مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. مرداد 1396 - 11:51   |   کد مطلب: 21905
فشارهای هفته‌های اخیر اصلاحات برای اجبار دولت به انتخاب وزرای همسو با این جریان خصوصا در وزارتخانه‌های راهبردی و امنیتی نتوانسته است بر روحانی تاثیری گذاشته و تقریباً اصلاح طلبان از گزینه های پیشنهادی خود ناامید شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ پیش از برگزاری انتخابات زمزمه ها و شروط اصلاح طلبان برای روحانی در چینش کابینه دوازدهم شنیده می‌شد؛ در همین راستا پروژه عبور از وزرای کشور، اطلاعات و وزیر دفاع توسط اصلاح طلبان و رسانه‌های آنها کلید خورد.

با انتخاب روحانی این فشارها بیشتر و سهم خواهی ها به شدت علنی تر شد تا جایی که رسانه های اصلاح طلب مستقیماً گزینه‌های خود را معرفی کرده و از سهم اصلاح طلبان در آرای روحانی سخن می‌راندند.

اعضای فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی بارها بر عملکرد وزیر کشور تاکید کرده و حتی با وجود اینکه انتخابات ریاست جمهوری به نفع دولت به پایان رسید دست از انتقادات خود بر نداشتند.

در ماه گذشته  و هنگامی که به گفته یکی از روزنامه های زنجیره‌ای حلقه‌ای متشکل از محمد نهاوندیان، محمدباقر نوبخت، محمود واعظی، حسین فریدون و اکبر ترکان مشغول بررسی پیشنهادهای کابینه دوازدهم بودند،‌خبر ماندن رحمانی فضلی در کابینه دوازدهم شوک بزرگی به اصلاح طلبان وارد کرد.

در ادامه و با قطعیت پیدا کردن بیشتر این گزینه، تلاش اصلاح طلبان برای تکیه شریعتمداری بر کرسی وزارت کشور کمرنگ شد هرچند حضور محمد شریعتمداری در حزب اعتدال و توسعه دلیلی دیگر برای دوری اصلاح طلبان از این گزینه بود.
علیرغم فشارهای هفته‌های اخیر اصلاحات برای اجبار دولت به انتخاب وزرای همسو با این جریان خصوصا در وزارتخانه‌های راهبردی و امنیتی، به نظر می‌رسد مقاومت دولت سبب ناامیدی نسبی از این تغییرات شده است.

در این خصوص برخی از سران جریان اصلاحات ضمن مهم ارزیابی کردن لزوم تحول در حوزه سیاسی و امنیتی کابینه، از بی توجهی دولت به این امر گلایه مند و نا امید شده اند. این جریان عدم تغییر رحمانی فضلی را نوعی دهن کجی به بدنه اجتماعی خودشان می دانند.

  انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار