مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. شهريور 1396 - 20:29   |   کد مطلب: 22205
یکی از موضوعات مهم برای خانواده های ایرانی بحث مسکن است به طوری که بعد از مدتی تلاش و کوشش سعی دارند صاحب مسکن شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، محمد رضا صالحی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه بوعلی سینای همدان در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: یکی از موضوعات مهم برای خانواده های ایرانی بحث مسکن است به طوری که بعد از مدتی تلاش و کوشش سعی دارند صاحب مسکن شوند، این در حالی است که در این دوره کنونی حتی بعنوان یک دغدغه جدی قابل طرح است.

 

وی ادامه داد از منظر دیگر زوج های جوانی که با هزار آمال وآرزو در فکر زندگی آینده خود هستند با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی و‌ معیشتی بایستی که فکر خرید خانه مناسب را از ذهن ها پاک کنند و به فکر اجاره مسکن باشند تا بتوانند زندگی خود را از سر گیرند.

 

 

صالحی افزود : اما  از طرف دیگر شرایط اجاره بها و مسکن به گونه ای است که کسی نه تنها میلی  به خرید ندارد بلکه برخی از زوج های  جوان حتی میلی به ازدواج با  وجود این مشکلات و گرانی ها ندارند؛ وظیفه دولت ایجاد بستر ها و‌ زیر ساخت های مناسب برای نسل جوان است.

 

وی گفت: از طرف دیگر وضعیت اقتصاد و رکود کشور در دولت یازدهم و دوازدهم تا آنجا پیش رفته که بازار فروش و اجاره بها در کشور  راکد بماند و با ادامه این رویه باید شاهد وضعیت نامناسب در حوزه مسکن خواهیم بود. اگر این روزها سری به بازار سطح شهر زده باشید و نرخ اجاره بهای مسکن و فروش را بررسی کنید به قیمت های نجومی همانند حقوق های نجومی بر خواهید خورد که تعجب همگان را در پی خواهد داشت.

محمد رضا صالحی بیان کرد : قیمت هایی که سر از افلاک درآورده و این خود شرایط را برای ادامه زندگی در کلان شهر سخت می کند، فرقی نمیکند برای رهن کامل یا پیش یا ماهیانه ، قیمت های گزافی در سطح کشور وجود دارد .

 

دولت راه حل مناسب پیدا کند

 

وی افزود: اولین دغدغه قشر جوان برای تشکیل خانواده ، اقتصاد است و دومین دغدغه موضوع خانه و کاشانه است که متاسفانه در چند سال اخیر به ضعیف ترین حالت خود رسید. این در حالی است که تنها برخورد دولت با بحث افزایش بهای مسکن و اجاره در صورت گزارش موردی فروشنده و شکایت وی از صاحب مشاور املاک است که بر سر مسکن قیمت گذاری می کند و دولت در این صورت برخورد بعمل خواهد آورد اما دولت در این میان که با توافق های دو طرف ممکن است بهای مسکن و اجاره افزایش یابد برنامه ای در دست ندارد که برای این شرایط تدابیری بیاندیشد.

 

 

صالحی گفت : با توجه به شرایط اقتصادی دولت یازدهم و دوازدهم  وضعیت رکود در جامعه و عدم توان خرید مردم  این پیش بینی که آینده روشنی در پیش روی مسکن در جامعه نباشد ملموس است و تیم اقتصادی دولت برای مهار قیمت مسکن بایستی تدابیری بیاندیشد تا وضعیت از کساد و راکد مسکن خروج پیدا کند. توجه به مسکن مهر دولت دهم یکی از بهترین راهکار هایی بود که به صورت جدی ببین مردم مورد قبول واقع شد ، البته ناگفته نماند که دارای ایراد هایی هم بود ، اما خیلی از مردم که تصوری از خانه دار شدن نداشتن را صاحب منزل کرد.

 

وی بیان کرد : مطالبه گری و خواستن و دانستن حق مردم است ، باید تک تک مردم به دنبال حق و حقوق خود از دولت باشند مطالبه گری تا انجام خواسته ادامه دارد جوانان سرمایه های هر کشوری اند پس باید نیاز های ان بر طرف شود تا کشوری آبادتر پیشرفته تر را داشته باشیم.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار