح، باخبر نیست!
اگر واقعا ما کمبود پرستار داریم چرا از جانب دولت وزارت بهداشت اقدام موثری نمی‌بینیم؟
زیر بار نرفتن دولت برای استخدام پرستار و البته سیاست استفاده چرخشی از نیروی طرحی برای جبران کمبود پرستار یکی از دلایل مشکل موجود است.

●چه مشکلاتی برای پرستاران وجود دارد؟

مدیرعامل مرکز تحقیقات آمین اذعان کرد:
پرستاری متاثر از مشکلات عدیده ایی است که بعضا مشاهده می‌کنیم برخی افراد با وعده و وعید از این مشکلات سواستفاده های سیاسی هم میکنند!
نمونه اش تعرفه گذاری پرستاری که کلی وعده در مورد آن داده شده اما اکنون میبینیم با وجود اینکه امسال در ردیف بودجه قرار گرفت بعد از نه ماه به تازگی واریز مطالبات پرستاران آن هم به صورت ناقص آغاز شده است.

●کمی هم در مورد مرکز سلامت آمین توضیح بدهید و بگویید هدف از راه اندازی مرکز سلامت آمین چه بوده؟

رضا قپانوری پاسخ داد:
مرکز تحقیقات و فناوری آمین یک مجموعه متشکل از دانشجویان، فارغ التحصیلان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی همدان است که در حوزه های نانو، داروسازی، سبک زندگی سالم، سیاستگذاری سلامت و تحقیقات بالینی مشغول به فعالیت است.
تولید دانش بنیان و کمک به حل مسائل سلامت ماموریت مهم آمین میباشد که به لطف خدا تا به حال نتایج مثبتی از جمله ساخت یک داروی گیاهی و راهکارهای سیاستی مربوط به مساله جمعیت به دست آمده است.

●در مورد برگزاری دوره راه پرستاری و مزایای آن برایمان بگویید:

یک کار مثبتی که در بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری ملایر اتفاق افتاد راه پرستاری بود ،راه پرستاری به دانشجو کمک میکند بداند چگونه درس بخواند،مهارت بالینی بیاموزد و چه مسیر شغلی در پیش روی خود دارد.

انتهای پیام/ ب

دیدگاه شما

آخرین اخبار