مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. بهمن 1397 - 22:39   |   کد مطلب: 23737
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش جوابگو ی نیاز امروز و فردای ما نیست و برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی باید سند تحول بنیادین اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،عصر امروز همایش «معلم، بصیرت و انقلابی‌گری» با حضور دکتر نوید ادهم، دبیرکل  شورای عالی آموزش و پرورش، سردار مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، محمد پورداوود، مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان و حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم  همدان در مجلس شورای اسلامی در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ابتدای این همایش با اشاره به شهدای آموزش و پرورش در طول دوران دفاع مقدس گفت:  این شهیدان که جان خود را تقدیم کردند هر کدامشان سرمایه بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی بودند.

مظاهر مجیدی افزود:  سند تحول یک عقبه فکری بسیار عالی دارد که بر روی آن کار شده است .

وی با بیان اینکه سند تحول برای آموزش و پرورش و با زحمات آقایان تدوین شده عنوان کرد: باید برای چشم‌انداز ۱۴۰۴ بتوانیم روی این مسیر قرار بگیریم.

در ادامه این همایش، مهدی نویدادهم گفت: رصد ما نشان می دهد که عملکرد استان همدان خوشبختانه مسیر صعودی و تکاملی دارد.

وی افزود: سند تحول به گفتمان آموزش و پرورش تبدیل شده است که امیدواریم عملیاتی شود و پرچم‌دار این حرکت مقام معظم رهبری هستند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره چیستی، چرایی  و چگونگی سند تحول گفت: در اینباره نظریه‌پردازی، بازخوانی و باز تولید لازم است و اگر توانستیم انجام دهیم می‌توانیم بگوییم تحول رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه نقشه تحول بنیادین روی میز آموزش و پرورش است، ادامه داد: به دلایل مختلف آموزش و پرورش ما با کاستی‌هایی روبرو است و جوابگوی نیاز امروز و فردای ما نیست و برای رسیدن به اهداف انقلاب باید تحول ایجاد شود.

 

سند تحول بنیادین با کنکور اجرا نمی‌شود

نویدادهم عنوان کرد: سه گام تولید نقشه راه، آماده و بسترسازی، اجرا و نظارت اخیرا به آن اضافه شده است.

 وی با اشاره به مسئله حذف کنکور گفت: تا کنکور هست سند تحول نمی‌تواند اجرا شود و کنکور یک مانع است.

عضو ستاد تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: باید کارهای ما بر اساس تربیت‌پذیری باشد و زمینه تربیت‌پذیری بچه را فراهم کند در غیر این صورت سند باید متوقف شود.

وی با بیان اینکه هویت بچه‌ها و دانش‌آموزان از هویت محلی، هویت ایرانی، هویت اسلامی و هویت جهانی تشکیل شده و

کار ما معلمان این است که یک تعادل و توازن بین این مولفه‌ها ایجاد کنیم و نباید یکی را نسبت به دیگری پررنگ‌تر کنیم، خاطرنشان کرد:  برخی از راهبردهای اجرایی سند تحول مانند  صیانت از خط فارسی، تقویت نگرش مثبت به گذشته، تاریخ و تمدن ایران و اسلام، توجه متوازن به هویت ایرانی و اسلامی است و ما باید نگران هویت بچه ها باشیم.

 

آموزش و پرورش امر حاکمیتی است

 نویدادهم با اشاره به خصوصی‌سازی آموزش و پرورش افزود: در سند تحول، آموزش و پرورش امر حاکمیتی است و به مشارکت مردم تاکید دارد و نه خصوصی‌سازی و در سیاست‌های ابلاغی رهبری هم اشاره شده است. و به‌هیچ‌وجه چیزی به نام خصوصی‌سازی نداریم.

در این همایش حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه نیاز اساسی جامعه فرهنگیان و کشور شناخت سند تحول است، گفت:

معتقدم اگر این سند اجرا شود معلم، دانش‌آموز و مدرسه جایگاه خود را پیدا می‌کنند و رهبری درباره سند تحول بنیادین فرمودند:« نسخه شفابخش است».

 

برای اجرای بیمه طلایی تهدید به استیضاح شدم

وی با بیان اینکه  در زمان وزارت مصوبه خصوصی‌سازی را اجرا نکردم چون سیاست‌های کلی آموزش و پرورش یک ‌امر حاکمیتی است، تصریح کرد: جلساتی در مجمع تشخیص به بحث واگذاری آموزش و پرورش به شهرداری شکل گرفت و این بحث مطرح شد اما تصویب نشد چون استدلال این بود که یک دوره‌ای بر شوراها  جناح چپ و در دوره دیگری جناح راست حاکم می‌شود و با چپ و راست آموزش و پرورش مشکل پیدا می کند.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: اگر می خواهیم همه چیز درست شود باید آموزش و پرورش درست شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ کتاب درباره نحوه اجرای سند تحول نوشته شده است، افزود: ما نمی‌توانیم چیزی را که در جامعه به معلم ندادیم به دانش‌آموز بدهیم.

حاجی‌بابایی به بیمه طلایی معلمان اشاره و بیان کرد: در این خصوص تهدید به استیضاح شدم اما محکم ایستادم و آن را اجرا کردم.

وی گفت: کسانی از نظام رتبه بندی حرف می‌زنند که چیزی از آن نمی فهمند و می‌گویند ۱۱ هزار میلیارد می‌خواهد اما این درست نیست، برخی می‌گویند آموزش و پرورش گران اداره می‌شود که این صد در صد غیرکارشناسی است و  صحیح نیست.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به اینکه برخی از مسئولان در جمهوری اسلامی از مردم جدا شدند و فکر می‌کنند با مردم تفاوت پیدا کردند خطاب به معلمان گفت: اگر حقوق‌های شما اضافه نمی‌شود مقصر آن مجلس و دولت است.

وی شیرین‌ترین غذای انقلاب را عدالت دانست و افزود: خدا لعنت کند مسئولانی را که بعد از ۴۰ سال به رفاه آن چنانی رسیده‌اند.

حاجی‌بابایی عنوان کرد: انقلاب یک آینه است و در این آینه لکه سیاهی نشسته است و باید آن پاک کنیم.، وظیفه پاک کردن و نشان دادن این لکه‌ها وظیفه ماست.

وی با بیان اینکه  از طرف فرهنگیان کشور از مجلس می‌خواهیم که حقوق‌ها را عادلانه کنند، گفت: اگر سند تحول رونمایی نمی‌شد ۳۰ سال دیگر هم اجرا نمی‌شد و متاسفانه بعضی‌ها مفهوم سند را نمی‌فهمند اما درباره آن حرف می‌زنند و کسانی حرف می‌زنند که اصلا نمی‌فهمند سیستم ۶.۳.۳ ریل‌گذاری است و اتوبان است.

 

امسال ۱۹۴ هزار کمبود نیرو در آموزش و پرورش داریم

رییس فراکسیون نمایندگان ولایتی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی گفتند ما در آموزش و پرورش ۳۵۰ هزار مازاد نیرو داریم و این سیستم را مقصر نشان دادند در حالیکه با مسئول نیروی انسانی آموزش و پرورش بررسی کردیم برای امسال ۱۹۴ هزار کمبود نیرو داریم.

 وی بیان کرد: دلیل عدم اجرای سند تحول این است که بعضی ها به این سند اعتقاد ندارند.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان در ادامه با بیان اینکه این همایش یک عقبه دارد، گفت:  رویکرد بسیج فرهنگیان تبیین سند تحول و جایگاه معلمان در سند و در برنامه ششم توسعه است.

محمد ملایی افزود: دولت در برنامه  خود برای ارتقا جایگاه معلمان هفت تکلیف دارد که یکی از آنها اجرای سند تحول است و دیگری رتبه‌بندی معلمان است که با اجرای اآ انقلاب عظیمی در معیشت فرهنگیان رخ می‌دهد.

وی عنوان کرد:  دولت در بودجه، برای نظام رتبه‌بندی معلمان یک ردیف خاص (۲ هزار میلیارد تومان) قرار داده اما برآوردها نشان می‌دهد ۱۴ هزار میلیارد اعتبار لازم است.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان در ادامه با بیان اینکه بحث معلمان تمام  وقت با برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین مغایرت دارد عنوان کرد: در دولت و استانداری‌ها توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش شود و اگر کاری در راستای معیشت معلمان انجام می‌شود در بوق و کرنا نکنند و بصورت عملیاتی معیشت فرهنگیان در اولویت قرار بگیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این همایش با بیان اینکه ایمان، مردم و رهبری هرگاه در کنار هم  بودند واژه کارستان شکل گرفته، گفت: سند تحول استخراج شده از قرآن و سیره ائمه است و تعلیم و تربیت نیز منطبق با سند تحول است.

محمد پورداوود افزود: با تصویب شش زیر نظام  سند تحول در حال عملیاتی شدن است و  در سطح استان‌ها این زیر نظام با شش کارگروه ساری و جاری است.

وی با بیان اینکه پاداش پایان خدمت سال ۹۶ معلمان پرداخت شد، ادامه داد: اولویت آموزش و پرورش سنجش صلاحیت معلمان، انتخاب و انتصاب بر اساس آزمون و مصاحبه، تفویض اختیارات و تمرکززدایی نظام تضمین و کنترل کیفی مدارس است.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار