مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. مهر 1399 - 15:48   |   کد مطلب: 24176
مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان عصر روز سه شنبه 8 مهرماه در جمع دانشجویان حضور یافت و به سوالات و مطالبات نمایندگان تشکل های دانشجویی پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،

، مهدی دهقان نیری مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان، با هسته های مطالبه گری بسیج دانشجویی دیدار کرد و به سوالات جمعی از دانشجویان پاسخ داد.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان شنونده ی اظهارات و سوالات مطالبه گران بود که در ادامه می خوانید:
در ابتدای نشست حمیدرضا اشرف از اعضای فعال قرارگاه شهید همدانی طی مقدمه ای مطرح کرد:
ای کاش مسئولان ما هرشب نامة 53 نهج البلاغه را مطالعه می کردند. اگر در فضای این نامه بخواهیم کار کنیم نیاز است که مسئولان شاخص های مطرح شده در آن نامه را داشته باشند. بین حکومت پهلوی و حکومت اسلامی فرق هایی وجود دارد، وقتی امام شاه نیست مسولان نیز نباید خلق و خوی درباری و شاهنشاهی داشته باشند. عدم درک امام گذشته و امام حال حاضر انقلاب اسلامی دردی است که امروز کشور ما دچارش شده است. به گفتة مقام معظم رهبری، اگر می خواهیم کشور به جلو حرکت کند باید روحیة دفاع مقدس در عرصه های مدیریتی بازگردانده شود. نمی شود ادعای حکومت انقلاب اسلامی کنیم و با اصول مدیریت غربی پیش برویم. کدام یک از مسئولان مانند مقام معظم رهبری پای اجرای قانون ایستاده اند. مسئولان ما از ترس ناراحت شدن نمایندگان و مسئولان استانی با ایجاد خط قرمزها و محدودیت اجازة زدن برخی از صحبت ها را در صدا و سیما نمی دهند. در رابطه با تخلفات قانونی برخی مسئولان و دزدی های برخی نمایندگان شاهد هیچ برنامه چالشی در صدا و سیما نبوده ایم. باید با دعوت نمایندگان مجلس استان یک برنامة چالشی زنده داشته باشد. صدا و سیما نباید فضایی خارج از مطالبه گری داشته باشد. و به دور از فضای رسمی صدا و سیما باید در چالش کشیدن مسئولین بدون پرده در چهارچوب های اخلاقی پیش قدم شود.
در ادامه جواد عباسی دبیر شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان، اعلام موضع مدیر کل صدا و سیمای همدان نسبت به فتنه 88 را درخواست کرد و گفت:
بازتاب صدا و سیما در رابطه با مباحثی مانند خصوصی سازی که خیلی از کارگران را با مشکل مواجه کرده چگونه است؟ به نظر بنده در مباحث مطالبه گری صدا و سیمای استان همدان بسیار ضعیف عملکرده و هیچ موقع رسانة مردم نبوده است. قبلا یکسری دلای مانند وجود چهارچوب و نظارت کشوری آورده بودید که در برخی مباحث به شما حق می دهیم، اما برخی از موضوعات در صدا و سیما لاپوشانی می شوند که بسیار عامیانه هستند و در خبرگزاری ها نیز کار می شود. موضوعاتی مانند خصوصی سازی شرکت خوشنوش، کیوان و مشکلات کارگرانشان، مجتمع اسکای مال و... تمام رسانه های این اخبار را کار می کنند به غیر از صدا و سیما. وقتی برخی از حرف ها را می شود در داخل صدا و سیما زد چرا لاپوشانی می شود که از رسانة های ضد انقلاب و خارجی شنیده شود؟
وی در ادامه پرسید: رتبه و جایگاه صداوسیمای استان همدان در سیمای کشور چگونه است؟
پس از اتمام سوالات عباسی، کاظمی مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان صحبت های خود را شروع کرد و گفت:
متاسفانه برخلاف بیانات رهبری، همواره شاهد کم لطفی سازمان صدا و سیما نسبت به آموزش و پرورش بوده ایم و عملکردی که از سازمان دیده ایم به گونه ای است که موجب تهدید جایگاه رفیع معلمی و آموزش و پرورش در نظر مردم می شود. ما مشکلات زیادی در نظام آموزش و پرورش داریم اما متاسفانه شاهد بوده ایم که صدا و سیما فقط بر روی حقوق معلم ها متمرکز شده است، به طوری که مردم فکر می کنند معلمین فقط به دنبال افزایش حقوق هستند. این موضوع باعث بهم ریختگی نظام فکری نسبت به معلمین شده و خدمتهای این بزرگوارن نادیده گرفته شود.
کاظمی ادامه داد: به اصل وجود موسسات کنکوری انتقادات زیادی وارد است اما دائما شاهد تبلیغات زیاد صدا و سیما برای آنها هستیم که درست نیست و باید پاسخگو باشید.
وی نسبت به برنامه های مسائل تربیتی کودک و نوجوان توضیح خواست وگفت: برنامة تربیتی خاصی برای این قشر دیده نمی شود.
در ادامه میرزایی اعلام آمادگی کرد وگفت:
بنده با قدرت اعلام می کنم که امروز مجموعة قرارگاه شهید همدانی، مجوعة بسیج دانشجویی و مجوعة چند رسانه ای بسیج ظرفیت برنامه سازی در صدا و سیما در حوزه های مختلف مانند آنتن زنده یا پلی بک را دارد.
عرفان احسانی نمایندة قرارگاه شهید احمدی روشن ضمن مطرح کردن چندین موضوع گفت:
برخلاف پتانسیل های بالای استان، رتبة صدا و سیمای ما در جایگاه کشوری بسیار ضعیف و عملکرد شما در این زمینه قابل تامل است. سهم صدا وسیمای استان همدان در آنتن مرکزی جمهوری اسلامی هیچ شده است و افول شدیدی در این زمینه داشته ایم. در برنامه سازی های سازمان ما شاهد بومی سازی فرهنگ همدانی نیستیم. در مورد نظرسنجی های صدا و سیما ذهنیت خوبی نداریم و نتایج آن قابل پیشبینی نیست.
وی در ادامه با اشاره به پروژة چهل چمن خواستار توضیح دهقان نیری در این باره شد.
خوش نیت عضو فعال بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در ادامه گفت:
طبق بیانات رهبری تلویزیون می تواند تاثیرگزاری بالایی در جنگ رسانه ای داشته باشد، با توجه به این موضوع عملکرد و برنامة شما جهت بالا بردن سطح آگاهی مردم در قسمتهای مختلف سیاسی،فرهنگی،اجتماعی چیست؟
محسن کاظمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در ادامه گفت:
باید قبول کرد که با وجود داشتن راهبرد وضعیت صدا و سیمای همدان این گونه نمی شود اما ما خواهان شنیدن راهبردهای شما هستیم.
در ادامه مدیر کل صدا و سیمای استان همدان به مطالبات دانشجویان پاسخ داد.
دهقان نیری در پاسخ به عدم پوشش رسانه ای تخلفات قانونی برخی مسئولین استان گفت: یکسال تمام به یکی از نمایندگان متخلف استان آنتن ندادیم و او را ممنوع التصویرش کردیم، هرچند به نظر بنده تمام مسئولان در استان بسیار افراد خوب و شریفی هستند. در این باره ما نمی توانیم یک طرفه وارد رسانه شویم. ما هم مانند شما دغدغة اطاعت از امر رهبری را داریم.

وی در ادامه در پاسخ به مسائل مطرح اظهار کرد: با توجه به شورای تامین استان ، دایره ی اختیار ما محدود است! مواردی از دست ما خارج و پیرو دستورات هستیم.
دهقان نیری در رابطه به درخواست اعلام موضع نسبت به فتنه و فتنه گران سال88 گفت: موضع من با فتنه و فتنه گران کاملا مشخص است و مشکل از نوع نگارش خبر بوده، بنده نیز نسبت به این اخبار منتشر شده در این باره شاکی هستم.
پرداختن به برخی از موضوعات تخصصی نیازمند شبکه های تخصصی است و در شبکه های عمومی شاهد پرداختن به این موضوعات نیستیم. بطور مثال در شبکه ایران کالا به موضوعات خوش نوش و از قبیل آن پرداخته شده.
مدیر کل صدا و سیمای استان همدان در رابطه با عدم برنامه سازی بومی در شبکه گفت: در حوزه ی بومی سازی چیزی برای نمایش نداریم! همدان لباس محلی ندارد و با توجه به اینکه گویش واحدی هم در استان وجود ندارد پرداختن تخصصی به گویش همدانی باعث نارضایتی دیگر شهرستان ها می شود.
دهقان نیری در پاسخ به مطالبات فرهنگیان توضیح داد: صدا و سیما در راستای عزت و احترام فرهنگیان تلاش کرده است. تنها شبکه ای که رایگان به بحث آموزش پرداخته ، صدا و سیمای همدان با نام سیمای مدرسه و صدای مدرسه است. موسسه های کنکور نتیجه خرید آنتن صداوسیما و از اختیارات ما خارج است و در ارائه مطالب مفید تلاش می کند.
وی در ادامه گفت: چهل چمن بزرگترین سایت رسانه ای غرب کشور است.ما در آبادی چهل چمن تلاش کردیم.بعد از جابه جایی ،این مکان فعلی به دانشکده هنرهای دیجیتال تشکیل می شود. پروژة چهل چمن در راستای توسعه رسانه است و در مدت زمان کم و هزینه مناسب به بهره برداری می رسد.
مدیر کل صدا و سیما استان اشاره کرد: وقتی دید بومی نداریم به رویکرد اطلاع رسانی از قبیل همدان توسعه ، مزرعه سبز روی آوردیم. همینطور در رادیو به صدای صنعت، پرسمان ، گفتمان، 626 پرداختیم.
دهقان نیری در پایان یکی از مشکلات را نبود پیوست رسانه ای برای پرژوه های استان دانست.

دیدگاه شما

آخرین اخبار