مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. مرداد 1401 - 21:47   |   کد مطلب: 24760
دبیر قرارگاه مطالبه‌گری شهید همدانی بسیج دانشجویی استان همدان در دیدار نخبگانی با رئیس جمهور چه مطالباتی را عنوان کرد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، محمدجواد چراغی، دبیر قرارگاه مطالبه‌گری شهید همدانی بسیج دانشجویی استان همدان در دیدار با رئیس جمهور برخی از مطالبات اصلی دانشجویان را عنوان کرد.
از عناوین اصلی این مطالبات می‌توان به:
۱_تربیت حکمران انقلاب اسلامی در دولت سازی و‌تمدن سازی
۲_تحول خواهی و لزوم نگاه تحولی در مدیران
۳_لزوم هم راستایی انتصابات با گفتمان امامین انقلاب
۴_تدوین نظام اقتصادی مبتنی بر اسلام در راستای گام دوم انقلاب اسلامی
اشاره کرد‌.

دبیر قرارگاه شهید همدانی خطاب به رئیس گفت:
حضرت آیت الله رئیسی
جنابعالی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران هستید ، در برهه ای به این مسئولیت رسیده اید که این جوانان جنگ ندیده و امام ندیده تشنه ی احیای آرمانهای شیرین بدو انقلاب بوده اند ؛ قلبهای ما برای آن عدالت علی وار و آزادی و استقلال جمهوری اسلامی است که می تپد و با این امید پای صندوق رأی آمدیم و به سید ابراهیم رئیسی که‌شهره به فساد ستیزی و استقلال عمل بود رای دادیم و حال یکسال از آن‌ د‌وران گذشته است و سوال ما این است برای این آرمانها چه کرده اید؟

یکسال است چشمان جریان دانشجویی منتظر است تا مبارزه با فساد و رانت را در مدیران استانی ببنند ، کوتاه کردن دست مداخله گران در امور اقتصادی را ببینند ، جوان گرایی بدون رانت و‌دخالت برخی افراد را ببینند اما حیف . . .

_جناب آقای دکتر رئیسی ما اعتقاد داریم تربیت حکمران تراز انقلاب اسلامی که منجر به دولت ، جامعه ی تمدنی و‌اسلامی میشود و صرفا در دولت حضرتعالیست که تحقق پیدا میکند و شایان ذکر است بواسطه ی تحقق این تربیت حکمران ، پاشنه ی آشیل دولت جنابعالی که عدم تربیت مدیران در سطوح مختلف مدیریتی در دوران گذشته است مرتفع خواهد شد اما گویا برخی از منصوبین به حضرتعالی در استان ها اعتقادی بر این موارد و آرمانها ندارند که این مایه ی تاسف ماست.

_ جناب آقای رئیس جمهور ، ویژگی‌های حکمرانان ، سبک اعمال مدیریت آن‌ها است؛ اینکه چه سبکی از اندیشه امامین انقلاب بگیریم که سبک مدنظر اسلام و امامین باشد و اینکه حکمرانان آیا به آن ملتزم هستند یا نه؟ را می‌توان از ویژگی‌های حکمران از منظر اسلامی دانست که تا به امروز مصادیق عینی آن در عملکرد مدیران و انتصابات استان بسیار ضعیف مشاهده شده است .
جناب اقای رئیسی آیا در نظام حکمرانی دولت حضرتعالی تا به حال تأمل شده است که برای یافتن افراد مستعد یا تلاش برای رشد و ارتقاء افراد یا حتی ارزیابی آنها، از چه مدلی می‌توانید بهره ببرید؟ به همین جهت مهم‌ترین خلاء و چالشی که بسیار در دولتتان مشهود می باشد این است که می‌بایست کارگزاران از دل یک فرآیند رشد و تربیت ویژه پرورش پیدا کنند و سپس منصوب و بکارگیری شوند؛ اما متاسفانه در حال حاضر تاحد زیادی نسبت به این موضوع غفلت صورت گرفته است و لازم میدانیم این‌ نکته را تذکر بدهیم که لزوم تحول خواهی در مدیران باید در حوزه ی تفکر با حذف نتوانستن‌ها در میان نهادها با همراهی قوا و در فرآیندها با اعتماد به مردم و جوانان روی دهد تا جامعه به سوی ثبات نسبی در اقتصاد و سیاست حرکت کند و با تحول بنیادین در هر یک از موارد ذکر شده می‌توان امیدوار بود که چرخ‌های خارج شده اقتصاد، سیاست و یا حتی فرهنگ کشور از ریل توسعه و آرامش بار دیگر در مسیر صحیح قرار گیرد اما متاسفانه ما در استان شاهد آن هستیم که تحول صرفا به سخنرانی ها اکتفا شده و البته با رفتن یک مدیر و آمدن مدیری دیگر نیز روحیه ی تحول خواهی نهادینه نخواهد شد نتیجه اش را میتوان در رخوت و خمودگی و عدم پاسخگویی نسبت به عملکرد یک ساله برخی مدیران استانی دانست .

_ جناب آقای رئیسی ما متاسفانه شاهد این هستیم که برخی منصوبین به حضرتعالی در استان عمل به وظایف انجام نشده در دولت قبل را کار جهادی معرفی میکنند اما ما تحول و کار جهادی را مضاف بر انجام وظایف میدانیم و البته متاسفانه امروز در برخی کارگزاران شما ظاهر گرایی و انتصاب به برخی گروه ها جای اصالت محتوا و عمق مطلب را گرفته است که انتظارمان از شما این است تحول را در محتوا هم به مرحله بروز و ظهور برسانید.

_حضرت آیت الله رئیسی شایان ذکر است در مسائل اقتصادی قائل بر این هستیم که با توجه به ساختارهای معیوب اقتصادی اصلاح در این ساختار صرفا با جابه‌جایی مدیران امکان پذیر نمی باشد و معتقدیم در اصلاح نظام اقتصادی علاوه بر توجه بر قشر مستضعف لازم است توجه ویژه ای به دهک های متوسط هم صورت بگیرد و عدالت اقتصادی مبتنی بر گفتمان انقلاب و نظام فکری منسجم برآمده از اسلام ناب محمدی استوار گردد .

_اما یک نکته خطاب به برخی حضار در جلسه !
مگر رهبری به صراحت نفرمودند که برخی در انتصابات دخالت نکنند؟

مگر رهبری نفرمودند دولتمردان جوانگرایی را سر لوحه ی کارخود قرار دهند؟

مگر حضرتعالی بارها تأکید بر از بین بردن مظاهر فساد و قطع یَد مفسدین نداشته اید؟

مگر حضرتعالی نفرمودید مدیرانی که اعتقادی به تحول و‌ کارآمدی ندارند باید رفع زحمت نمایند؟

حال مسئولین حاضر باید بدانند اگر به مواردی که بیان شد اعتقادی ندارند، مرد باشند و صورتک ریا و ولایتمداری را از صورت خود بردارند که یک رنگی بهتر از نامردی است . . .

_ و اما سوال آخر

جناب آقای دکتر رئیسی تا کی بناست نمایندگان به جای وزرا و وزیران به جای استانداران در استانها تصمیم گیری کنند؟

والسلام علیکم و رحمت الله

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار