مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. بهمن 1397 - 22:32   |   کد مطلب: 23738
ظهر امروز آیین تجلیل از «حمید حسام» و «جواد محقق» از نویسندگان همدانی در قالب برنامه «چهل قلم» برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،ظهر امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آیین تجلیل از اهالی قلم در قالب برنامه « چهل قلم» که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای نکوداشت و تکریم از اهالی فرهنگ و ادب در سطح کشور برگزار می‌شود، اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان مراسم تجلیل از دو نویسنده متعهد و شاخص همدانی، «جواد محقق»، شاعر،نویسنده و روزنامه‌نگار و « حمید حسام» نویسنده آثار دفاع مقدس را در مجتمع فرهنگی- هنری شهید آوینی با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمعی از نویسندگان برگزار کرد.

در این مراسم علی آقامحمدی اظهار کرد: حمید حسام نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس که خود از سرداران جنگ  تحمیلی است، دغدغه فرهنگی داشت و در این راستا به بیان خاطرات جنگ در قالب کتاب پرداخت و سال های زیادی را صرف این کار کرد.

وی با اشاره به کتاب «راز نگین سرخ» که از آثار حمید حسام است، افزود: قهرمان این داستان سردار شهید حاج حسین همدانی است که به طور کامل به معرفی شهید همدانی پرداخته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حمید حسام با نوشتن آثاری از جنس جنگ و دفاع مقدس می‌خواهد به معرفی بیشتر جنگ و فرهنگ ایثار و شهادت بپردازد و راه را به نسل‌های جدید که درکی از جنگ ندارند نشان دهد.

وی به کتاب «وقتی مهتاب گم شد»  که دربار «علی خوش‌لفظ»‍نوشته شده اشاره کرد و گفت:  سردار حسام  این کتاب را آنقدر زیبا و خوب تحریر کرده که خواننده خود را با راوی همراه می‌بیند.

آقامحمدی یادآور شد: این دو اثر سردار حسام به تعبیر مقام معظم رهبری، کار فوق‌العاده‌ای بود که همدان و نقش رزمندگان همدانی را در جنگ مطرح کرد.

وی با بیان اینکه باید در زندگی امروز قلم‌ها و قدم‌ها را محکم برداشت، خاطرنشان کرد: کارهای زمین مانده بسیار است و بنده  صمیمانه دست تمام دغدغه‌مندان استان و کشور را برای معرفی شخصیت‌های پرافتخار می‌فشارم تا این بزرگان به همه مردم ایران و دنیا شناسانده شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار