مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. تير 1398 - 8:37   |   کد مطلب: 23863
تیم ملی والیبال ایران در دیدار برابر پرتغال در هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال به پیروزی رسید تا به لطف این برد جایگاه خود را در صدر جدول مسابقات حفظ کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف پرتغال رفت که این مسابقه با نتیجه ۳ بر یک و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۷، ۱۷ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۱۸ به سود شاگردان ایگور کولاکوویچ خاتمه پیدا کرد.
ایگور کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از ترکیب سعید معروف، علی شفیعی، علی اصغر مجرد، پوریا یلی، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت پور استفاده کرد.
 
ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود پرتغال
 
تیم ملی ایران با حمایت پرشور تماشاگران بازی را بهتر آغاز کرد. دفاع علی اصغر مجرد امتیاز بازی را ۸ بر ۵ به سود ایران کرد تا هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول بروند. برای وقت استراحت فنی دوم شرایط تغییر کرد و پرتغالی‌ها با دفاع‌های خوب و با استفاده از حملات ناقص تیم ایران نتیجه بازی را ۱۶ بر ۱۵ به سود خود کنند. پرتغالی‌ها برخلاف انتظار عملکرد خوبی داشتند و نتیجه بازی ۲۲ بر ۲۰ به سود آنها شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند. بلافاصله بعد از این وقت استراحت بازی در امتیاز ۲۲ به تساوی رسید. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود پرتغال خاتمه پیدا کرد.
 
ست دوم؛ ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران
 
پرتغالی‌ها که از پیروزی در ست اول انگیزه گرفته بودند ست دوم را هم خیلی خوب شروع کردند. تیم ایران هم کمی بی نظم و ناهماهنگ بود تا اینکه در امتیاز ۸ بر ۴ به سود پرتغال تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در ادامه امیر غفور جایگزین پوریا یلی شد و پس از آن روند تیم ایران کمی بهتر شد. ملی پوشان ایران با زدن سرویس‌های پرشی دریافت کننده‌های حریف را دچار مشکل کردند و در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.
 
ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران
 
پرتغالی‌ها به کمک اشتباهات تیم ایران بازی را در ست سوم خوب شروع کردند و ۴ بر صفر هم از ایران پیش افتادند. اعتراض‌های شدید و وقفه‌های طولانی موجب شد تا داور مسابقه به تیم پرتغال کارت قرمز نشان دهد. در امتیاز ۸ بر ۵ به سود پرتغال هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز ۱۲ بازی به تساوی کشیده شد و سرویس علی اصغر مجرد نتیجه بازی را ۱۴ بر ۱۲ به سود ایران کرد تا سیلوا، سرمربی تیم ملی پرتغال درخواست وقت استراحت فنی کند. ۱۶ بر ۱۳ به سود ایران نتیجه‌ای بود که تیم‌ها را به وقت استراحت فنی دوم فرستاد. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.
۱۶ تیم حاضر در لیگ ملت‌های والیبال به صورت دوره‌ای به مصاف هم می‌روند و در پایان مرحله مقدماتی، پنج تیم برتر به همراه آمریکا (میزبان مرحله نهایی) راهی دور بعد می‌شوند.
 
ست چهارم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران
 
این ست بسیار نزدیک شروع شد و در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. سرویس‌های خوب ملی پوشان ایران دریافت کننده‌های پرتغال را به دردسر انداخت و نتیجه بازی ۱۳ بر ۱۰ به سود ایران شد تا سیلوا درخواست وقت استراحت فنی کند. در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. ملی پوشان ایران در ست چهارم عملکردی بهتری نسبت به ست‌های قبلی داشتند. ست چهارم با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران تمام شد.
 
با این نتیجه ایران توانست نهمین پیروزی خود را جشن بگیرد و با ۲۹ امتیاز همچنان صدرنشین جدول رده بندی لیگ ملت‌ها باشد. پرتغالی‌ها هم هشتمین شکست خود در این دوره از رقابت‌های را متحمل شدند و همچنان در رده سیزدهم جدول رده بندی قرار دارند.
 
تیم ملی والیبال ایران با کسب این پیروزی به نهمین برد خود در رقابت‌های لیگ ملت‌ها رسید تا همچنان صدرنشین جدول رده بندی باقی بماند. ملی پوشان فردا در دومین بازی هفته چهارم از ساعت ۱۸:۳۰ برابر استرالیا قرار خواهند گرفت تا به احتمال بسیار در صورت پیروزی، صعود خود به مرحله نهایی مسابقات را مسجل کنند.
 
برنامه بازی‌های ایران در هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال به شرح زیر است:
 
شنبه اول تیر ۱۳۹۸
 
ایران - استرالیا، ساعت ۱۸:۳۰
 
یکشنبه دوم تیر ۱۳۹۸
ایران - فرانسه، ساعت ۱۸:۳۰
 
انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار