مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. آذر 1397 - 21:16   |   کد مطلب: 23432
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفته‌های معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی‌بر تغییر محدوده زوج و فرد در سال آینده را اظهارنظر شخصی دانسته و می‌گوید: ناجا فعلاً برنامه‌ای برای تغییر محدوده زوج و فرد ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از ایرنا ، طرح ترافیک شهر تهران در سال آینده تغییراتی خواهد داشت تا از ورود خودروهای آلوده به برخی از مناطق شهر تهران جلوگیری کند. این را محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در گفت‌وگویی اعلام کرده و گفته است که مطالعات زیادی درباره طرح ترافیک انجام شده و این معاونت برنامه‌های جدی در این خصوص دارد. وی همچنین اشاره کرده است که محدوده زوج و فرد در سال آینده تبدیل به حلقه دوم طرح ترافیک می‌شود.

**طرح ترافیک بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته اجرا شد

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در مورد موفقیت طرح ترافیک شهر تهران با مدل اجرایی شده در امسال و آینده این طرح گفت: طرح محدوده ترافیک که توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارائه شد، شامل بخش‌های مختلفی بود که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته اجرا شد و در مرحله اول محدوده طرح ترافیک را شامل می‌شد. به‌دلیل موفقیت این طرح، مرحله بعدی محدوده بزرگ‌تری را شامل خواهد شد که محدوده زوج و فرد است.

وی افزود: اقدامی که در طرح ترافیک صورت گرفت و استقبال خوبی که از طرح شد، نشان‌گر موفقیت طرح بود و نشان داد با الزاماتی که در طرح وجود دارد، می‌تواند به‌نوعی تقاضای سفر مدیریت شود و به‌دنبال آن در اوج ترافیک خودروهای کمتری داخل محدوده تردد شوند که به توزیع سفر در طول روز و ایجاد ترافیک کمتر کمک می‌کند تا در نتیجه، آلودگی کمتری تولید شود.

**معاینه فنی خودرو جلوی تردد خودروهای آلوده را می‌گیرد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری درباره کاهش آلودگی هوا به دلیل اجرای طرح گفت: یقیناً یکی از علت‌های کاهش آلودگی، اجرای این طرح و پیگیری و اجرای معاینه فنی خودروهاست که با همکاری فی‌مابین شهرداری تهران و پلیس راهور محقق شد. معاینه فنی که برای همه خودروها الزام ایجاد می‌کند، باعث می‌شود خودروهای فرسوده نتوانند داخل شهر تردد کنند و خودروهای دارای نقص فنی مجاب شوند که نقص را رفع کنند. رفع نقص موجب می‌شود خودرو سوخت خود را بهتر بسوزاند و آلایندگی کمتری را به همراه داشته باشد.

وی افزود: بنابراین باید گفت طرح ترافیک موفق بوده و ادامه آن هم الزام است که شامل محدوده زوج و فرد است. انشاءالله با پیگیری‌های مستمر اجرایی خواهد شد و نتایج مثبت آن را در شهر مشاهده خواهیم کرد. برای انجام کارهایی که نفع همه شهروندان در آن است، باید عزم جدی داشت و همه باید همکاری کنند. گرچه در این فرآیند امکان درصدی نارضایتی وجود دارد، اما نفع عموم مردم بر موارد خاص ارجحیت دارد و باید پیگیری شود.

**باید تلاش کنیم شهروندان از حمل و نقل عمومی استفاده کنند

صدراعظم نوری درباره کیفیت خودروهای داخلی و حذف تردد برخی از خودروها در شهر گفت: معمولاً قدرت اقتصادی عاملی است که امکان استفاده بهتر از امکانات را برای عده‌ای فراهم می‌کند و عده‌ای که این توانایی را ندارند این امکان برایشان فراهم نخواهد شد. تلاش ما باید این باشد که شهروندان را به جای استفاده از خودروی شخصی به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کنیم.

وی افزود: به دلیل اینکه شهروندان باید از خودروهای عمومی استفاده کنند، دولت، مجلس و دستگاه‌های ذی‌ربط باید شهرداری را حمایت کنند تا حمل و نقل ریلی مترو را توسعه دهد و تجهیزات آن را تکمیل کند تا مسافران بیشتری از طریق مترو تردد کنند. در نتیجه، با گسترش خطوط مترو آلودگی کمتر، سرعت و رضایتمندی بیشتری در رفت و آمد برای شهروندان حاصل خواهد شد. بنابراین سیاست‌مان باید این باشد که افراد از خودروی شخصی کمتر استفاده کنند، خواه با کیفیت باشد یا نباشد.

**ناجا فعلاً برنامه‌ای برای تغییر محدوده زوج و فرد ندارد

اما سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در واکنش به گفته‌های معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می‌گوید: هرگونه تغییر طرح ترافیک و زوج و فرد نیازمند تصویب شورای ترافیک شهر تهران است. این شورا پنج عضو دارد که شامل رئیس پلیس راهور تهران، نماینده وزارت کشور، نماینده استاندار، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است که شهردار تهران ریاست این شورا را بر عهده دارد.

وی تأکید کرد: با توجه به عضویت من در این شورا، تا این لحظه هیچ مصوبه‌ای در مورد تغییرات طرح زوج و فرد در شهر تهران به تصویب نرسیده است و اینکه یک نفر از اعضا، در مورد تغییر محدود یا شرایط طرح زوج و فرد صحبت کند، احتمالاً نظر شخصی ایشان است.

به گفته وی، ناجا فعلاً هیچ برنامه‌ای برای تغییر محدوده طرح زوج و فرد ندارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار