مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. مرداد 1396 - 21:23   |   کد مطلب: 21748
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سال ۶۷ سال ننگ منافقان و مظلومیت جبهه انقلاب بود اما به دلیل سهل‌انگاری ما، آن را به نفع خودشان مصادره و جای شهید و جلاد را هم عوض کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از تهران نیوز ، حسن رحیم‌پور ازغدی لحظاتی پیش در همایش شعائر دینی و مناسک انقلابی با بیان اینکه دو خطر مناسک دینی را در دهه چهارم و پنجم تهدید می‌کنند اظهار داشت: همه مناسک دینی ما با سیاست و انقلابی‌گری ارتباط مستقیم دارند، اگر مناسک انقلاب به روز نشود، به کلیشه‌های مرده تبدیل می‌شوند‌. ما باید این مناسک را به روز برگزار کنیم و بتوانیم خوراک خوبی تحویل مردم دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تا کسی اتفاقات دهه ۶۰ را متوجه نشود و خوب توضیح داده نشود، مراسم‌ها کلیشه‌ای می‌شوند گفت: این‌ها مفاهیم مرده هستند و همه انقلاب‌ها هم دارند‌، بچه‌های من و شما با نسل دیگری زندگی و از نقطه صفر شروع می‌کنند.

این استاد دانشگاه افزود: ما در این کشور چند میلیون آدم همانند گروه‌هک‌ها، اعدامی‌ها و بزهکاران داریم که از انقلاب ضربه خورده‌اند و درصدد جبران آن هستند. بهترین روش آن‌ها هم ایجاد رادیکال و مطرح کردن سوال‌های شبهه‌انگیز است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید برای هر سال یا حداقل هر دهه، همه مسائل را از اول توضیح دهیم و تبیین کنیم که تفاوت مرگ بر آمریکا در دهه ۶۰ و اکنون چیست تصریح کرد: البته آمریکایی‌ها افتضاحاتی را به بار آورده‌اند که نسل جوان امروز هم به کامل متوجه می‌شوند، آن‌ها به هیچ‌کدام از تعهداتشان عمل نکردند و جالب اینجاست که باز هم عنوان مادر تحریم‌ها را تشدید کرده‌اند.

[رحیم پور ازغدی]

کوتاهی در تشریح مسائل جنگ و انقلاب، راه را برای عوض کردن جای شهید و جلاد باز می‌کند

رحیم پور ازغدی با تاکید بر اینکه یکی از کوتاهی‌هایی که کرده‌ایم، عدم تشریح مسائل جنگ و انقلاب برای بچه‌هاست اظهار داشت: امروز ضریب هوشی و اطلاعات عمومی بچه‌ها بالا رفته ولی تعقلشان کم است. قدرت تعقل و استدلال در جامعه ضعیف شده و در برابر آن، اطلاعات عمومی و ضریب هوشی مردم بالا رفته است، امروزه کلاهبرداری‌های زیادی به خاطر بی‌عقلی صورت می‌گیرد. مردم همه مسائل را بیان می‌کنند اما برای هیچ‌کدام از آن‌ها استدلالی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: سال ۶۷ سال ننگ منافقان و مظلومیت جبهه انقلاب بود اما به دلیل سهل‌انگاری ما، آن را به نفع خودشان مصادره و جای جلاد و شهید را هم عوض کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما امروز حتی برای سال ۵۷ هم رقیب داریم و باید مراقب باشیم گفت: ما مجلسی برای یادبود ۲۲ بهمن و جنگ تحمیلی می‌گیریم. آن‌ها حتی برای جنگ ما هم نقشه ریخته‌اند و امروزه مطرح می‌کنند که جنگ را ایرانی‌ها شروع کردند.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مخاطبان رسانه‌های دشمن بیشتر است چون سرمایه و بودجه بیشتری دارند گفت: در فاجعه منا واقعیت این بود که سعودی‌ها سهل‌انگاری کردند اما زیر بار آن نرفتند و بی‌نظمی حاجی‌های ایرانی را بهانه قرار دارند و اتفاقا مردم هم قبول کردند. 

وی خاطرنشان کرد: اگر مراسم‌های یادبود مناسبت‌های مختلف انقلاب را به‌طور کلیشه‌ای برگزار کنیم، در واقع مجلس ختم انقلاب را برگزار کرده‌ایم، برگزاری مراسم‌های انقلابی بدون تشریح آن برای نسل جدید فایده‌ای ندارد.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه اسرائیل، تنها کشوری است که نام پیامبر بر روی آن است گفت: پیشنهادم به شورای عالی این است که شعار مرگ بر اسرائیل را جمع کنند و به جای آن، شعار مرگ بر صهیونیزم را سر بدهند چرا که اسرائیل، نام حضرت یعقوب(ع) است. آن‌ها نام یک پیامبر را برای کشورشان انتخاب کرده‌اند تا جنایات خودشان را توجیه دینی کنند.

برای بقای انقلاب هزینه‌های زیادی شده است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که مگر همه مردم جمهوری اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس حضور داشتند که می‌گویید ملت شریف ایران در صحنه حضور نداشتند؟ گفت: عده کمی از مردم به جنگ رفتند و دلسوز انقلاب بودند اما برخی دیگر یا دعا می‌کردند یا نظاره‌گر بودند. ملت ایران در اواخر سال ۵۷ فهمیده شدند و حضور میلیونی خود را آغاز کردند، گاهی در بعضی از عملیات‌ها نیرو نداشتیم تا بجنگد‌، برای بقای انقلاب هزینه‌های زیادی شده است.

وی با تاکید بر اینکه تک‌تک شعارهای انقلاب را باید دوباره به زبان نسل جدید بیان کنیم اظهار داشت: دشمنان دست به تاریخ‌سازی می‌زنند و مسائل دروغین را بیان می‌کنند و ما نیز باید مقابله کنیم و مراقب باشیم، صدای رسانه‌های معاند در گذشته به جایی نمی‌رسید اما امروز قوی شده‌اند و شرایط فرق می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: کسانی که مسئول تبلیغات هستند و در فضای مجازی فعالیت دارند، هر از چند گاهی بدعتی را وارد این عرصه می‌کنند، قرآن می‌فرماید که در تابوت‌هایی از آتش قرار دارند و عذاب بزرگی در انتظار آنان است، هر کس با سایت، فیلم، تدریس و سخنش باعث بی‌دینی یک نفر شود، قطعا جهنمی است حتی اگر حج برود و نماز اول وقت هم بخواند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه امروزه فجایع زیادی در فضای مجازی در حال وقوع است گفت: عدم وجود مدیریت باعث این موارد شده است و اگر یک نفر راهش عوض شود و به بیراهه برود، جهنمی می‌شویم.

[رحیم پور ازغدی]

خطبه‌های نماز جمعه ضعیف است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر و تلاش در جهت اصلاحات دائمی از مهم‌ترین وظایف ماست تصریح کرد: ما باید هم خودمان را دینی‌تر کنیم و همه جامعه را دینی کنیم. برخی تصور می‌کنند که با ظهور حضرت ولی‌عصر(عج)، تمام مشکلات از بین می‌رود در صورتی که این‌طور نیست‌. فقط وعده داده شده که حکومت‌های ظالم جمع می‌شوند و ستمگری وجود نخواهد داشت.

وی افزود: تا سال گذشته همه انرژی هسته‌ای را حق مسلم خودشان می‌دانستند اما در این مدت اخیر، این شعار را نشنیده‌ایم‌. انرژی هسته‌ای یکی از حقوق مسلم ماست.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نماز جمعه مکان مهمی است خاطرنشان کرد: من عقیده دارم که نماز جمعه‌ها به وظایف خود درست عمل نمی‌کنند، شهر تهران قریب به بیش از ده میلیون جمعیت دارد اما فقط ۲۰ هزار نفر در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: خطبه‌های سخنرانان نماز جمعه از حد متوسط فهم مردم پایین‌تر است‌، ضریب هوشی مردم بالا رفته است و خیلی از جوانان بسیاری از مسائل را بیشتر از من و شما می‌دانند، فرزندانمان باهوش‌تر از ما شده‌اند و ما نیز باید سطح سواد و آگاهی خودمان را بالا ببریم‌.

انقلاب اسلامی از اصلی‌ترین دلایل فروپاشی شوروی است

وی با تاکید بر اینکه اگر تبلیغ به ایمان ما تبدیل شود اثرگذار است تصریح کرد: این دین و این مذهب همواره و همیشه برای همه مردم مطالب جدید و به روزی را دارد، متاسفانه امروز تبلیغات به شغل ما تبدیل شده است و مردم چون این موضوع را فهمیده‌اند، به حرف‌هایمان اعتنا نمی‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یکی از اصلی‌ترین دلایل فروپاشی شوروی است گفت: اولین شکست شوروی در عمرش در افغانستان رقم خورد، یادم هست که قبل از انقلاب، نسبت به آمریکا نفرتی وجود نداشت و آمریکا یک وجهه شبه روشنفکری داشت، مردم پشت انگلیس حرف می‌زدند ولی با آمریکا کاری نداشتند، آمریکایی‌ها دانشکده شکنجه، ایجاد اغتشاش و سرکوب اغتشاش دارند و امروزه آمریکا در دنیا چهره منفوری دارد.

وی افزود: الیته با روی کار آمدن رییس جمهور فعلی و احمقشان، آمریکایی‌ها به چهره خنده‌داری نیز تبدیل شده‌اند. در هر جامعه‌ای که نام ترامپ را می‌برید، می‌خندند و رییس جمهور آمریکا را به عنوان فردی دیوانه می‌شناسند.

باید برای افزایش جمعیت تبلیغات بیشتری کرد

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: شورای هماهنگی تبلیغات باید مانور بزرگی بر روی مخاطب‌شناسی در حوزه تولید مطلب و نوع بیان آن بدهد و هم‌چنین حداقل دو بار در سال نظرسنجی علمی و صادقانه برگزار کنید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما تا سی سال دیگر جزو کشورهای پیر جهان خواهیم شد و مهدکودک‌ها به خانه‌های سالمندان تبدیل می‌شوند اظهار داشت: ما در تولید جمعیت رشد منفی داریم و این ضرر بزرگی است، ما جوان‌ترین ملت بودیم و تا ۳۰ سال دیگر به پیرترین ملت تبدیل می‌شویم، باید تبلیغات را افزایش دهیم و از این آفت بزرگ جلوگیری کنیم. در آن زمان هیچ امکاناتی نبود اما امروزه امکانات بیشتری نسبت به سی سال قبل داریم ولی جمعیت‌مان رو به کاهش است.

گفتنی است نشست شعائر دینی و مناسک انقلابی به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و به مناسبت سالروز تاسیس این شورا برگزار شد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار