مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. آذر 1398 - 13:55   |   کد مطلب: 24019
فرماندار همدان حضور پرشور مردم در انتخابات را در گرو حضور سلایق و طیف‌های سیاسی مختلف دانست و از نخبگان اجتماعی و سیاسی استان خواست در عرصه رقابت انتخاباتی حضور داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،حسین افشاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما  با اشاره به ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم اظهار کرد: فرایند اجرایی انتخابات از دهم آذرماه با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور و استاندار به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه آغاز شد.

وی با بیان اینکه طبق قانون، ثبت نام در هفت روز از هشت صبح تا ساعت ۱۸ انجام می‌گیرد گفت: از داوطلبان درخواست می‌کنیم ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

فرماندار همدان با بیان اینکه با ابلاغ شروع کار ثبت نام، شهرستان همدان به عنوان مرکز حوزه انتخابیه همدان و فامنین کار خود را شروع کرده است افزود:‌ اعضای هیات اجرایی انتخابات نیز به طور همزمان به منظور گذراندن فرایند قانونی از همین امروز معرفی شدند که طبق قانون برای تشکیل این هیات پنج روز فرصت داریم.

وی گفت: اعضای اداری هیأت انتخابات طبق قانون مشخص شده است و منتخبان مردمی هم بر اساس نظر هیات نظارت بر انتخابات تعیین می‌شوند.

افشاری با بیان اینکه روند برگزاری انتخابات توسط خود مردم و معتمدان آنها انجام می‌شود تأکید کرد: هیات اجرایی و فرمانداری نیز وظیفه برگزاری سالم انتخابات را بر عهده دارند.

وی حضور پرشور مردم در انتخابات را در گرو حضور سلایق و طیف‌های سیاسی مختلف دانست و از نخبگان اجتماعی و سیاسی استان خواست در عرصه رقابت انتخاباتی حضور داشته باشند.

فرماندار شهرستان همدان شاخصه رقابتی بودن انتخابات را در ارتباط مستقیم با میزان مشارکت مردم عنوان کرد و تأکید کرد: در عرصه حضور فعالان سیاسی هم نیاز به جوانان خوشفکر داریم و هم نیروهای باتجربه تا تحقق مجلس توانمندتری را شاهد باشیم.

وی التزام به قانون را اصلی‌ترین موضوع در برگزاری انتخابات دانست و با بیان اینکه رأی مردم حق‌الناس است گفت: ما در هیات اجرایی به گونه‌ای کار را طراحی کردیم که به هیچ وجه کاری غیر از مسیر قانونی طی نشود ضمن اینکه هیأت بازرسی و هیات نظارت شورای نگهبان ما را در اجرای قانون همراهی خواهند کرد.

افشاری میزان مشارکت مردم همدان در انتخابات دور گذشته را 55 درصد خواند و ابراز امیدواری کرد امسال شاهد حضور پرشورتر مردم باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که از نظر شما نقطه ضعف مجلس چیست بیان کرد:‌ مجلس نباید وظیفه اصلی خود را در حوزه قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون رها کرده و خود را درگیر امور اجرایی کند.

فرماندار شهرستان همدان افزود: هرچقدر نمایندگان توانمندی که داشته باشیم که قوانین قوی‌تر و فراگیرتر و ناظر بر مشکلات مردم تدوین کنند کار اجرا نیز در کشور آسان تر می‌شود.

وی با بیان اینکه ورود نمایندگان بر امور اجرایی آنها را از امور قانونگذاری و مطالعه و تحقیق و تفحص در این زمینه باز‌می‌دارد تأکید کرد: از طرف دیگر ورود مجلس در مواقع حساس و تصمیم‌گیری مناسب بسیار بااهمیت است زیرا برخی از تصمیمات در وقت خود گره‌گشاست و اگر زمان خود را سپری کند ارزش چندانی نخواهد داشت.

افشاری نقطه قوت مجلسی‌ها را نیز در برقراری ارتباط قوی با مردم در مناطق شهری و روستایی دانست و گفت: نمایندگان باید از این طریق مشکلات مردم را به گوش مسوولان برسانند و از پیشنهادات و انتقادات مردمی در تدوین قوانین و طرح‌ها بهره ببرند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار