مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. تير 1396 - 13:25   |   کد مطلب: 21232
معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت:
روز قدس؛روز مقابله ی مستضعفین با مستکبرین
اشغال فلسطین اشغال یک کشور یا سرزمین نیست بلکه ایجاد یک مرکزاستعماری ضد اسلامی برای نابودی اسلام وجلو گیری از شکل گیری تمدن اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حجت الاسلام سید صدرالدین محمودی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفت و گو باخبرنگار صدای دانشجو ضمن اشاره به آیه ی شریفه ی سبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ گفت: افزون بر مسئله قداست سرزمین بیت المقدس  به عنوان اولین قبله گاه مسلمین و معراج پیامبر گرامی اسلام مسئله فلسطین امروز مسئله مهمی است ، موضوع ، اشغال آن بوسیله صهیونیزم واستکبار جهانی  ورویارویی غرب با جهان اسلام است .

وی افزود: اشغال فلسطین اشغال یک کشور یا سرزمین نیست بلکه ایجاد یک مرکزاستعماری ضد اسلامی برای نابودی اسلام وجلو گیری از شکل گیری تمدن اسلامی است ؛ شهید مطهری درباره اهمیت مسئله فلسطین می گوید : اگر پیغمبر اسلام زنده بود ، امروز چه می کرد ؟ در باره چه مسئله ای می اندیشید  ؟ والله والله قسم می خورم که پیغمبر امروز در قبر مقدسش از یهود  می لرزد  والله والله ما در برابر این قضیه مسئولیم به خدا قسم مسئولیت داریم و همچنین مقام معظم رهبری می فرماید مسئله فلسطین تنها یک مسئله اسلامی نیست بلکه مسئله انسانی وبشری است  و هرکس می تواند با تکیه بر ارزشها و مبانی انسانی درمورد فاجعه فلسطین قضاوت کند و واکنش نشان دهد.

 

روز قدس، مظهر ظلم‌ستیزی و وحدت امت اسلامی است

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: 38 سال پیش امام راحل پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کرد تا مسلمانان وآزادگان و مستضعفان در این روز ندای آزادی قدس را سر دهند و با ظالمین و مستکبرین به جهاد برخیرند این اقدام بزرگ امام برای آگاهی امت مسلمان نسبت به خیانت ها و جنایتهای صهیونیسم و همچنین برای ایجادهمبستگی  و اتحاد بین المللی مسلمانان بود  و امام راحل این روز را روز مقابله مستضعفین با مستکبرین دانست وفرمود: روزقدس روزی است که مستضعفین باید مجهز شوند در مقابل مستکبرین و بینی مستکبرین را به خاک بمالند  و روز قدس روزی است که اسلام باید احیا گردد  و قوانین اسلامی در ممالک اسلامی اجرا شود  .

وی گفت: امام با این اقدام جهان اسلام را متوجه مسئله فلسطین کرد  واین امر باعث بیداری اسلامی و اتحاد جهان اسلام در مقابل اهداف شوم آمریکا واسرائیل غاصب گردید .

حجت الاسلام سید صدرالدین محمودی در پایان اظهار کرد: بار دیگر ملت با بصیرت و همیشه حاضر در صحنه  ایران و اساتید و نخبگان دانشگاهی به ندای امام امت و رهبر انقلاب لبیک گفته و با امام راحل تجدید میثاق می کنیم و بر دنیا ثابت میکنیم که ما محکم بر اهداف و آرمان های امام ایستاده ایم وتا نابودی آمریکا و اسرائیل و حاکمیت  اسلام در دنیا شعار مرگ بر امریکا ومرگ بر اسرائیل را سر می دهیم .

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار