مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. ارديبهشت 1396 - 20:46   |   کد مطلب: 20504
مسئله حقوق های نجومی که در کشور بازتاب گسترده ای داشت، در تعیین رئیس دوازدهمین دولت نقش ویژه ای ایفا می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از مرصاد، روز سه شنبه کرمانشاه میزبان 2 کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود. بر همین اساس حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی و حجت الاسلام دکتر حسن روحانی به کرمانشاه سفر خواهند کرد.

 

بر اساس این گزارش سید ابراهیم رئیسی در مسجد امیر المومنین(ع) حسینیه بزرگ اباعبدالله(ع) واقع در خیابان سید جمال الدین اسد آبادی (چوب فروش ها) حضور خواهد یافت و حسن روحانی نیز به ورزشگاه امام(ره) می رود.

 

بدون شک این سفر می تواند در شناخت کرمانشاهیان با کاندیداها بسیار موثر باشد هر چند که کم و بیش موضع گیری ها، سابقه کاری و فعالیت این 2 کاندیدا برای بسیاری از مردم روشن است.

 

در سوابق و مواضع این 2 کاندیدا نکات قابل توجهی وجود دارد که در تصمیم گیری مردم در انتخاب تاثیر گذار خواهد بود.

 

به عنوان مثال حقوق های نجومی در دولت حسن روحانی یکی از مسائلی است که نقش تعیین کننده ای در انتخاب رئیس جمهور بعدی ایفا خواهد کرد. پس از آنکه حقوق های نجومی در رسانه ها افشا شد دولت نتوانست اقدامات قابل قبولی را انجام دهد.

 

هر چند که حسن روحانی بیانیه ای منتشر کرد(1) اما در این میان دفاع سخنگوی دولت از یکی از نجومی بگیران و ذخیره نظام خواندن او گویای واکنش دولت به این معضل در کشور بود.(2)

 

در مقابل سابقه حضور سید ابراهیم رئیسی در قوه قضاییه می تواند یکی از نقاط قوت و پتانسیل های او محسوب شود.

 

او در خصوص حقوق های نجومی نیز اظهاراتی داشته است. رئیسی در گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 گفته است: اگر اعضای کابینه دولت بخواهند به محرومان رسیدگی کنند، روحیه اشرافی‌گری آفت بزرگی در سر راه آنان است. انقلاب ما پیامش ضداشرافی‌گری است، زیرا اشرافی‌گری امری نیست که توقف داشته باشد و تبدیل به یک مسابقه بین مسئولان می‌شود. مردمی که مشکلات بسیار سخت دارند نگاه‌شان به زندگی مسئولان است. حقوق‌های نجومی خلاف انتظار مردم است. کسانی که الگوهای مردم هستند نباید با اشرافی‌گری سازگار باشند. دولتی نظام سلامت اداری دارد که خود سالم باشد و زندگی محرومان را درک کند.

 

به گزارش مرصاد، هر چند که هر 2 کاندیدا نقاط قوتی دارند اما موضوع حقوق های نجومی مسئله مهمی است که می تواند در تصمیم گیری مردم در انتخاب رئیس دولت دوازهم تاثیر گذار باشد.

 

در شرایطی که بیکاری در کرمانشاه به عنوان یک معضل مردم را آزار می دهد، حقوق های نجومی مسئله ای است که در رای مردم به هر یک از کاندیداها تاثیر ویژه ای دارد.

---

1- بیانیه رییس جمهور درباره گزارش حقوق‌های نامتعارف برخی مدیران

2- نوبخت: "صفدرحسینی" یکی از ذخایر نظام و امانت‌دار بزرگ کشور است

3- حجت‌الاسلام رئیسی در گفت‌وگوی ویژه خبری

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار