مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. مهر 1396 - 21:45   |   کد مطلب: 22824
امیر حسین رهبر مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفتگو با صدای دانشجو با اشاره به صحبت های ترامپ رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا گفت اینکه رئیس‌جمهور ۴ سال به دنبال «بستن با کدخدا» بوده، اما ناگهان پس از نطق توهین‌آمیز ترامپ به این نتیجه رسیده که دولت آمریکا در هفت دهه گذشته قابل اعتماد نبوده، قابل پذیرش نیست.

رهبر  در گفت‌وگو با صدای دانشجو ، بیان داشت: روز گذشته ترامپ در طی نطقی توهین‌آمیز به مردم و مسئولین ایران، رسماً اعلام کرد که عملکرد ایران را در برجام تایید نمی‌کند. معنای این حرف این است که ممکن است کنگره آمریکا دوباره تحریم‌های هسته‌ای را بر علیه ایران اعمال کند. به عبارت دیگر بعد از مذاکرات طولانی برجام و اجرای تمامی تعهدات از سوی ایران، ممکن است مجدداً به خانه اول برگردیم!

وی خاطرنشان کرد: اما در این حال، لحن رییس‌جمهور بطور محسوسی تغییر کرده و دیگر صحبتی از بازی برد-برد نیست، بلکه صحبت از بی‌اعتمادی به آمریکاست. ایشان در چند سال گذشته ضمن توهین‌های متعدد به منتقدین، ایشان را افرادی احساساتی توصیف می‌کرد. منتقدین دولت معتقد بودند که برجام نمی‌بایست بر اساس اعتماد بنا گردد، بلکه می‌بایست حاوی تعهدات گام به گام و دو طرفه باشد.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان یادآور شد: نهایتاً جناب رئیس‌جمهور برجام را آنچنان که خود می‌پسندید منعقد کرد و جناب لاریجانی هم با تصویب ۲۰ دقیقه‌ای آن، کار رئیس‌جمهور و تیم مذاکره کننده را به اتمام رساند. اما این روزها مشخص شده که استراتژی جناب روحانی به وعده‌هایی که می‌داد منتج نشده، بلکه بهترین فرصت را در اختیار طرف‌های مذاکره قرار داده است. در حالی که ایران بر اساس برجام، بخش قابل توجهی از صنعت هسته‌ای خود را تعطیل کرده و به عقب برده، رئیس‌جمهور آمریکا بدون هیچ هزینه‌ای از عمل به تعهدات آمریکا فرار کرده و مضافاً مردم ایران را هم «ملت تروریست» می‌نامد

رهبر گفت: در اینکه آمریکا بدعهدی کرده و سابقه‌ی بدی در این زمینه دارد شکی نیست، اما نباید کورکورانه همه مشکلات را به گردن استکبار جهانی انداخت. مسلما دولت نیز ضمن نادیده گرفتن منتقدین و توهین به ایشان، مرتکب اشتباهات متعددی شده که نمی‌بایست نادیده گرفته شوند.

امیر حسین رهبر فعال دانشجویی بیان کرد : اینکه رئیس‌جمهور ۴ سال به دنبال «بستن با کدخدا» بوده، اما ناگهان پس از نطق توهین‌آمیز ترامپ به این نتیجه رسیده که دولت آمریکا در هفت دهه گذشته قابل اعتماد نبوده، قابل پذیرش نیست. این تذبذب و چرخش موضع هزینه‌های گزافی را به مردم ایران وارد کرده که براحتی قابل جبران نیست. در چهار سال گذشته صنعت هسته‌ای را به میزان قابل توجهی به عقب بردیم ولی اقتصادمان هم در وضعیتی است که بعضاً از پرداخت حقوق کارگران نیز ناتوان است، این وضعیت واضحاً برخلاف وعده‌های رییس‌جمهور است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزادهمدان ابراز کرد : اگرچه در این ایام وحدت مردم و مسئولین بسیار مهم است؛ در عین حال نمی‌بایست از وحدت به عنوان ابزاری جهت لاپوشانی افتضاحات دولت در انعقاد برجام استفاده کرد. جناب روحانی و تیم مذاکره کننده می‌بایست توضیح دهند که این چگونه قرارداد برد-بردی بود که آمریکا می‌تواند بدون هیچ هزینه و جریمه‌ای از آن خارج شود؟! عزتی که وعده‌اش را می‌دادید کجا و اتهام «ملت ترور» کجا؟!

رهبر در پایان بیان کرد :لازمه‌ی وحدت این است که دولت مسئولیت اشتباهات خود در انعقاد برجام را پذیرفته و از مردم عذرخواهی کند. در غیر اینصورت، انداختن همه‌ی مشکلات بر گردن بیگانگان و ندای وحدت سردادن، تنها راه مفری است از پذیرش مسئولیت مشکلات فعلی.

پایان خبر / ت

دیدگاه شما

آخرین اخبار