به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 13. شهريور 1391 - 8:48   |   کد مطلب: 2135
با پایان شانزدهمین اجلاس غیرمتعهد‌ها در تهران كه موفقیت جمهوری اسلامی ایران را در عرصه دیپلماسی به نمایش گذاشت، برخی واكنش ها به مسائل حاشیه ای این اجلاس كه با واكنش مسئولان دولتی مواجه شده قابل تامل می نماید.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از نیمروز، در این خصوص در حالی كه معاون تشریفات ستاد برگزاری اجلاس غیرمتعهدها بنزهای مورد استفاده در اجلاس را كرایه‌ای و از مبداء قطر عنوان می‌كند، اما این بنزها می تواند خریداری دولت قبل از اجلاس و بر اساس مصوبه خود باشد.

بنابراین گزارش هیئت وزیران در سال 89 بنا به پیشنهاد نهاد ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه و به استناد ماده 41 قانون مالیات بر ارزش افزوده، با واردات 60 دستگاه خودروی سواری بنز برای نهاد ریاست جمهوری و 50 دستگاه خودروی سواری بنز برای وزارت امور خارجه با سود بازرگانی صفر درصد و بدون رعایت آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو موضوع تصویب نامه شماره 18758/28817 مورخ 10/4/82 موافقت كرده بود‏.

این مصوبه در همان ایام مورد انتقاد واقع شده بود كه مسئولان در پاسخ اظهار كرده بودند این بنزها برای اجلاس عدم تعهد تهیه شده است.

گفتنی است معاون تشریفات ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد اخیرا گفته است:‌ با توجه به اینكه اجاره تمامی خودروهای ضد گلوله از هزینه خرید یكی از آنها كمتر می‌شد اقدام به اجاره آنها كرده تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی به عمل آید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار