مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. مرداد 1399 - 13:17   |   کد مطلب: 24106
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان از پرداخت ۶۶ درصد بهای کلزا به کشاورزان استان خبر داد و گفت: پنج میلیارد و ۹۰۴ میلیون تومان به حساب کلزاکاران این منطقه واریز شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،مسعو بکایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: دیروز چهار میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان از مطالبات کلزاکاران استان همدان واریز شد و در روزهای گذشته نیز عده دیگری از کشاورزان بهای محصول خود را دریافت کرده‌اند.  

وی اضافه کرد: تاکنون یک هزار و ۹۲۰ تن دانه روغنی کلزا از تولیدکنندگان استان به صورت تضمینی خریداری شده‌است.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان بهای این میزان کلزای خریداری شده هشت میلیارد و ۹۴۵ میلیون تومان است که با احتساب وجوه واریزی تا دیروز ۶۶ درصد آن پرداخت شده‌ است و سه میلیارد تومان باقی مانده نیز در روزهای آتی به حساب کشاورزان واریز می‌شود. 

بکایی با اشاره به دایر بودن مرکز خرید تضمینی کلزا در شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: طبق اعلام سازمان جهادکشاورزی همدان پیش‌بینی می‌کنیم بیش از سه هزار تن کلزا از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شود.

با هدف سامان‌دهی مشکلات کشاورزی در سال ۱۳۶۸ قانونی با عنوان تضمین «خرید محصولات اساسی کشاورزی» تصویب شد که موجب تعادل در نظام تولید و جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و ضرر و زیان کشاورزان می‌شود.

طبق این قانون دولت موظف است همه ساله خرید محصولات اساسی کشاورزی از جمله گندم، برنج، جو، ذرت، چغندرقند، پنبه، دانه‌های روغنی، سیب‌زمینی، پیاز و حبوبات را تضمین کند.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار