مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. تير 1399 - 11:50   |   کد مطلب: 24052
عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: اگرچه مسئولان صنعت نفت می گفتند با برجام تولید قطعات داخلی رونق می گیرد اما به وضوح دیدم با بهم خوردن برجام انقلاب صنعتی در داخل صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، رضا شایانمهر، عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه پیش از برجام مسئولان صنعت نفت در جلسات خود با اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت همواره تاکید می کردند که با آغاز برجام شرایط برای تولید تجهیزات بهبود پیدا می کند گفت: اما وقتی که برجام به امضا رسید دیدیم که سهم اعضای انجمن و سازندگان صنعت نفت بسیار ناچیز بود.

این عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: در قراردادهایی که بین وزارت نفت و شرکت‌های خارجی منعقد می‌شد همواره تاکید شده بود که شرکت های خارجی خودشان قطعات مورد نیاز را تامین می کنند هرچند که برخی از شرکت های ایرانی به آنها نیز معرفی شدند.

شایان مهر ادامه داد: از همان روز اول مشخص بود که مسئولان صنعت نفت اعتقادی به تجهیزات و قطعات ساخت داخل ندارند و برجام که امضا شد به طور واضح این موضوع نشان داده شد اما شرایط طوری رقم خورد که برجام به ثمر نرسید و این موضوع به نفع سازندگان تجهیزات صنعت نفت شد.

وی ادامه داد: اگر چه صنعت نفت اکنون دوران رکود خود را سپری می کند اما سازندگان تجهیزات صنعت نفت توانستند انقلاب صنعتی ایجاد کنند و حتی قطعات هایتک را طراحی و تولید کنند.

شایان مهر تصریح کرد: اگر روزی مسئولی در صنعت نفت حضور پیدا کند که اعتقاد به ساخت داخل و توسعه با توانمندی داخلی داشته باشد قطعا می توانیم کارهای بزرگی را رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 70 نوع قلم کالای اساسی در داخل تولید می شود که متاسفانه فقط 30 تا 40 درصد از از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت از داخل تامین می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار