مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. شهريور 1396 - 21:20   |   کد مطلب: 22253
بنا به پیشنهاد رئیس سازمان بسیج مستضعفین و با حکم فرمانده کل سپاه پاسداران، مجتبی زارعی به ریاست سازمان بسیج اساتید کشور منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس، بنا به پیشنهاد سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و با حکم سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجتبی زارعی به ریاست سازمان بسیج اساتید کشور منصوب شد .

آئین معارفه وی فردا صبح در دانشکده علوم دانشگاه تهران با حضور دانشگاهیان برگزار می‌شود.
مجتبی زارعی، عضو هیأت علمی اندیشه سیاسی گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس است و افزون بر ۳۰ ماه حضور داوطلبانه بسیجی در سال های دفاع مقدس داشته و با عضویت در لشکرهای ویژه ۲۵ کربلا ، لشکر ۶ ویژه کماندوهی پاسداران و سپاه یازدهم کردستان در عملیات های کربلای ۴و کربلای ۵ و عملیات های پارتیزانی شمال عراق و والفجر ۱۰ حضور داشت.
تحصیلات لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری زارعی در رشته های علوم سیاسی و اندیشه سیاسی است .

وی مقطع دکتری خود را در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و رساله دکتری خود را با راهنمایی استاد غلامرضا اعوانی با عنوان «علم سیاست دینی و تجدد متعالیه» به پایان رسانید.
فعالیت ها ی علمی و پژوهشی و بیش از ۱۰ عنوان از مقالات مجتبی زارعی عمدتا در حوزه فلسفه سیاسی اسلام و روش شناسی سیاسی فطرت و آثار سیاسی - اجتماعی فطرت متمرکز می باشد .

«بنیاد های نظریه تجدّد اوٓل و تجدّد ثانی» ، «پهلویسم یا شبه مدرنیسم در ایران» ، «تبارشناسی و عملکرد سازمان برنامه و بودجه در ایران عصر پهلوی اول و دوم به روایت اسناد وزارت دربار »، «از خوارج کلاسیک تا تکفیر معاصر» « نهضت ملی هسته ای در ایران » ، « آمریکا تمام می شود » و... از جمله آثار او است .
زارعی صاحب امتیاز و مدیر مسوول مجله علمی تخصصی مدرسه اسلامی علوم سیاسی و عضو موسس انجمن اسلامی علوم سیاسی و روابط بین الملل ایران می باشد .
همچنین رییس دفتر سیاسی نهاد مرکزی نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ، معاون سیاسی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری ، معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، ریاست مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری و ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی از جمله سوابق اجرایی زارعی در مجامع علمی، فرهنگی و سیاسی است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار