مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. شهريور 1396 - 22:25   |   کد مطلب: 22134
وزیر ارتباطات گفت: لیست ۸ هزارتایی کانال‌های تلگرامی اعلام شده توسط دادستان بررسی شد که بخشی از این کانال‌ها مصداق مسائل غیراخلاقی نبود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه همایش ملی فناوری کوانتومی با اشاره به اینکه مسئولیت مستقیم پژوهش در عرصه کوانتومی با وزارت ارتباطات نیست، افزود:، اما این موضوع یکی از فناوری‌های زیرساختی در عرصه تکنولوژی کشور است و یکی از بهره برداران آن عرصه ارتباطات کشور است.

وی ادامه داد: در این زمینه لازم است ابتدا سطوحی را برای فعالیت تعریف کنیم در اختیار مراکز پژوهشی قرار دهیم و از آن‌ها بخواهیم خود را به این سطوح برسانند چراکه وظیفه ما ارتقاء سطوح تکنولوژی کشور است و در عرصه حرکت از نقطه فعلی برای رسیدن به سطوح تعریف شده از پروژه‌های پژوهشی حمایت کنیم.

وزیر ارتباطات یادآور شد: در این زمینه نشستی با سازمان انرژی اتمی و دکتر صالحی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم از طریق پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این وزارتخانه، از این پروژه‌ها به عنوان پروژه‌های زیرساختی حمایت کنیم.

جهرمی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه وزارت ارتباطات درباره رسیدگی به وضعیت کانال‌های تلگرامی که محتواهای مخالف با ارزش‌های نظام و اخلاق دارند، گفت: ملاحظات فرهنگی و حاکمیتی در عرصه فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است و بایستی در این عرصه تلاش بر ارتقاء حاکمیت کشور خود، داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در اصول، میان مسئولان کشور در دستگاههای قضایی و اجرایی، اختلافی وجود ندارد، افزود: لازم است تا در عرصه اجرا، هماهنگی‌های لازم را داشته و تمام تلاشمان را برای صیانت فرهنگی انجام دهیم.

وی ادامه داد: لیستی که دادستانی کل کشور در این زمینه ارسال کرده اند، تعداد ۸۰۰۰ کانال بود که این کانال‌ها بررسی شد و بخشی از این کانال‌ها مصداق مسائل غیراخلاقی نبوده و آنهایی که بودند اعلام و گزارش آن را به دادستانی ارائه کردیم و تلاش می‌کنیم با حمایت قوه قضاییه این مسائل ساماندهی شود.

عضو کابینه دوازدهم در مورد ممنوعیت اپلیکیشن هایی ایرانی که اپل ارائه کرده است، گفت: وقتی کشور ما حرکتی ر. وبه جلو در عرصه علم و فناوری از خود نشان می‌دهد و نقطه قوتی در این زمینه به دست می‌آورد، طبیعتاً دشمن نیز حرکت خود را به سمت منع کردن با هدف محروم کردن مردم از این فرآیند‌ها آغاز می‌کند.

به گفته آذری جهرمی، اقدام اخیری که در واقع دولت آمریکا با فشار بر شرکت اپل انجام داد و اپلیکیشن‌های ایرانی حذف شد، بنا بر مقررات خودشان کار درستی نبوده و به نوعی مقابله با حرکت جمهوری اسلامی ایران، در عرصه تکنولوژی و ایجاد خدمت است.

وی ادامه داد: در این رابطه وزارت خارجه و ارتباطات در حال پیگیری موضوع است و امیدواریم معضل بوجود آمده مرتفع و مشکلات ایجاد شده برای ارایه دهندگان خدمات در عرصه فناوری‌های فضای مجازی حل شود.

آذری جهرمی تصریح کرد: به مقررات بین المللی پایبندیم و امیدواریم آن‌ها نیز به این مقررات پایبند باشند و طبیعتاً اگر این تعاملات صورت نگیرد وزارت ارتباطات و دولت در این زمینه دستشان خالی نیست.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار