مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. شهريور 1396 - 23:02   |   کد مطلب: 22122
بیمه گذاران کهگیلویه و بویراحمدی که از مراجعه به بیمه مرکزی کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگی های فروش برای پیگیری این موضوع ناامید شده اند در اقدامی با مراجعه به اداره کل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کرده و خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از  پایگاه خبری صبح زاگرس خردادماه امسال در گزارشی با عنوان "بلایی که سازمان امور مالیاتی کشور بر سر بیمه ایران کهگیلویه و بویراحمد آورد+ (جزئیات) به بررسی موضوع ارزش افزوده ای که برخلاف  تعهدات و قرارداد شرکت بیمه ایران از بیمه گذاران دریافت می شود پرداخت .

پس از انتشار این گزارش روابط عمومی شرکت سهامی بیمه ایران در تماس با خبرنگار پایگاه خبری صبح زاگرس خواهان انتشار یک جوابیه در این زمینه شد که تاکنون این جوابیه به پایگاه خبری صبح زاگرس ارسال نشده است.فسخ قراردادهای بیمه ایران در کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد/ جوابیه ای که به صبح زاگرس نرسید

پس از این ماجرا خبرنگار ما با تلاش فراوان سعی کرد تا این موضوع را از طریق شرکت سهامی بیمه ایران در مرکز پیگیری کند که متاسفانه مسئولان امر پاسخگو نبودند.

در این مدت بسیاری از بیمه گذارانی که خود یا اعضای خانواده خود را بیمه عمر(جامع عمر) کرده اند با مراجعه به نمایندگی های شرکت بیمه ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده اعتراض و نارضایتی خود را اعلام کردند و خواستار فسخ قراردادهای بیمه عمر خود شدند.

اخذ مالیات بر ارزش افزوده توسط بیمه ایران از بیمه گذاران برخلاف تعهدات و قرارداد است

موضوع از این قرار است که براساس قانون بیمه، بیمه گذاران(اشخاصی) که خود یا اعضای خانواده خود را بیمه عمر و پس انداز می کنند از پرداخت مالیات معاف می باشند و بیمه گر (نمایندگی بیمه) در الحاقیه ای این موضوع را به بیمه نامه اصلی اضافه می کند تا در پایان اصل مبلغ به همراه سود بدون کسر مالیات به شخص تعلق بگیرد و این سند بین طرفین( بیمه گر و بیمه گذار) منعقد و به امضا می رسد.

چه کسی مسئول است؟

در زیر تصویر اقساط مربوط به سال 93 یک بیمه نامه را مشاهده می کنید که بیمه گذار از سال 93 اقساط بیمه نامه خود را به طور کامل پرداخت کرده و با توجه به نوع قرارداد بین طرفین (بیمه گر و بیمه گذار) این قرارداد از مالیات معاف است. اما در سال سوم بیمه نامه و پرداخت اقساط به یکباره سرو کله قانون مالیات بر ارزش افزوده پیدا شده و برخلاف قرارداد در اقساط بیمه لحاظ شده است!!!

در این بیمه نامه بیمه گذار(شخص) باید ماهیانه 116 هزار و 833 تومان پرداخت کند اما در اولین قسط پرداختی به جای این مبلغ و به خاطر مالیات بر ارزش افزوده باید در اولین قسط خود 167 هزار و 359 تومان پرداخت کند و این برخلاف قراداد منعقد شده بین بیمه گر و بیمه گذار است.

 
مراجعه بیمه گذاران کهگیلویه و بویراحمدی به اداره کل بازرسی استان برای پیگیری موضوع
 
بیمه گذاران کهگیلویه و بویراحمدی که از بیمه مرکزی کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگی های فروش برای پیگیری این موضوع ناامید شده اند در اقدامی با مراجعه به اداره کل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شدند.
 
تعداد بیمه گذاران کهگیلویه و بویراحمدی که از این اقدام بیمه ایران شاکی شده اند زیاد است و خبرنگار صبح زاگرس موفق شد با تعدادی از این معترضان ارتباط برقرار کند که در بخشی از این اسامی را در زیر مشاهده می کنید.
 
 
بی اعتمادی بیمه گذاران نسبت به شرکت بیمه ایران
 
 بیمه گذاران کهگیلویه و بویراحمدی عنوان کردند با این اقدام شرکت بیمه ایران تضمینی برای بیمه گذاران وجود ندارد که در آینده بتوانند از مزایای بیمه عمر بهره مند شوند و این اقدام موجب بی اعتمای آنها به این شرکت شده است.
 
این افراد بیمه گذار اظهار کردند در صورتی که به این موضوع در استان کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی نشود به سازمان بازرسی کل کشور مراجعه خواهند کرد.
 
این بیمه گذاران اعلام کرده اند که در بدو انعقاد قرارداد بیمه عمر (جامع زندگی) بین بیمه گر و بیمه گذار، چیزی با عنوان مالیات برارزش افزوده در میان نبوده است و در ذیل قرارداد نیز آمده است مطابق ماده 136 قانون مالیات های مستقیم ، وجوه پرداختی بابت بیمه عمر از طرف موسسه بیمه که به موجب قراردادهای منعقده بیمه عاید ذینفع می شود از پرداخت مالیات معاف است.
 
حال باید دید این بار سکوت بیمه ایران و سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص اعتراض بیمه گذاران کهگیلویه و بویراحمدی شکسته خواهد شد یا پیگیری ها از طریق مرکز و مسئولان رده بالای کشوری انجام  می شود.
 
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار