مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. شهريور 1398 - 11:31   |   کد مطلب: 23970
یک مقام آمریکایی با اعتراف به سردرگمی واشنگتن در شناسایی خریداران نفت ایران، گفت: «اگر این افراد شناسایی شوند، وزارت خزانه‌داری آنها را مجازات می‌کند. پرسش‌هایی در مورد اینکه چه کسی در چین از ایران نفت می‌خرد، وجود دارد... آیا دولت چین است؟»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،یک مقام ارشد انرژی آمریکا گفت: شرکت‌های نفتی چین نظیر سینوپک و شرکت ملی نفت فراساحلی چین و دیگر شرکت‌ها خرید محموله‌های نفتی از ایران را کاهش داده‌اند اما مشخص نیست کدام بخش‌های دولت چین هنوز نفت ایران را می‌خرند.

دَن برویلت، معاون وزیر انرژی آمریکا گفت در مصاحبه‌ای به رویترز گفت محموله‌های نفت ایران رصد خواهد شد و واشنگتن هرکسی را که تشخیص دهد، تحریم‌هایش را نقض کرده است، در فهرست سیاه قرار می‌دهد.

آمریکا پس از اینکه سال گذشته از توافق هسته ای با ایران خارج شد، دوباره تحریم‌های علیه ایران را اعمال کرد تا صادرات نفت این کشور را به صفر برساند. واشنگتن در ماه می به معافیت‌های تحریمی واردات نفت ایران پایان داد.

به گزارش فارس، برویلت گفت: «ما به این کمپین فشار حداکثری همچنان ادامه می‌دهیم زیرا می‌خواهیم ایران تغییر کند.»

وی در سفر به ابوظبی گفت: «اگر این افراد شناسایی شوند، وزارت خزانه‌داری آنها را مجازات می‌کند. پرسش‌هایی در مورد اینکه چه کسی عملا در چین از ایران نفت می‌خرد، وجود دارد... آیا دولت چین است؟.»

خریداران چینی برای خرید نفت از ونزوئلا و ایران به علت تشدید تحریم های این دو کشور از سوی آمریکا احتیاط می‌کنند.

اما در بحبوحه تشدید تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن در اواخر ماه آگوست، پکن برای نخستین بار تعرفه 5 درصدی علیه واردات نفت از آمریکا از ابتدای یک سپتامبر اعمال کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار