مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. شهريور 1396 - 9:58   |   کد مطلب: 22383
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی گفت: کاهش شتاب رشد علمی کشور نتیجه سیاسی کاری در وزارت علوم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حامد عبیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: شتاب رشد علمی کشور از زمانی که
وزارت علوم وارد سیاسی بازی آقایان شده دچار کاهش شد و البته نا آگاهی مردم در تشخیص تفاوت میان شتاب و سرعت رشد علمی باعث آن شد تا مسئولین ذیربط با بسنده کردن به آنکه سرعت رشد علمی کشور بالاست، بهره برداری سیاسی خود را بکنند.

وی با بیان اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها، اما همچنان وزارت علوم بدون وزیر است و این درحالی ست که کمتر از ۸ سال تا افق چشم انداز باقی مانده است افزود: جایگاه علمی کشور درصورتی می‌تواند در بالاترین نقطه ممکن قرار بگیرد و تثبیت شود که مدیران ارشد آن سیاست زده نبوده و به فکر منافع ملی باشند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با طرح این سوال که آیا کاهش شتاب رشد علمی کشور با عدم انتخاب وزیر علوم ارتباطی دارد؟ گفت:
زمانی که به مهمترین وزارتخانه کشور که محل پرورش نیروهای آینده کشور است کم توجهی می‌شود چگونه می‌توان انتظار داشت که به فکر مردم مظلوم میانمار باشند؟

عبیری اضافه کرد: آقای روحانی اگر همانطور که در مصاحبه تلویزیونی فرمودند: در انتخاب اعضای کابینه هیچ فشاری را نپذیرفتند، پس چگونه است که چنین وزارتخانه مهمی بدون صاحبخانه مانده است؟ قحط الرجال است یا فشار افساد طلبان بر او غلبه کرده است؟

وی بیان کرد: این افراد که برای حفظ قدرت و جایگاه خود چاره‌ای جز بستن دهان دانشجویان منتقد نداشتند، تشکل‌های انقلابی بیدار را تحت تحریم و فشار قرار دادند و از طرفی دیگر بر خلاف اسلام، راه اختلاط دختران و پسران دانشجو را با شعار مقدّس آزادی، باز کردند و بدین ترتیب جریان سازان جامعه را به قهقرا بردند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با طرح این سوال که جامعه دانشجویی که روزی جریان گفتمان ساز در کشور بود با این سیاست زدگی‌ها اکنون در چه نقطه‌ای قرار دارد؟ آیا تاثیر گذار است یا تاثیر پذیر؟ تصریح کرد: امیدواریم که رییس جمهور با عدم انتخاب شخصی که اکنون بر سر ایشان گمانه زنی می‌شود، از افول روز افزون شتاب رشد علمی کشور و سیاست زده شدن بیشتر دانشگاه‌ها جلوگیری کند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار