مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. مرداد 1391 - 8:17   |   کد مطلب: 243
رییس جمهوری شنبه شب در نخستین افطاری ماه مبارك رمضان، در فضای صمیمی میزبان جمعی از ایتام تحت پوششی سازمان بهزیستی و كمیته امداد امام خمینی(ره) بود و در كنار آنها افطار ‌كرد.
 حاشیه‌های افطاری احمدی‌نژاد با ایتام

به نقل از ایرنا، محمود احمدی‌نژاد این بار نیز همانند سال‌های گذشته در نخستین روز از ماه مبارك رمضان، در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری، میزبان جمعی از ایتام از سراسر كشور بود.

** كودكان و نوجوانان پسر و دختر تحت پوشش سازمان بهزیستی و كمیته امداد امام(ره) كه از سراسر ایران فرصت حضور در این ضیافت افطاری رییس جمهوری را به دست آورده بودند، نماز جماعت مغرب و عشاء خود را اقامه كرده و منتظر ورود رییس جمهوری بودند.

** بعد از صرف افطار، كودكان و نوجوانان پسری كه در طبقه اول مسجد حضور داشتند، با ذوق و شوق وصف نشدنی در اطراف رییس جمهوری گرد آمده و احمدی‌نژاد نیز با دست كشیدن بر سر و بوسیدن پیشانی آنها به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.

** دخترانی كه در طبقه دوم مسجد حضور داشتند، بعد از صرف افطار با ذوق و شوق فراوان به طبقه اول آمدند تا آنها نیز لحظاتی را در كنار رییس جمهوری كشورشان باشند.

** میهمانان ضیافت افطاری رییس جمهوری وقتی آقای 'مسعود روشن‌پژوه' از مجریان برنامه كودك ونوجوان را مشاهده كردند، به یاد برنامه 'مسابقه محله' افتاده و بخشی از تكه كلام‌های این برنامه را تكرار كردند.

** در ابتدای برنامه، با دعوت آقای روشن‌پژوه مجری برنامه، پسر نوجوانی از استان خراسان رضوی دكلمه‌ای را قرائت كرد. سپس گروه سرود پسران استان البرز نیز سرودی با نام'ایران من' خوانند.

** در حین اجرای برنامه‌های مختلف برای كودكان و نوجوانان، رییس جمهوری به تقاضاهای تعدادی از این میهمانان كودك و نوجوان برای دادن امضا، پاسخ و آنها را مورد تفقد قرار می‌داد.

** 'ضیافت مهر' به زیبایی بهتر زیستن؛ نوشته‌ای از سوی سازمان بهزیستی بود كه در كنار محل اجرای برنامه نصب شده بود.

** دخترانی از شهرستان بردسكن استان خراسان رضوی نیز در این مراسم به اجرای سرود پرداختند.

** مجری برنامه به اجرای مسابقه میان میهمانان ضیافت پرداخت كه در این میان رییس جمهوری نیز در جمع آنها حضور یافت و ضمن گفت و گوی گرم و صمیمی، هدایایی را به رسم یادبود اهدا كرد.

** رییس جمهوری بعد از آنكه مجری برنامه به طرح پرسش میان تعدادی از میهمانان كودك ونوجوان شركت كننده در یك مسابقه پرداخت، با گرفتن میكروفن گفت: می‌خواهم پرسش مطرح شده را كمی تغییر داده و یك پرسش عمومی از همه میهمانان ضیافت افطاری بپرسم.

** پرسش احمدی‌نژاد از كودكان و نوجوانانی كه در ضیافت افطاری حضور داشتند این بود كه 'ما چه هستیم؟ چه توانایی‌هایی داریم؟ و چه كارهایی ‌می‌توانیم انجام دهیم؟

** با توجه به نامه‌هایی كه میهمانان ضیافت افطاری به رییس جمهوری دادند، احمدی‌نژاد به آنها قول داد كه ضمن خواندن همه نامه‌ها، تا جایی كه امكان دارد، خواسته‌های آنها را برآورده كند.

**از سوی ایتامی كه در این ضیافت حضور داشتند، سه تابلوی صنایع‌دستی نفیس منبت، معرق و میناكاری به رییس‌جمهوری اهدا شد.

** در این مراسم ' حمید بقایی ' معاون اجرایی رییس جمهوری، 'عبدالرضا شیخ‌الاسلامی ' وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، جمعی از مسوولان كمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی نیز حضور داشتند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار