مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. مرداد 1396 - 13:40   |   کد مطلب: 21891
عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: قرارداد با پژو و سیتروئن بر مبنای انتقال تکنولوژی ظرف سه سال منعقد شده است ولی از آنجایی که پژو و سیتروئن هر دو مال یک کشور است لذا رقابتی ایجاد نمی شود بنابراین برای نتیجه بهتر باید بین شرق و غرب یک رقابت ایجاد کنیم .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از بوتیا نیوزبحران در صنعت خودروسازی ایران؛ تولیدکنندگانی که واردکننده شدند "  تیتر روزنامه هایی است که حال بد این روزهای صنعت خودروسازی را به توصیف می کشند؛ شرکت های خودرو سازی که قرار بود تولید کننده باشد، بعد از مونتاژ کاری حالا تبدیل به یک وارد کننده شدند و 50 درصد سهام خود را به شرکت های خارجی واگذار کردند.

سید یاسر جبرائیلی در یادداشتی نوشته بود: وظیفه مونتاژکاری نیز در حال واگذاری به خود شرکت‌های خارجی است که با سهم‌های بالای ۵۰ درصد، در حال تملک کارخانه‌های مونتاژ ایران هستند و نتیجه طبیعی این روند، وداع با صنعت استراتژیک خودرو است.

چند و چون این ماجرا را از نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن  و هم چنین عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس جویا شدیم .

نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار " بوتیا نیوز " در این رابطه اظهار کرد: خودرو سازی در ایران صنعت اشتغال است، هم قطعه سازان و هم خودروسازان اشتغال فراوانی را می توانند ایجاد کنند و سرمایه در گردش بالای بین بانکی دارند.

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس ادامه داد: بنابراین باید از این صنعت حمایت کنیم و برای این کار لازم است مسئولین خودروی ایرانی سوار شوند و توجه خاصی به تولید داخلی و اشتغال داشته باشند و این گونه اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنند.

قاضی پور تصریح کرد: قرار داد  پژو و سیتروئن با سایپا و ایران خودرو به مجلس آمد و ما در کمیسیون صنعت و معدن و کمیسیون تولید و اشتغال پیگیر هستیم که در نهایت در طول سه سال آینده کل تکنولوژی به ایران منتقل و کل قطعات در خود ایران تولید شود.

وی تاکید کرد: قرار نیست این شرکت ها مونتاژ کاری داشته باشند بلکه بعد از سه سال قرار است 30 درصد از تولید را نیز صادر کنند لذا اگر این قرارداد به این شکل محقق شود هم انتقال تکنولوژی شده و هم صادرات داریم و هم کیفیت بهیود پیدا می کند.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس خاطر نشان کرد: از آنجایی که پژو و سیتروئن هر دو مال یک کشور است و رقابتی ایجاد نمی شود لذا باید در داخل از شرکت های دیگری مثل گروه بهمن نیز دعوت کنیم تا این ها وارد کارگاه تولید شوند تا رقابت انجام شود.

قاضی پور عنوان کرد: ما به دنبال این بودیم که ژاپنی ها را نیز پای کار بیاوریم ولی نه نیسان  و نه  تویوتا این پیشنهاد را قبول نکرد ولی در هر صورت برای نتیجه بهتر باید بین شرق و غرب یک رقابت ایجاد کنیم .

وی در پایان خاطر نشان کرد: سالانه 3 میلیون خودرو بازار ماست که خود مان 1.5 میلیون آن را تولید می کنیم و نیاز است 1.5 میلیون باقی مانده را وارد کنیم و امیدورایم با اجرای درست این قراردادها دیگر نیازی به واردات هم نداشته باشیم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار