مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. بهمن 1397 - 8:56   |   کد مطلب: 23710
مؤسس نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی با بیان اینکه تربیت نسل تمدن‌ساز اسلامی مهم‌ترین و نخستین دستاورد انقلاب ایران است، گفت: دنیای استکبار به این دستاورد انقلاب و قدرت ایران در این عرصه‌ که صد در صد محقق شده، اعتراف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،

حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع در گفت‌وگو با نافع به دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهار دهه اشاره و اظهار کرد: این دستاوردها را می‌توان بر اساس هویت، آرمان‌ها و اهدافش دسته‌بندی کرد.

وی افزود: از آنجا که جنس این انقلاب، فکر و فرهنگ بود بی‌تردید مهمترین دستاوردش هم تربیت نسل‌هایی است که دنیای استکبار هم به قدرتمندی آن‌ها در عرصه های اجتماعی، علمی، سیاسی، فرهنگی و در نهایت تمدن‌سازی اعتراف کرده است.

مؤسس نهضت جهانی نهج البلاغه‌ خوانی با بیان اینکه شاخصه‌های نخستین  دستاورد انقلاب را می‌توان در شهدای هسته‌ای دید، گفت: بدین ترتیب با توجه به نخستین دستاورد، انقلاب صد در صد موفق بوده و آن تولید نسلی است که بدون سرسوزنی وابستگی می‌تواند نه تنها کار کشور خود بلکه برنامه‌های کشورهای طالب کمک را هم پیش ببرد.

 

 بیداری ملت‌ها علیه نظام سلطه دومین دستاورد انقلاب

‌وی به دومین دستاورد مهم انقلاب که همان الهام‌بخشی است اشاره و تصریح کرد: انقلاب ما، یک انقلاب جهانی است، در واقع انقلاب ایران نخستین محصول موفقیت‌آمیز از یک مزرعه جهانی است؛ این الهام بخشی را که در بیداری اسلامی و حتی در بیداری غیراسلامی علیه نظام سلطه حتی در فرانسه مشاهده می‌کنیم برگرفته از انقلاب است و آزادیخواهان جهان آموختند که اگر استقامت کنند به اهداف درستی می‌رسند.

مهدوی‌ارفع به سخنرانی رهبر انقلاب در زمان ریاست جمهوری و در سال 67 آن هم در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: ایشان در آن سخنرانی فرمودند:« ما با انقلاب اسلامی بیداری بزرگ اسلامی را راه انداخته‌ایم».

 

خودکفایی و استقلال، سومین دستاورد انقلاب

وی مسئله  خودکفایی و استقلال را از به عنوان سومین دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد و عنوان کرد: امروز به لطف خدا و به اعتراف بزرگترین مجموعه‌های رنکینگ جهانی و ارزیاب‌های بین‌المللی، ایران اسلامی در بسیاری از فناوری‌های علمی، جزء 20 کشور اول جهان محسوب می‌شود و این نشانه استقلال و خودکفایی ملت ما است.

 مهدوی ارفع همچنین اذعان کرد: امروز می‌بینیم ایران در میان آتش ناامنی منطقه، گلستان است و حتی بی‌پناهان منطقه به ما پناه می‌آورند.

وی افزود: البته فراموش نشود که در عرصه علمی نیز پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده که به اعتراف همان مؤسسات ارزیاب بین‌المللی نسبت به میانگین جهانی 13 برابر تولید علم در ایران روی داده است.

مؤسس نهضت جهانی نهج البلاغه‌خوانی ادامه داد: گرچه در برخی شاخصه‌ها از جمله عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد عقب هستیم که باید آنان را هم بسیار جدی گرفت و البته این موارد هم جای تحلیل دارد، چرا که ما در این شاخصه‌ها نیز نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بهتر شده‌ایم، اما نسبت به آنچه که انتظار داشتیم فاصله داریم.

وی در پاسخ به این سوال که زیباترین جمله امام(ره) قبل و بعد از انقلاب در نظر شما چیست؟، گفت: مهمترین جمله ایشان قبل از پیروزی انقلاب این بود که فرمودند:«اگر خمینی یکه و تنها هم بماند به راه خود که همان مبارزه با امریکا و استکبارجهانی است ادامه خواهد داد».

مهدوی ارفع خاطرنشان کرد: گرچه همه جملات رهبر کبیر انقلاب ارزشمند و درجه یک است، اما اگر بخواهم انتخاب کنم آن جمله‌ای که به بیشتر به دلم نشست این است که « ما آمریکا را زیر پا خواهیم گذاشت».

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار