مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. بهمن 1397 - 9:35   |   کد مطلب: 23689
مسعود مرادی کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: در مجموع قضاوت های داوران در جام ملت ها خوب بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، مسعود مرادی کارشناس داوری فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در ارتباط با استفاده از وی ای آر در جام ملت ها اظهار داشت: از قبل مشخص شده بود که وی ای آر از مرحله حذفی وارد مسابقات شود که دلیل آن، این است که بازی ها حساس تر می شود. در دور گروهی که وی ای آر نبود در مجموع قضاوت های داوران خوب بود به علاوه اینکه اضافه شدن این تکنولوژی به معنای ضعف داوران نیست و تنها برای کمک به آنها در روند قضاوت است.

مرادی در ادامه در خصوص نحوه استفاده از وی ای آر خاطر نشان کرد: باید به این نکته هم توجه کرد که وی ای آر متعلق به همه صحنه های بازی نیست و برای موارد خاص است مثلا موارد منجر به اخراج بازیکن، درست یا غلط بودن گل یا اعلام پنالتی. یعنی اینگونه نیست که مختص به مکان خاصی از زمین مثلا محوطه جریمه باشد، به طور کلی مربوط به صحنه های حساس و تاثیرگذار در بازی است.

این کارشناس داوری پیرامون نقش این تکنولوژی تصریح کرد: به هر حال این موضوع تشخیص فیفا است و به نظر من درست هم هست چون می تواند به داوری ها کمک کند. با توجه به فشارها و هجمه هایی که در کشور ما هست اگر بتوانیم این سیستم را در کشورمان پیاده کنیم بسیار مفید است. اما مسئله این است که قبل از آمدن وی ای آر، نیاز داریم درباره آن فرهنگ سازی کنیم.

وی در مورد چگونگی استفاده از وی ای آر در مسابقات داخلی افزود: نکته مهم این است که طبق قانون فیفا در یک تورنمنت یا لیگ نمی توان در یک یا دو ورزشگاه از وی ای آر استفاده کرد اما در بقیه ورزشگاه ها چنین امکانی وجود نداشته باشد، اگر بخواهد در مسابقاتی وی ای آر استفاده شود، باید در تمامی مسابقات از این امکان استفاده شود. باید به این هم توجه کرد که وی ای آر فقط دوربین نیست بلکه افرادی هم که با آن کار می کنند باید آموزش دیده باشند.

مرادی در پایان درباره اینکه آیا در فصل جاری شاهد استفاده از این تکنولوژی خواهیم بود یا خیر گفت: به هر حال با شرایط فعلی من بعید می دانم در نیم فصل دوم در کشور از وی ای آر استفاده شود.

آرمان صالحی

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار