مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. تير 1399 - 10:41   |   کد مطلب: 24058
در حالی قیمت خودرو هر روز بیشتر از دیروز است که مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت معتقد است امسال در فصل بهار رشد تولید خودرو فزاینده بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،از ابتدای سال جاری برای چندمین بار است که خودروسازان در خواست کرده‌اند تا قیمت خودرو در کارخانه افزایش یابد، این افزایش قیمت‌ها موجب شده است تا قیمت خودرو در بازار نیز روند فزاینده‌ای داشته باشد و دلالان از اینکه قیمت خودرو رو به رشد است ابراز رضایت دارند هرچند که بر اساس گفته مسئولان امر هم اکنون هیچ خریداری در بازار وجود ندارد.

در حال حاضر خودروسازان دوباره درخواست افزایش قیمت خودرو را مطرح کرده اند و باید دید که شورای رقابت با این در خواست موافقت می کنند یا خیر؟

شرایط صنعت خودرو در این روزها به گونه ای است که کمتر کسی می‌توان امیدوار باشد تا خودرو خریداری کند و معمولا این دلالان هستند که از این بازار می توانند منافع خود را تامین کنند مسئله افزایش قیمت خودرو موجب شد تا در همین مدت چندماهی که از سال 99 می گذرد کارشناسان نسبت به این وضعیت گله‌مند باشند و حتی براساس شواهد ظاهری وزیر صنعت نیز از کار برکنار شود.

هم اکنون حسین مدرس خیابانی مسئولیت این وزارت خانه را برعهده دارد و انتظار می رفت که وی بتواند این بازار را ساماندهی کند وی حتی در گفت وگو با رسانه‌ها اعلام کرده است در سال جهش تولید شاهد رونق تولید در صنعت خودرو سازی باشیم.سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در سال ۹۹ خبر داده و گفته است: صنعت خودروسازی ما توانست روی پای خود بایستد و دو خودروساز ما روند تولیدشان به روز‌های اوج برگشته و تولید خودرو ۱۸ درصد در دو ماهه اول امسال افزایش یافته است.

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: از اردیبهشت ۹۷ که دو خودروساز کره جنوبی و فرانسوی از ایران خارج شدند کسی فکر نمی‌کرد صنعت خودروسازی ما بتواند همان تیراژ تولید را پیدا کند و روی پای خود بایستد، ولی خوشبختانه این اتفاق افتاد و دو خودروساز ما روند تولیدشان به روز‌های اوج برگشته است.

وی افزود: ما امسال تولید حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو را در برنامه داریم و طبیعی است که بعد از تیراژ و کمیت باید روی ارتقای کیفیت کار کنیم و برای اینکه در رقابت جهانی و بازار منطقه‌ای تاثیرگذار باشیم، حتما باید به سمت کیفیت و رضایت مشتری برویم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۱۸ درصدی تولید خودرو در دو ماهه اول امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت ۵۵ درصد تحویل محصولات ایران خودرو و ۵۰ درصد تحویل محصولات سایپا اضافه شده است.

آنچه که سرپرست وزارت صمت به آن اشاره می‌کند با واقعیت‌های موجود در بازار خودرو زمین تا آسمان فرق می کند زیرا اگر ادعای این مقام مسئول صحیح بود امروز باید شاهد کاهش قیمت خودرو می‌بودیم ولی باید گفت با عرضه های 20 تا 30 هزار دستگاه خودرو نباید انتظار داشت که قیمت خودرو تعدیل شود.

آنچه که از برایند عملکرد این مقام مسئول می توان برداشت کرد این است که عملکرد مدرس خیابانی در صنعت خودرو قابل دفاع نیست و براین اساس باید فکر عاجل در این صنعت صورت گیرد.

در صورتی که هرچه سریعتر فکری به حال بازار خودرو نشود، خودرو نیز به یکی از بازارهای سرمایه‌ای تبدیل می‌شود و دسترسی مردم عادی به خودرو هم کم می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار