مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. شهريور 1396 - 17:43   |   کد مطلب: 22265
در حاشیه نشست «راه‌کارهای جذب مخاطب در نمازهای جماعت دانشگاه»
جمعی از مسئولان و ائمه جماعات دانشگاه پیام‌نور استان تهران با آیت‌الله جوادی‌آملی دیدار کردند
رئیس نهاد نمایندگی رهبری، روسای مراکز و واحدها و ائمه جماعات دانشگاه پیام نور استان تهران با آیت‌الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، روسای مراکز و واحدها و ائمه جماعات دانشگاه پیام نور استان تهران در حاشیه نشست مشترک روسای مراکز و واحدها و ائمه جماعات دانشگاه پیام نور با آیت‌الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله العظمی جوادی آملی در این دیدار شناخت از نماز را موجب دل بستن به آن دانست و افزود: اصل اول این است که نماز ستون دین است و از آنجا که دین حکیمانه است پس در هیچ جا امر به خواندن نماز عقلایی نیست زیرا ستون را به پا می‌دارند یعنی اقم الصلاه، نه آنکه نماز را بخوانند و این همان اصل اساسی و مهم در جذب جوانان به نماز است.

وی ادامه داد: اصل دوم این است که نماز نهی عملی از منکر می‌کند نه نهی لسانی مانند دارو که نهی عملی از مرض و آب که نهی عملی از تشنگی می‌کند. قبول واقعی نماز عند الله است و اگر انسان در امتحاناتی که پیش می آید پایش نلرزید نشان دهنده قبولی نماز است.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: اصل سوم این است که خداوند انسان را هیچ گاه رها نمی‌کند. خداوند می‌فرماید ای انسان من تو را تنها نگذاشته‌ام هرگاه خواستی با من صحبت کنی نماز بخوان و هر گاه خواستی من با تو صحبت کنم قرآن بخوان.

وی افزود: ممکن نیست دستی طرف خدا دراز شود و خالی برگردد اگر مصلحت بود به او می‌دهند و اگر مصلحت نبود سیئه‌ای از او را می‌بخشند و یا برحسناتش می‌افزایند.

آیت‌الله جوادی عاملی در خصوص اصل چهارم هم ادامه داد: اصل چهارم این است که نماز موجب شادی و راحتی انسان است. حضرت فرمود «غره عینی فی الصلاه غره العین»، یعنی اشک سرد را می‌گویند که انسان در شادی می‌ریزد برخلاف اشک گرم که در حزن و اندوه می‌ریزد.

گفتنی است نشست هم‌اندیشی مشترک روسای مراکز و واحدها و ائمه جماعات دانشگاه پیام نور با حضور حجت‌الاسلام نبوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان تهران، جمشیدی رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران و همچنین معاونان، مسئولان و مدیران پیام نور استان تهران با موضوع با موضوع «راه‌کارهای جذب مخاطب در نمازهای جماعت دانشگاه» برگزار شد.

حجت الاسلام نبوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان تهران در این مراسم ضمن بزرگداشت ایام عید سعید غدیر بر تجلیل این عید بزرگ تاکید کرد.

وی پس از نکوداشت تشکیل اولین نشست مشترک ائمه جماعات و روسای مراکز و واحدهای پیام نور استان تهران، مشارکت جدی اساتید و مسئولان دانشگاه در نماز جماعت را موجب رونق و مشارکت بیشتر دانشجویان دانست.

لازم به ذکر است در ادامه این نشست شرکت کنندگان به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص راه کارهای جذب مخاطب به خصوص دانشجویان در نماز جماعت مراکز و واحدهای پیام نور پرداختند.

در انتهای این نشست از زحمات حجت الاسلام رحیمی امام جماعت سابق پیام نور استان تهران تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار