مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. شهريور 1396 - 15:42   |   کد مطلب: 22230
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: جنایات‌ امثال داعش حاصل خباثت آمریکا است و البته قبل از آمریکا انگلیسی‌ها هستند که به حق لقب روباه به آنها داده شد. کدام سرزمین است که از نفوذ استعماری انگلستان در امان بوده باشد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل ازخبرگزاری فارس، همایش ملی باشگاه خبرنگاران بسیج امروز در سالروز مبارزه با استعمار انگلیس، از ساعت 9:30 با قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی در لانه جاسوسی آغاز شد.

سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفان در این مراسم گفت: بسیار خوشحالم که در جمع خبرنگاران بسیجی حضور پیدا کردم. شایسته است که آغاز سخن را با تبریک عید ولایت و امامت مولای همه‌مان امیرالمؤمنین داشته باشیم. امیدوارم خداوند به آبروی این دردانه کائنات، فرج امام زمان(عج) را نزدیک کند و یاد و خاطره شهیدان اسلام را گرامی می‌داریم.

او افزود: کسانی که در اردوگاه اسلام هستند و همه چیز خود را برای اسلام و انقلاب هدیه کردند. به طور قطع وجه مشترک همه شهیدان مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان خدا است. ما به شهیدان‌مان مباهات می‌کنیم و یکی از دلایل آن ایستادگی در برابر دشمن است که رهبری از آن با عنوان جهاد کبیر یاد کرده‌اند.

سردار غیب‌پرور اظهار کرد: کدام دشمن؟ آنهایی که مقابل اسلام ایستاده‌اند. وقتی صحبت از خباثت‌های دشمنان انقلاب می‌کنیم متوجه بسیاری از چیزها می‌شویم از جمله دشمنی آنها با آزادگان و مسلمین جهان. در دوران پهلوی دوم تا امروز آنچه را می‌توانستند از توطئه و خباثت در حق ما انجام داده‌اند. ترور، محاصره و جنگ کارهایی بود که انجام دادند از کدام این موارد کم گذاشتند!؟ آنها با ترور ، بهترین‌های ما را گرفتند اما شهادت این افراد بهترین درها را برای ما گشود. جنگ را چه کسی پشتیبانی کرد؟! آیا کسی شک دارد که داعش و گروه‌های تکفیری زاییده آمریکایی‌ها هستند؟! آیا ما شک داریم که جنایت‌های امثال داعش حاصل خباثت آمریکا است!؟ و البته قبل از آمریکا انگلیسی‌ها هستند که به حق لقب روباه به آنها داده شد. کدام سرزمین است که از نفوذ استعماری انگلستان در امان بوده باشد؟

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: چگونه می‌شود یک کشور کوچک چون انگلیس سایه شوم خود را بر جهان گشوده است؟! نگاه کنید در همین ماه‌های اخیر نخست وزیر این کشور چرا و با چه نیتی در اطراف خلیج فارس حضور پیدا می‌کند؟ مردم ما از یاد نمی‌‌برند ظلم‌ها و ستم‌هایی را که این کشور به ما روا داشته‌است.

در دوران محمد‌علی شاه قاجار بی‌کفایتی‌شاهان و شایستگی افرادی مثل رئیسعلی دلواری باعث شد تا مردم متوجه نقش ستمکارانه انگلیس و در سوی دیگر، جایگاه حق‌طلبانه علما بشوند.

سردار غیب‌پرور در ادامه ضمن اظهار تاسف از این‌که در ماه‌های اخیر به شخصیت آیت‌الله طالقانی تاخته شده است گفت: چرا این رویکرد شکل می‌گیرد؟! آنهایی که این کار را کردند آیا با بررسی علمی و تحلیل بود!؟ باید متوجه نقش علما به درستی بشویم. عزیزانی که به عنوان باشگاه خبرنگاران بسبج عمل انقلابی انجام می‌دهید یادتان باشد رسالت شما زمانی انجام می‌شود که در موضع حق باشید و از دشمن نترسید. آنجایی که اصحاب رسانه صادقانه و انقلابی رفتار کنند مردم انقلابی هم، آنها را حمایت می‌کنند و باعث می‌شود آنها نیز مسیر خود را درست ادامه دهند.

او افزود: دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی دو مقوله جدا از هم است. گاهی دشمن را می‌شناسیم اما اقدام عملی نمی‌کنیم که نمونه‌اش را داریم. دشمن‌ستیزی سخت است. آنجایی که حق را تشخیص دهید و پایش بایستید سخت است . باید پایش ایستاد. شهید حججی چه کرد؟ یک تنه انقلاب آفرید. مانند آن شهید بزرگوار هم کم نداریم. بعد از شهادت او چه موجی به راه افتاد؟ این یعنی دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی.

سردار غیب‌پرور در ادامه با اشاره به اینکه رسانه ها باید دشمن ستیزی را سرلوحه خود کنند گفت: خوشحالم که خبرنگاران بسیجی در جبهه انقلاب حضوری تاثیر گذار دارند هر کسی باید به اندازه خودش حقش را نسبت به انقلاب که تحفه ای است از جانب خدا انجام دهد. یکی در خط مقدم است یکی قلم در دست دارد و دیگری در لباس معلم است و دیگری تریبونی حساس در اختیار است. همه ما بابد در این مسیر گام برداریم.
در ادامه مراسم آیین رونمایی از سامانه جامع خبرنگار شهروندی توسط سردار غلامحسین غیب پرور صورت گرفت. این سامانه امکان ارسال خبر توسط خبرنگاران را دارد. در همه جا نیز قابل دسترسی خواهد بود صفحات حوزه مقاومت به صورت خودجوش اداره می شود همچنین کارت خبرنگاری افتخاری به رییس سازمان بسیج سردار غیب پرور اهدا شد.
سردار غیب پرور نیز عنوان کرد: از دوران تحصیل و مدرسه همیشه دوست داشتم خبرنگار شوم و حالا خوشحالم که در این جمع هستم.

سردار محمد رضا نقدی، رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین که از او نیز به عنوان یک خبرنگار افتخاری باشگاه بسیج یاد می شود طی سخنانی با اشاره به این که ما می‌خواهیم شعار «مرگ» را کنار بگذاریم اما دشمنان نمی‌گذارند، گفت: آنها امروز جوانان رشید ما را سر می برند. چطور مرگ و نفرت را کنار بگذاریم؟ زمانی که در یمن کودک های معصوم را از زیر آوار بیرون می کشیم و زمانی که همه اینها نتیجه ستم این ظالمان است نمی توانیم مرگ بر ظالم و مرگ بر ظلم را کنار بگذاریم. ظلمی که پرچمدارش انگلیس است. استعمار پیر وقتی دیدتیغ اش کند شده است بساطی را درست کرد که نکبتش همه بشریت را فرا گرفته است. آنها دین سازی و فرقه سازی کردند که وهابیت نمونه آن است. آنها فرق و احزاب مختلف را با فتنه و جنایت به وجود آوردند. یادمان نمی رود که در فتنه 1388 سفارت انگلیس بود که نقشش واضح شد و آنهایی که دستگیر شدند در اعترافات شان آن را بیان کردند.

سردار نقدی در ادامه گفت: امریکا و انگلیس رکن فتنه گری در منطقه و کشور ها هستند‌. تا زمانی که استعمار از بین نرود و غده سرطانی صهیونیست در منطقه نابود نشود دردها ادامه دارد و ما کماکان مرگ ها را می گوییم. فقط هم شعار نمی‌دهیم و مقابل استعمار می‌ایستیم . اگر امروز می بینیم جنایتکار های تکفیری اینطور جنایت می کنند محصول سیاست‌های انگلیسی ها و استعمارگران هستند که خودشان جرات دست درازی ندارند و می خواهند با این تکفیری ها مسلمانان را درگیر کنند.

در ادامه، اسماعیل احمدی مشاور عالی سازمان بسیج و رییس روابط عمومی این سازمان در سخنانی اظهار داشت: نمی‌توانم از ده‌ها هزار پایگاه بسیجی عاشق یاد نکنم که دغدغه تعلیم و تربیت این جوانان عاشق را دارند. مگر می‌شود مجاهدت بسیجیان را فراموش کرد. اگر روابط عمومی بسیج هزار نیرو هم داشته باشد نمی تواند تلاش این نیروهای بسیجی را انعکاس دهد. تنها راه حل برای ترویج اقدامات بسیجیان خودشان هستند لذا باشگاه خبرنگاران بسیج به همین منظور تشکیل شد تا بزرگترین فضای خبری را تشکیل دهیم.

وی افزود: خبرنگاران بسیجی نقشی بی بدیل در حیطه خبر رسانی و آگاهی رسانی دارند. با همت همکارانم طی یک ساله گذشته بیش از 7 هزار بسیجی را در باشگاه خبرنگاران ثبت نام کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در تحقق شعار «هر بسیجی یک خبرنگار» گام برداریم.
احمدی در ادامه از رونمایی نرم‌افزار اموزش خبرنویسی و آزمون های سه ماه یکبار برای رسیدن به آمادگی لازم خبر داد و اظهار داشت: این باشگاه بزرگ می تواند امید رسانه های کشور در آینده باشد.

حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج در ادامه این مراسم طی سخنانی عنوان کرد: من به یک آیه قران اشاره می کنم که تناسبی با این ایام دارد که معنی آن یعنی حضرت محمد(ص) مزد رسالت خود را مودت اهل بیت می‌دانند. مودت با محبت فرق دارد و با رحمت و رأفت و لطف نیز تفاوت دارد. مودت یعنی انسان محبتی داشته باشد عمیق که مودت در فعل و گفتار و رفتار او ظهور پیدا می کند. مودت زمانی تجلی پیدا می کند که عشق در رفتارتان ظهور پیدا کند. مزد رسالت عشق و محبتی است در رفتار و گفتار ما نسبت به اهل بیت.
وی افزود: رویکرد خبرنگاری ما برگرفته از قرآن باید باشد. پیامبر اسلام از ما مسلمانان مودت با همه هستی را می‌خواهد یعنی یک مسلمان باید عاشق عالم و هستی و مخلوقات داشته باشد این مطالبه رسول خدا است. یک بسیجی عاشق عالم است.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج افزود: برخی می‌گویند چرا باید مثلا من بروم سوریه به عنوان مدافع حرم کشته شوم که سایرین لذت ببرند! این یک نوع تفکر است اما تفکری دیگری هم داریم که می گویند من بروم شهید شوم تا مردمی که دوستشان دارم در آرامش زندگی کنند. نگاه ها متفاوت است اما نگاه دومی برگرفته از مودت است. مبارزه با ظلم یک نوع عشق است. ما حتی در مبارزه با ظالم فحاشی و تجاوز نمی کنیم.

وی افزود: امروز ما محتاج چنین رویکردی هستیم. این روزها می‌خواهند از بسیج یک چهره متحجر بسازند اما بسیجی عاشق مردمش است. به ظاهر با بسیجی ها میانه خوبی ندارند اما همان ها بدانند اگر روزی ناموس و مال این افراد به خطر بیفتد، همین بسیجی ها از آنها دفاع می کنند، در نتیجه بسیجیان ما در رأس عاشقان عالم هستند که اهل مودتند.

در ادامه مراسم از انصاری، جانباز بسیجی تجلیل به عمل آمد. همچنین از خانواده شهید مدافع حرم سید یحیی براتی تقدیر صورت گرفت. تقدیر از دو کارگردان استعمار ستیز، آقایان «ابوالقاسم طالبی» و «سید ضیاءالدین دری» نیز از بخش‌های دیگر این برنامه بود

ابواقاسم طالبی کارگردان «یتیمخانه ایران» بعد از دریافت لوح یادبودش گفت: آقایان و خانم ها ما انقلابی هستیم ما نه اصولگرا و و نه اصلاح طلبیم ما بچه های انقلاب هستیم. بنابراین وقتی حامد بهداد جایزه اش را به شهید حججی تقدیم می کند باید خبرش را تکثیر کنیم و تمام واکنش هارا در این زمینه باید رسانه‌ای کنیم. ما انقلابیون فقط به انقلاب مدیون هستیم و نه هیچ کس دیگری.
سید ضیاء الدین دری نیز بعد از مراسم تجلیل گفت: یادمان بود که استعمار عامل اصلی انقلاب ما است مبارزه علیه استعمار فکری زیرکانه بود که امام (ره ) با پرچم امام حسین انجام داد. ما باید حواسمان نسبت به استعمار باشد.
همچنین بعد از اتمام تجلیل از دو کارگردان سینما و تلویزیون خانواده های شهید سید محمد حسینی و شهید امین شیرازی روی صحنه برای مراسم تقدیر به عمل آمد تمثال دو شهید نیز به خانواده ها تقدیم شد.

در پایان مراسم نیز با حضور سردار نقدی، سید نظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس و مدیران بسیج از بسیجی‌های فعال اردویی و سازندگی و نمایندگان بسیج از استان های تبریز، همدان چهار محال بختیاری، بسیج جامعه پزشکی و بسیج مساحد و محلات تقدیر به عمل آمد. در پایان مراسم نیز دو سرود برای حاضرین با مضمون استکبار ستیزی اجرا شد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار