مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. تير 1396 - 23:58   |   کد مطلب: 21285
گزارشی از ابتکاری برای نهادینه کردن مطالبه گری دانشجویان:
پاسخگوترین مسئول دانشگاه بوعلی سینا در شبکه های اجتماعی انتخاب شد
دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در نظرسنجی گروه رسانه ای الفبا دکتر سلیمانی، مدیر امور دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا را به عنوان پاسخگوترین مسئول این دانشگاه در شبکه های اجتماعی انتخاب کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در نظرسنجی گروه رسانه ای الفبا دکتر رسول سلیمانی، مدیر امور دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا را به عنوان پاسخگوترین مسئول این دانشگاه در شبکه های اجتماعی انتخاب کردند و قرار است در آینده تندیس پاسخگویی به ایشان اهدا شود.

طبق اخباری که چند وقت پیش منتشر شده بود گروه رسانه ای الفبا در یک برنامه ی ابتکاری با تندیس پاسخگویی اعلام کرده بود قرار است از پاسخگوترین مسئولین دانشگاه بوعلی سینا که از شبکه های اجتماعی برای پاسخگویی خودشان استفاده میکنند تقدیر کند.

مسئولین الفبا گفته بودند که سالهای قبل پاسخگویی مسئولین دانشگاه بوعلی سینا معمولا از طریق سایت های خبری یا مطبوعات و نشریات دانشجویی بوده اما با روند تحولات اخیر، گروه رسانه ای الفبا از سال تحصیلی جاری رصد مستمری را در حوزه پاسخگویی مسئولان در شبکه های اجتماعی داشته است و الفبا در تلگرام هم یکی از این بسترها را فراهم کرد و این مسئله با استقبال مسئولین دانشگاه بوعلی سینا مواجه شد و شاهد بوده ایم که از معاونت فرهنگی گرفته تا معاونت دانشجویی و آموزشی از این بستر جهت ارتباط مستقیم با دانشجویان و تعاملات اجتماعی استفاده کردند.

با رصدی مستمر الفبا در نهایت چهار مسئول از جمله دکتر عباس افخمی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی؛ دکتر عروتی، معاون فرهنگی-اجتماعی؛ دکتر رسول سلیمانی، مدیرکل امور دانشجویی و عباس شهبازی، رئیس اداره تغذیه دانشگاه بوعلی سینا بیشترین حضور مستمر و فعال را در بهره گیری از شبکه های اجتماعی داشته اند و بعنوان نامزدهای دریافت تندیس پاسخگویی معرفی شدند که در یک نظرسنجی عمومی که توسط الفبا در تلگرام انجام شد، دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا دکتر سلیمانی را به عنوان برترین مسئول پاسخگو در حوزه شبکه های اجتماعی را مشخص کردند.
 

 

گفتنی است با رصدی که از سایر دانشگاه ها صورت گرفته دانشگاه های بوعلی سینا از جمله معدود دانشگاه هایی بوده که مسئولین حتی در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری به سوالات و مطالبات دانشجویان در شبکه های اجتماعی بخصوص تلگرام پاسخ داده اند.

 

اولین ثمره ی پاسخگو بودن به خود مسئول می رسد

 

دکتر رسول سلیمانی، مدیر امور دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا  در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: هر مسئولی با تقبل آن مسئولیت آمده که آن رسالتی که بر عهده اش هست را انجام دهد ، بخشی از آن رسالت پاسخگویی است ، پاسخگویی به آن طرفی که کار برای او انجام می شود ، لذا پاسخگو بودن مسئولان یک امر بدیهی است که در مقابل تقاضایی که از او می شود و در مقابل مسئولیتی که دارد پاسخگو باشد.

 

وی ادامه داد : تاثیر این پاسخگویی در جامعه و علی الخصوص قشر دانشجو که قشر مطالبه گر جامعه است بسیار عالی ست ، این پاسخگویی اولین ثمره اش به خود مسئول می رسد که افراد می فهمند این مسئول چیزی برای پنهان کردن ندارد ؛ اگر مسئول از پاسخگویی فرار کند اولین ضررش برای خود مسئول است زیرا طرف مقابل فکر میکند که حتما چیزی برای پنهان کردن وجود دارد ، حتما خطا و ایرادی در کار است که مسئول از پاسخگویی فرار میکند.

 

سلیمانی گفت : دومین ثمره ی پاسخگویی به فرد مقابل میرسد ، چرا که کاملا در جریان کار قرار می گیرد که مسئولش صادقانه به او می گوید و او را از جزئیات مطلع می کند.

 وی بیان کرد : این موضوع در دانشگاه بوعلی سینا با استقبال خوبی از طرف دانشجویان و گروه الفبا روبرو شد ، ان شاالله که مسئولین ما در جامعه بتوانند تعامل خوبی را با افراد جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار