مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. تير 1401 - 18:35   |   کد مطلب: 24745
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان در رابطه با حواشی اخیر انتصاب رییس دانشگاه فرهنگیان همدان و مطلب اخیر روزنامه بیانیه صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان در رابطه با حواشی اخیر انتصاب رییس دانشگاه فرهنگیان همدان و مطلب اخیر روزنامه  بیانیه صادر کرد. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان پردیس شهید مقصودی برآن است تا در قبال حواشی اخیر انتصاب مدیریت دانشگاه فرهنگیان استان همدان مواردی را جهت تبیین و شفافیت مسئله فوق الذکر بیان دارد:

نخست حال ناخوش پردیس های همدان؛که در طول سالهای گذشته توسعه کمی و کیفی چشمگیری در آنها ملاحظه نمیشود.سالهاست دانشجومعلمان پردیس خواهران در محیطی غیر دانشگاهی و ناایمن و به دور از حداقل امکانات زیبنده معلمان آینده این استان دوران تحصیل خود را سپری میکنند.

در طول ۲ سال تعطیلات کرونایی که فرصت مناسبی جهت بازسازی و رفع مشکلات ساختمان های فرسوده می توانست باشد حتی با وجود کسورات ناعادلانه از حقوق دانشجومعلمان شاهد اقدامی درخور در این زمینه نبودیم.

ثانیا افت فرهنگی و تربیتی؛ فضای فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان علیرغم وجود ظرفیت های ناب مادی و معنوی این دانشگاه فضایی مرده و بی تحرک است. کانون ها و انجمن های دانشگاه گویی وجود خارجی ندارند.شاخص های تربیتی در بین دانشجومعلمان نسبت به سالیان گذشته نزول چشمگیری داشته است. عدم برگزاری منظم و به موقع جلسات شورای فرهنگی دانشگاه نمونه ای از بی تفاوتی نسبت به تعالی امور فرهنگی این مجموعه است. 

ثالثا عدم تعامل و نبود نگاه دانشجویی در بین مسئولین؛ نگرش سو نسبت به فعالیت های سیاسی دانشجویان علیرغم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و عدم تعامل صحیح با دانشجومعلمان مطالبه گر از جمله چالش هایی است که دانشجویان را از میدان مشارکت در پیشبرد اهداف متعالی اجتماعی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی باز داشته است.

رابعا خلأ هویت بخشی به دانشجومعلمان؛ تقلیل هویت معلمی از امامت جامعه به یک شغل و منبع درامد ره آورد نگاه غیر تربیتی و فن سالارانه به این مقوله تمدنی است. تربیت معلم تراز بایستی از همین مراکز رقم بخورد و نه لزوما از سطوح کلان مدیریتی.

خامسا فقر ایده های تحولی و رکود و رخوت مدیریت مسن و محافظه کار؛ 

از اینرو مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت در استان همدان نیازمند مدیری جوان، با پشتکار، دارای روحیه و سبقه بسیجی و جهادی ؛ آگاه به مسائل دانشجومعلمان و ابعاد تربیتی و فنی تربیت معلم استان میباشد. چرا که تربیت معلم استان بیش از هرچیز نیازمند فهم مسئله متناسب با اقتضائات و ظرفیت های موجود میباشد. که این ویژگی ها را بایستی در بین عناصر دغدغه مند و فعال در عرصه فرهنگ و تربیت جستجو کرد.

چه بسا بست نشینان تربیت معلم همدان که خود بانیان وضع موجود اند.

در این بین جانب داری  برخی نمایندگان مجلس و پدرخوانده های استان از گزینه های مطلوب خود و یا ممانعت از حضور دیگر افراد امری مذموم و خلاف شأنیت ایشان است که متاسفانه علیرغم تذکرات چندباره رهبری در این زمینه هم چنان مشاهده میشود.آنچه حائز اهمیت است حریت و استقلال مدیریت تربیت معلم و عدم اثرپذیری از القائات و فشارهای نمایندگان و صاحبان قدرت است.

لعل الله یحدث بعد ذلک امرا.

دیدگاه شما

آخرین اخبار