مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. خرداد 1396 - 20:36   |   کد مطلب: 20948
شهردار تهران گفت: در چهار سال گذشته، ما حتی یک ریال از دولت نگرفته‌ایم، اگر داده‌اند، سند بیاورند. ۵۰ درصد از درآمد مترو برای شهرداری تهران هست اما ما تاکنون مبلغی را دریافت نکرده‌ایم، ما سال گذشته ۴ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان در مترو هزینه کردیم، ۲ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از آن سهم شهرداری بوده اما چه شد؟ کجا رفت؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به‌نقل از  تهران نیوز ؛ محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح ۱۱۰ پروژه اجتماعی، فرهنگی ورزشی و عمرانی منطقه ۲۰ در ورزشگاه شهید مدرس در حضور عموم مردم اظهار داشت: مردم ری نمادی از فرهنگ و معنویت و در واقع قبله تهران هستند و ری، یکی از مراکز مهم توسعه فرهنگ قرآنی است.

قالیباف افزود: برای ما نیز توفیقی بود تا برای مردم این خطه خدمت صادقانه انجام دهیم، من از همه دوستان و عزیزان که به سهم خود تلاش کردند تشکر می‌کنم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در شهر تهران، مردم در حال زندگی کردن و فعالیت هستند، کارهای شهرداری از جمله کارهایی هست که مردم روز و شب با آن سرکار دارند و افراد نمی‌توانند مردم را فریب دهند و اهداف خود را پیاده کنند.

وی بیان کرد: مشکل ما مشکل درآمدهای ناپایدار شهرداری است، این مشکل قبل از انقلاب بوده و بعد از انقلاب به‌ویژه همزمان با تشکیل شورای شهز نیز بییشر شده است و آیا در این رابطه شهرداری‌ها مقصر هستند یا دولت‌ها؟ بدون شک دولت‌ها مقصر هستند.

او عنوان کرد: دولت‌ها نه تنها این مشکل را حل نمی‌کنند بلکه سبب قوت گرفتن آن نیز می‌شوند. انتقاد جدی ما این است که دولت یازدهم، این مشکل را مضاعف هم کرده است، شهرداری باید مالیات و سایر موارد را مستقیم از مردم می‌گرفتند اما با تغییر قانون، این پول به حساب دولت رفت و مشکلات شهرداری شروع به افزایش کرد.

قالیباف اضافه کرد: با تصویب قانونی در ابتدای سال ۹۶، ۵۰ درصد از درآمد ناپایدار شهرداری را مجددا از شهرداری گرفتند و باعث مضاعف شدن مشکلات شدند.

شهردار تهران بیان کرد: تنها ۱۰ تا ۱۲ درصد از بودجه دولت صرف پیشرفت مملکت می‌شود، ما در شهرداری تهران افتخار داریم که ۷۰ درصد از بودجه را در زیر ساخت‌های شهری هزینه کنیم و تنها ۳۰ درصد از بودجه را به مسائل جاری اختصاص دهیم.

وی افزود: در چهار سال گذشته، ما حتی یک ریال از دولت نگرفته‌ایم، اگر داده‌اند، سند بیاورند. ۵۰ درصد از درآمد مترو برای شهرداری تهران هست اما ما تاکنون مبلغی را دریافت نکرده‌ایم.، ما سال گذشته ۴ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان در مترو هزینه کردیم، ۲ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از آن سهم شهرداری بوده اما چه شد؟ کجا رفت؟

قالیباف خاطر نشان کرد: می‌گویند که زیرساخت‌های شهر سوخته است، این نکته از عجایب است.، خط ۳ طولانی‌ترین خط ما یعنی از جاده ساوه تا محلاتی است و علی‌رغم مشکلات فراوانی که داشتیم، موفق به انجام این طرح شدیم.

وی گفت: خط ۶ مترو تهران مهم‌ترین خط متروی ماست و تا یکی دو ماه آینده افتتاح می‌شود. خط ۸ ما از حرم حضرت امام (ره) تا فرودگاه امام (ره) به طول ۳۵ کیلومتر تا پایان ماه مبارک رمضان افتتاح می‌شود.

قالیباف بیان کرد: متروی تهران طی ۱۲ سال گذشته، از ۷۰ کیلومتر به ۳۰۰ کیلومتر رسیده است. این افتخار را داریم که این پیشرفت‌ها بدون دریافت حتی یک ریال از دولت حاصل شده است.

شهردار تهران افزود: این یک رویا بود که کسی بتواند اتوبان ۱۶ بانده امام علی (ع) را افتتاح کند اما با تلاش همکاران ما، این امر محقق شد،مردم یادشان نمی‌رود و وعده‌های دولت را فراموش نمی‌کنند، مسئولان باید بررسی و اعلام کنند که چه برنامه‌ای برای چهار سال آینده دارند.

شهردار تهران اظهار داشت: ما در دقیقه به دقیقه مسئولیت‌هایمان موظف هستیم که به مردم خدمت کنیم و خداوند را شاکریم که پروژه‌های ما با قدرت تمام در حال پیشروی هستند.

انتهای پیام/ چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار