مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. مرداد 1398 - 11:27   |   کد مطلب: 23917
دولت به جای اینکه بپذیرد با مدیریت ضعیف خود باعث نابسامانی های فعلی بازار شده به بهانه تنظیم بازار به دنبال تشکیل ساختاری جدید و احیای وزارت بازرگانی است. احیای این وزارتخانه ظلم بزرگی به تولید داخلی است و افرادی که در دولت اصرار بر تشکیل این وزارتخانه دارند هدفی جز فرافکنی و تلف کردن وقت مردم ندارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی اظهارداشت: مجلس همیشه با تشکیل این وزارتخانه مخالف بوده؛ چرا که احیای این وزارتخانه ظلم بزرگی به تولید داخلی است و افرادی که در دولت اصرار بر تشکیل این وزارتخانه دارند هدفی جز فرافکنی و تلف کردن وقت مردم ندارند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل وزارت بازرگانی دردی را از وضعیت فعلی دوا نمی کند ادامه داد: این افراد قصد دارند با مطرح کردن موضوع تشکیل وزارت بازرگانی درباره مشکلات موجود در بازار بهانه گیری کنند ولی مشکلات موجود در بازار ناشی از عدم مدیریت و ضعف مدیریت در بازار و ناتوانی در استفاده صحیح از ابزارهایی است که دولت در اختیار دارد.

 

اصرار دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی از بی تدبیری است

عضو کمیسیون‌ کشاورزی با بیان اینکه تشکیل وزارت‌بازرگانی در شرایط کنونی موجب بحران می شود تاکید کرد: حداقل دو سال طول می‌کشد تا یک وزارتخانه تشکیل شود و تکلیف مردم در این مدت چیست و باید چه کنند؟ این بی‌تدبیری دولت است که برای تشکیل وزارت‌بازرگانی پافشاری می‌کند و با توجه به اینکه عمر دولت به تشکیل این وزارت خانه کفاف نمی‌دهد از کجا معلوم که دولت بعدی که برسرکار می آید با تشکیل وزارت‌بازرگانی موافق باشد.

 

پاپی زاده تشریح کرد: دولت به جای اینکه بپذیرد با مدیریت ضعیف خود باعث نابسامانی‌های فعلی شده به دنبال این است که با فرافکنی عامل این نابسامانی را نبود یک تشکیلات جدید معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه دولت ابزار تنظیم بازار را در اختیار دارد توضیح داد: ساختار وزارت بازرگانی که دولت به دنبال تشکیل آن است در وزارت صنعت معدن و تجارت در قالب یک معاونت موجود است. مشکل اصلی تنبلی، خستگی و بی برنامگی دولت است؛ به عنوان نمونه هنوز معلوم نیست که دولت ارزی را که برای کالاهای اساسی تخصیص داده شده بود را به چه شکل هزینه کرده است، باید این موضوع بررسی شود و دولت در این زمینه پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به وجود تفاوت قیمت در بازار بیان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی برای هماهنگی مراجع قیمت گذاری و توزیع کالا و بررسی تخلفات آن بوجود آمده و این سازمان زیر مجموعه دولت فعالیت می کند. پس دلیل اینکه در یک محله برای یک محصول با یک کیفیت چند نوع قیمت وجود دارد چیزی به جز مدیریت ضعیف و رها شده در دولت نیست.

پاپی زاده خاطرنشان کرد: مسئولین باید وقت خود را در جهت رفع مشکلات مردم و تنظیم بازار اختصاص دهند نه اینکه درگیر کارهای تشریفاتی نظیر تغییر عنوان سر در ساختمان وزراتخانه ها یا سربرگ نامه ها شوند و یا مسئولیت های جدیدی تعریف کنند که این گونه موارد بحران را تشدید می کند.

بهتر است به جای تشکیل وزارت جدید ساختار وزارت صمت را اصلاح کنند

وی با اشاره به اینکه ساختار فعلی وزارتخانه و قوانین موجود به اندازه کافی جوابگو نیازهای کشور است تاکید کرد: باید مقداری عزم و اراده در بین مسئولان وجود داشته باشد اگر جایی هم نیاز به اصلاحاتی باشد ، اصلاح شود نه اینکه به طور کلی  آن ساختار دچار دگرگونی شود وزارت بازرگانی چند بار دیگر باید تشکیل و ادغام شود تا مسئولان به نتیجه برسند.

عضو کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: افرادی که موافق تشکیل وزارت بازرگانی هستند، ادغام این وزارت خانه با وزارت صنایع را کاری غیر کارشناسی و بدون پیشنه مطالعاتی می دانند در حالی که  تفکیک این وزارت خانه هم کاری غیر کارشناسی و غیر حرفه ای و یک طرح بررسی نشده است و خیلی از نمایندگان مخالف این موضوع هستند و معتقدند که دولت به دنبال فرافکنی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه کم کاری دولت در حوزه تنظیم بازار سبب این مشکلات برای مردم شده تصریح کرد: این نوعی رد گم کنی است که دولت کم کاری خود در حوزه تنظیم بازار را به برخی مسائل دیگر نظیر تشکیل وزارت بازرگانی ربط دهد گناه مردم چیست و تا چه زمانی باید سرگرم و معطل این داستان ها شوند، دولت می تواند با استفاده از کارشناسان زبده و اصلاح مدیریت، مشکلات بازار را برطرف کند و این ظرفیت در کشور وجود دارد و نیازی به تغییر ساختار نیست.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار