مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. مهر 1399 - 11:59   |   کد مطلب: 24179
هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

ذاکری: ۷۵۰ دانشجو متقاضی اسکان در خوابگاه‌های دانشگاه علم و صنعت هستند

جبار علی ذاکری، رئیس دانشگاه علم وصنعت با اشاره به اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در دوره آموزشی هستند، آموزش‌ها به صورت مجازی است و دانشجویانی که دوره آموزشی را به اتمام رسانده و به دوره پژوهشی رسیده اند، بسته به نیاز دانشجو و برای پروژه‌ها و پروپوزال به مدت دوماه می‌توانند از خوابگاه استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به تقاضایی که داریم اسکان خوابگاه را خواهیم داشت و تاکنون ۷۵۰ متقاضی اسکان در خوابگاه داریم که برای تمامی این دانشجویان فضای اسکان فراهم شده است.

ذاکری خاطرنشان کرد: دانشجویانی که در مرحله انجام تز دکتری هستند، اساتید تعیین خواهند کرد که دانشجو به چه میزان می‌تواند از خدمات خوابگاهی استفاده کند. در حال حاضر اختیار را به دانشجو واگذار کردیم و هیچ اجباری به حضور دانشجو در دانشگاه نداریم، اما در صورتی که دانشجو بخواهد از امکانات خوابگاه استفاده کند، پذیرش خواهند شد.
 
 
 

چهارمین فراخوان تعیین تکلیف بورسیه‌های بلاتکلیف منتشر شد

بدینوسیله از متقاضیان بورسیه که دارای حکم بورس و مدرک دکترا هستند و در سه فراخوان اخیر بورسیه‌های بلاتکلیف شرکت نکرده‌اند، از ۵ مهر ماه ۱۳۹۹ به مدت یک ماه ثبت نام به عمل می‌آید.

داوطلبان می‌توانند ضمن مطالعه شرایط مندرج در این اطلاعیـه، نسـبت بـه ثبـت نـام در آدرس https://sccr.ir/forms/register اقدام کنند.

فهرست رشته‌های مصوب وزارتخانه‌های علوم و بهداشت اعلام شد

اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، رشته‌های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را اعلام کرد.

براساس اعلام اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم متقاضیان تسهیلات دانشجویی جهت کسب اطلاع از کلیه رشته‌های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌توانند به سایت سازمان امور دانشجویان مراجعه کنند.
 

گلایه‌هایی از نظارت ها‌ی ضعیف وزارت علوم بر دانشگاه غیرانتفاعی پارس

دانشگاه غیر انتفاعی هنر و معماری پارس یکی از دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم است که بنا به گفته دانشجویان، این دانشگاه در رشته‌های هنری و صنعتی دانشجو پذیرش می‌کند و در حال حاضر بیش از ۶۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه در رشته‌های مختلف و در سطوح مختلف تحصیلی تحصیل می‌کنند که هماهنگونه که از کاربری این دانشگاه مشخص است، باید امکانات ویژه‌ای را برای دانشجویان رشته‌های هنری تدارک ببیند که دانشجویان بتوانند آموزش‌های اولیه را در خصوص رشته‌های هنری ببینند که بتوانند برای رفتن به سطوح بالاترتحصیلی با مشکل مواجه نشوند. اما آنچه که دانشجویان از عملکرد این دانشگاه می‌گویند حکایتی غیر از این دارد.

حکایت این دانشگاه نیز مانند برخی دانشگاه‌های غیر انتفاعی است که با کمترین امکانات بیشترین دانشجو و بالاتر از ظرفیت را جذب می‌کنند که موجب اعتراضات گسترده دانشجویان این دانشگاه‌ها می‌شود.

دانشگاه غیر انتفاعی پارس در تصور اولیه با جمعیت حدود ۶ هزار دانشجو باید فضای فیزیکی مناسبی را داشته باشد که بتواند این تعداد دانشجو را در خود جای دهد، اما متاسفانه این دانشگاه غیر انتفاعی در ساختمانی مسکونی درحال فعالیت است که فضای بسیار کمی را دانشجویان برای تحصیل دارند. از شرایط و مشکلات دیگر این دانشگاه نبود نظارت وزارت علوم، کاهش ساعات تدریس و ... است.
 

 
انتخابات کانون‌های فرهنگی دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‌شود

 انتخابات کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه تهران، ۲۸ مهر ۱۳۹۹ از ساعت ۹ تا ۲۲ در سامانه جامع فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران به آدرس cultural.ut.ac.ir برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، مطابق ماده ۱۵ آئین‌نامه کانون‌ها، اعضای شورای مرکزی هر کانون از بین اعضای مجمع عمومی کانون (اعضای هر کانون) انتخاب می‌شوند. ثبت‌نام برای کاندیداتوری شورای مرکزی کانون‌های فرهنگی از بین اعضای هر کانون از ۸ تا ۱۴ مهرماه سال جاری به‌صورت غیرحضوری و از طریق سامانه‌های ارتباطی معاونت فرهنگی و دانشجویی پردیس و دانشکده‌های دانشگاه تهران، انجام خواهد شد.
 

مهلت تخلیه خوابگاه‌های دانشجویان دکتری دانشگاه الزهرا (س) اعلام شد

 معاونت دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) در اطلاعیه‌ای مهلت تخلیه خوابگاه‌های دانشجویان دکتری را تا ۱۲ مهرماه اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در این اطلاعیه آمده است، با توجه به اسکان دانشجویان جدید باید تا ۱۲ مهرماه دانشجویان نسبت به تخلیه خوابگاه اقدام نمایند در غیر این صورت اداره امور خوابگاه‌ها نسبت به تخلیه اقدام خواهد کرد.زمان تعیین شده قابل تمدید نمی‌باشد.
 

 
برگزاری اختتامیه دوره آموزشی توانا اوایل آبان

محمد حسن دهقانی، مسئول دوره‌های آموزشی توانا، با اشاره به برگزاری این دوره‌ها گفت: این رویداد تخصصی توانمند سازی گروه‌های جهادی دانشجویی است و تاکنون در دوره اول که به صورت مجازی برگزار شد بیش از ۲۵ استان را با آمار قابل توجهی پوشش دهیم.

وی افزود: ۲۵۰۰ جهادگر در این دوره‌ها ثبت نام کردند، این رویداد از اوایل تیرماه آغاز شده و آخرین دوره آن هفته قبل برگزار شد که استان‌های برتر در این دوره‌ها مشخص شدند که در مراسم اختتامیه معرفی و از آن‌ها تقدیر می‌شود.

دهقانی اضافه کرد: مراسم اختتامیه یا هفته پایان مهرماه و یا نیمه اول آبان به صورت مجازی با حضور چند گروه برتر در تهران برگزار خواهد شد و حداقل تعداد را خواهیم داشت و از هر استان یک گروه برتر را دعوت خواهیم کرد.

وی یادآور شد: این رویداد باعث شد که مدل جدیدی از آموزش و توانمند سازی گروه‌های جهادی را تجربه کنیم و آموزش گروه‌های جهادی مردمی را هم داشته باشیم.

دهقانی ادامه داد:مسئله محوری را در مسئله عمران و آبادانی منطقه‌ای به صورت تخصصی انجام دهیم.

گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو رونمایی شد

آئین رونمایی از گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس بسیج دانشجویی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این پرتال اطلاعات شهدای دانشجو، از جمله زندگی‌نامه، وصیت‌نامه، خاطرات، آثار، عکس، صوت، فیلم و اطلاعات جامعی مرتبط با شهدای دانشجویی به صورت استانی و منطقه‌ای ارائه شده است.

این پرتال با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس بسیج دانشجویی، معاون فرهنگی وزارت علوم و تعدادی از فرماندهان ارشد نظامی رونمایی شد که در این پرتال اطلاعات جامع ۴۰۰۰ دانشجوی شهید ثبت شده است.

نحوه درخواست کالاکارت ویژه دانشجویان و کارکنان به زودی اعلام می‌شود

حسن علیزاده، معاون مالی و اداری دانشگاه پیام نورگفت: دانشجویان برای دریافت تسهیلات کالا کارت پس از اعلام آمادگی دانشگاه پیام نوراز طریق پرتال این دانشگاه، باید برای دریافت معرفی نامه از مرکز و واحد دانشگاهی خود اقدام کرده و پس از مراجعه به بانک قرض الحسنه مهر ایران، افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز و تشکیل پرونده تسهیلاتی، کالا کارت خود را دریافت کنند.

وی یادآور شد: امضای این تفاهم نامه برای ارائه کالا کارت ۲۰ میلیون تومانی به تمامی دانشجویان و ۳۰ میلیون تومانی به کارکنان دانشگاه پیام نور با هدف رفع دغدغه خانواده‌ها برای تامین ابزار‌های الکترونیکی آموزشی نظیر تبلت و گوشی هوشمند و همچنین حمایت ازفروشندگان داخل صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: کالا کارت بانک قرض الحسنه مهر صرفا تسهیلاتی است که قابلیت خرید کالا را داشته و امکان تبدیل آن به وجه نقد به هیچ عنوان وجود ندارد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار