به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 14. آبان 1396 - 13:29   |   کد مطلب: 23129
دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در اعتراض به عدم نظارت بر کیفیت پایین غذاهای سلف مقابل ساختمان امور دانشجویی این دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به‌ نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، طی چند روز گذشته انتشار عکسی مبنی بر وجود یک کرم در غذای سلف یکی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد موجی از اعتراضات را از سوی دانشجویان این دانشگاه در فضای مجازی به راه انداخت.

در ادامه این اعتراضات، حدود 100 نفر از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در واکنش به عدم‌ نظارت مسئولان‌ امور تغذیه بر کیفیت غذاها، مقابل ساختمان امور دانشجویی این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

کاهش کیفیت تغذیه دانشجویان از آغاز سال تحصیلی جدید

جواد بنی حسن، دبیرکل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌وگو با ایسنا، در حاشیه این تجمع گفت: ما عملکرد امور تغذیه دانشگاه فردوسی را در چندسال گذشته مورد بررسی قرار داده‌ایم ‌که برآیند بسیار قابل قبولی داشته است، اما در سال تحصیلی جدید کیفیت تغذیه دانشجویان پایین آمده است.

وی با بیان اینکه بارها در جلسات مختلف با مسئولان، مشکلات سلف غذای دانشجویان مطرح و معضلات مربوط به این حوزه پیگیری شده است، افزود: دانشجویان از عملکرد شرکت پیمانکار تغذیه دانشگاه ناراضی بودند و در نهایت با فضاسازی رسانه‌ای از وجود یک کرم در غذای یکی از دانشجویان دانشگاه فردوسی، به التهاب این ماجرا افزوده شد.

بنی حسن با بیان اینکه تجمع اعتراضی تصمیمی بود که در ادامه این ماجرا گرفته شد، تاکید کرد: این تجمع با رعایت شئونات و قوانین، در عین آرامش برگزار شد و هرکسی نظر خود را بیان کرد و در نهایت با قرائت بیانیه ای از طرف شورای صنفی به این موضوع خاتمه داده شد.

عذرخواهی پیمانکار تغذیه دانشگاه از دانشجویان

وی با اشاره به اظهارات معاون دانشجویی و سرپرست امور تغذیه و مسئول اداره رفاه دانشگاه فردوسی مشهد که با حضور در این تجمع به مطالبات دانشجویان پاسخ دادند، تصریح کرد: مسئولین مطالبات دانشجویان را مطالبات خود خواندند و تاکید کردند که در بازه کوتاه مدت این مطالبات محقق خواهد شد و همچنین قرار شد طی یک هفته آینده شرکت پیمانکار از دانشجویان عذرخواهی رسمی کند و گزارشی از نحوه برخورد با پیمانکار سلف تغذیه به دانشجویان ارائه شود که احتمالا این اتفاق در پورتال آن‌ها خواهد افتاد که خوشبختانه این پیمانکار همین امروز طی نامه ای از دانشجویان عذرخواهی کرد.

نظارت بر پیمانکار سلف تغذیه، مطالبه اصلی دانشجویان است

دبیرکل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر اینکه اداره امور تغذیه دانشگاه فردوسی یکی از خلاق ترین مجموعه های تغذیه کشور است، خاطرنشان کرد: مجموعه تغذیه دانشگاه فردوسی ایده های خلاقانه زیادی ارائه می دهد و شاخص عملکرد آن نیز تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید خوب بوده اما مطالبه اصلی که مد نظر ما بوده نظارت جدی بر وضعیت پیمانکار است که مسئولین قول دادند این اتفاق خواهد افتاد.

ما پذیرای مطالبات دانشجویان هستیم

دکتر امیر سالاری، سرپرست اداره امور تغذیه دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌وگو ایسنا، در واکنش به برگزاری تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه به کیفیت پایین غذا در این دانشگاه، گفت: ما از حال دانشجویان غافل نبوده‌ایم و به صورت مرتب با آنان در ارتباط هستیم و هیچگاه منتظر نمی مانیم تا چنین فضایی ایجاد شود تا ناچار به پاسخگویی باشیم. دانشجویان باید بیایند تا ما متوجه مطالبات آن‌ها شویم و عکس العمل متناسبی نسبت به این مطالبات نشان دهیم.

وی با اشاره انتشار عکسی مبنی بر وجود یک کرم در غذای سلف دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد که موجب اعتراضاتی از سوی دانشجویان این دانشگاه شد، با بیان اینکه دیده شدن کرم در غذای سلف قابل توجیه نیست و این اتفاق را می توان یک پیشامد طبیعی دانست و مشابه این موارد در سالهای گذشته اتفاق افتاده است، ادامه داد: در بین چندین هزار غذایی که وجود دارد، شاید نتوان چنین اتفاقی را بزرگ جلوه داد؛ طبق بررسی های ما، کرم در گوجه فرنگی که در کنار کباب کوبیده گذاشته بودند، وجود داشته و با حرارتی هم که حین پخت به گوجه دادند از بین نرفته چون در مغز گوجه بوده است.

سرپرست اداره امور تغذیه دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه در امور تغذیه هم ناظر دانشجویی وجود دارد و هم ناظر کیفی، اظهار کرد: روال کنترل کیفی غذابه این صورت است که اگر دانشجویان یک شیء خارجی در غذا مشاهده کنند، باید به ناظر ما اطلاع دهند تا بررسی های لازم انجام شود. مساله ای که اخیرا به ما منتقل شد از این سیستم نبوده است و خود دانشجویان عکس گرفتند و منتشر کردند.

سالاری یادآور شد: دانشگاه فردوسی با رعایت 120 شاخصه‌ای که وزارت علوم ملاک قرار داده بود، رتبه اول را در خصوص تغذیه بین دانشگاه‌های کشور کسب کرد.

وی در خصوص ارتقا کیفیت و کمیت غذاهای سلف دانشگاه فردوسی مشهد، تصریح کرد: دانشجویان در خصوص وضعیت تغذیه عجله کردند؛ ما در تغذیه دانشجویی یک پوست اندازی را آغاز کردیم که در مراحل پایانی قرار دارد. اعتباری به دانشجو تخصیص داده‌ایم و مکان های مختلفی را ایجاد کرده‌ایم تا دانشجو اعتبارش را در جاهایی مانند میوه فروشی، تریاها، آفرینشگاه‌های سنتی و مکان‌های دیگر خرج کند و حتی اگر چیزی از اعتبارش باقی ماند، ذخیره می شود تا در پنجشنبه و جمعه بتواند از سلف استفاده کند.

سرپرست اداره امور تغذیه دانشگاه فردوسی مشهد بیان اینکه اجرای این طرح به علت آماده نبودن زیرساخت های نرم افزاری به تعویق افتاد، افزود: تا یک یا دو هفته آینده این طرح آغاز می شود که تحولی مهم در دانشگاه خواهد بود. منویی که در آفرینش‌ها داریم شامل چند صد نوع غذا است و سبکی که در تریاها است، برای اولین بار در دانشگاه فردوسی اجرا خواهد شد که غذای وزنی نام دارد (weight food) و به این شکل است که دانشجو از منوی باز از هر غذایی هر مقدار که خواست برمی‌دارد و در انتها با محاسبه وزن غذا هزینه اش حساب می شود. این اقدامات از سال گذشته آغاز شده و تا یکی دو هفته دیگر به مرحله اجرا خواهد رسید.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار