مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. ارديبهشت 1396 - 18:26   |   کد مطلب: 20484
نماینده ستاد جوانان رئیسی معتقد است که بیکاری در دولت روحانی افزایش داشته و جوانان مورد بی اعتنایی قرار می‌گیرند و ما با یک دولت خسته مواجهیم در حالیکه نماینده ستاد جوانان روحانی می‌گوید: دولت روحانی چهار سال با مشکلات دست و پنجه نرم کرد تا کشور را به نقطه مثبتی برساند اما باید تلاش دوچندان صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس، مناظره انتخاباتی نمایندگان ستاد رئیسی و روحانی دقایقی پیش با حضور وحید موسویان و شهاب طباطبایی در خبرگزاری فارس برگزار شد.

 

شهاب طباطبایی به عنوان نماینده ستاد روحانی و فعال اصلاح طلب درباره وضع موجود و آمار بیکاری اظهار داشت: قرار است در مناظره حرف هایی زده شود تا مردم امیدوارتر شوند، ما باید تمرین کنیم تا نقطه مشترک خود را برجسته کنیم.

طباطبایی با بیان اینکه بیکاری بزرگ ترین مشکل هر دولتی است، گفت: فضای کشور باید در آرامش باشد تا راهکارها مشخص شود، دولت روحانی چهار سال با مشکلات دست و پنجه نرم کرده است تا کشور را به نقطه مثبتی برساند اما باید تلاش دوچندان صورت گیرد در حالی که تازه بستر آن فراهم شده است چرا که زیرساخت های کشور هشت سال دولت قبل تخریب شده بود.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با تاکید بر اینکه باید به دولتی که رویکرد رو به رشد داشته است اطمینان کنیم، افزود: عملکرد مثبت یعنی اراده ای برای رشد از شرایط منفی وجود داشته باشد، لذا این اراده در دولت وجود دارد و باید اجازه دهیم این روند طی شود.

*انتقادات کمک به دولت روحانی است

 

وی تصریح کرد: حساسیت دوستان اصولگرا در این دولت قابل تقدیر است اما ای کاش این جدیت و پیگیری در دولت قبلی نیز وجود داشت هرچند این نقدها نیز کمک به دولت روحانی است.

در ادامه این مناظره وحید موسویان مسوول ستاد جوانان رئیسی اظهار داشت: اشتغال موضوع محوری مساله اقتصادی کشور است و دغدغه جوانان امروز اشتغال، مسکن و ازدواج است.

موسویان علاج مشکلات کشور را حضور میدانی جوانان عنوان کرد و گفت: نکته اول این است که این مساله به هیچ عنوان جناحی نیست، موضوع اشتغال در نسبت با شرایط کشور تعریف می‌شود لذا یک نگاه سیستمی باید وجود داشته باشد.

* با ادبیات فکاهی از سوی دولتمردان مواجه هستیم

مسوول ستاد جوانان رئیسی افزود: ما از دولتی ها زیاد می‌شنویم که می‌گویند ما خرابه ای تحویل گرفته ایم؛ اگر با این منطق به مسائل کشور نگاه کنیم باید گفت جریانی که بیش از 5 دولت را در دست داشته است باید پاسخگو باشد و جریان آقای هاشمی و خاتمی و روحانی بیشترین حضور در دولت را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه با ادبیات فکاهی از سوی دولتمردان مواجه هستیم در حالی که باید پاسخگوی وضع موجود باشند مردم منتظر پاسخ هستند یادآور شد: روحانی گفته بود کالای بنجل وارد نمی‌کنیم و اشتغال را افزایش می دهیم لذا امروز باید دولت پاسخگو باشد.

*واردات کلاه‌گیس و غذای سگ و گربه در دولت یازدهم

موسویان با اشاره به واردات کالاهایی همچون گلاه گیس، جوهر مصنوعی و غذای سگ و گربه و امثالهم در دولت فعلی تصریح کرد: با علم به اینکه خرابه تحویل گرفتید به میدان آمدید و قرار نیست دوباره کشور را خرابه کنید، کشور باید به سمت اشتغال برود و کلی گویی و حرف درمانی مشکلی را حل نمی‌کند.

در ادامه طباطبایی اظهار داشت: ما باید رشد درون زا و برون نگری و افزایش صادرات داشته باشیم، همه می دانند دولت در چه شرایطی تنش سیاسی کار کرده است، ما در گذشته روزانه 20 میلیون لیتر واردات بنزین داشتیم و امروز به 5 میلیون رسیده است، اگر این کار مثبت نیست پس دوستان بگویند کار مثبت چیست؟

*در مناظرات انتخاباتی فضا سیاسی می‌شود و آمار و ارقام به خوبی گفته نمی‌شود

نماینده ستاد روحانی با اشاره به اینکه در مناظرات انتخاباتی فضا سیاسی میشود و آمار و ارقام به خوبی گفته و دیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: وقتی میگویند دولت‌های بیشتری در اختیار اصلاحات بوده این باری را کم نمیکند، ببینید دولت اصولگرای نهم و دهم چه ظرفیتی در خرابکاری داشت که معادل 16 سال خرابکاری داشته است. اگر منتظر دست مریزاد هستید بگویید که تقدیر شود.

نماینده ستاد روحانی با اشاره به اینکه در مناظرات انتخاباتی فضا سیاسی می‌شود و آمار و ارقام به خوبی گفته و دیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: وقتی می‌گویند دولت‌های بیشتری در اختیار اصلاحات بوده این باری را کم نمی‌کند، ببینید دولت اصولگرای نهم و دهم چه ظرفیتی در خرابکاری داشت که معادل 16 سال خرابکاری داشته است. اگر منتظر دست مریزاد هستید بگویید که تقدیر شود.

*بیکاری در دولت روحانی افزایش داشته است/ با یک دولت خسته مواجهیم

در ادامه این مناظره موسویان با تاکید براینکه کلی گویی تحت عنوان خرابکاری مشکلی را حل نمی‌کند، افزود: مقابل خرابکاری سازندگی است، بیکاری در دولت روحانی افزایش داشته است، در دولت خرابکار ظرفیت های علم و فناوری کاهش می یابد طوری که مایه نگرانی مقام معظم رهبری می‌شود. در دولت خرابکار به گفته کارشناسان کشور در حال تبدیل شدن به یونان است، امروز نه چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد نه چرخ اقتصاد مردم، در دولت خرابکار جوانان مورد بی اعتنایی قرار می‌گیرند و واردات و خام فروشی افزایش پیدا می‌کند، بنابراین ما با یک دولت خسته مواجه هستیم.

مسوول ستاد جوانان رئیسی با اشاره به اینکه اگر دولت می توانست مشکل ریزگردها را حل می‌کرد، تاکید کرد: دولت خرابکار مسکن مهر را مزخرف می‌خواند، در این دولت با جوانان بورسیه ای برخورد سیاسی می‌شود، توقع داریم همه دولت مثل وزیر کشاورزی جهادی کار کند، باید از خانه های اشرافی خود بیرون بیایند و گله مندی مردم را ببینند.

به گزارش فارس، در ادامه این مناظره، نمایندگان ستاد رئیسی و روحانی درباره افزایش طلاق در دولت فعلی علی رغم شعار ازدواج جوانان در دولت یازدهم به طرح دیدگاه خود پرداختند.

*نمی‌توان آمار طلاق‌را به دولت‌ها چسباند

طباطبایی در این زمینه گفت: درباره طلاق نمی‌شود نقطه ای نگاه کرد، نمی توان هر آماری را به عملکرد دولت‌ها چسباند در حالی که طلاق یک مسئله اجتماعی است.

 

نماینده ستاد روحانی تصریح کرد: اگر دولتی بخواهد نرخ تورم را کنترل کند اجتناب ناپذیر است که نرخ رکورد بالا برود، نرخ طلاق از 10 سال گذشته تاکنون نرخ صعودی داشته است اما اگر بگوییم در دولت روحانی طلاق افزایش پیدا کرد باید به پایه های چنین استدلالی توجه کرد، باید فضای امید در جامعه وجود داشته باشد و خدا را شکر صداوسیما دست دولت نیست، در مناظره دیدید برخی گفتند 96 درصد در کشور در حاشیه بوده است، با این حرف آیا دیگر برای مردم امیدی باقی می ماند؟

وی خطاب به موسویان گفت: انشالله از سال 1400 به بعد دوستان شما اداره کشور را دست بگیرند تا ببینند چقدر کشور داری سخت و پیچیده است.

*در دولت روحانی طلاق افزایش داشته است

در همین زمینه موسویان نیز رشد طلاق را در کشور نگران کننده توصیف کرد و ادامه داد: طلاق یک موضوع چند پدیده ای است، اما در چهار سال اخیر این مساله افزایش داشته است و باید به مساله خانواده توجه کنیم. از دلایل عدم رغبت به ازدواج مساله بیکاری و بعد اقتصادی و بعد مساله فرهنگی است.

مسوول ستاد جوانان رئیسی با بیان اینکه دولت در برابر بیکاری دسته بسته بوده است، خاطرنشان کرد: مردم طبق شاخص روحانی که گفت شاخص جیب مردم است، می‌بینند قیمت ها افسارگسیخته بالا می‌رود. اگر امید وجود داشته باشد با یک مشکل اقتصادی طلاق ایجاد نخواهد شد.

*دولت روحانی در سبک زندگی کاملاً منفعلانه عمل می‌کند

وی با تاکید بر اینکه دولت روحانی در سبک زندگی کاملا منفعلانه عمل می‌کند و ما با شبه اپوزیسیون دولتی مواجه شده ایم، گفت: امروز صدای مردم و رهبر معظم انقلاب به دلیل آسیب های اجتماعی درآمده است.

*دولت‌داری در حد و قواره شما نیست

موسویان با بیان اینکه اگر دولت عزادار است گوشه خانه برود و اگر دولت داری سخت است ما هم همین را می‌گوییم که دولت داری در حد و قواره شما نیست گفت: چرا صندوق اعانه در سه ماه آخر افزایش داشته است؟

 

طباطبایی در ادامه گفت: همیشه 20 ساعت کار کردن نتیجه اش لزوماً مثبت نیست و این را در دولت قبلی دیده ایم، این شرایط یک شبه و چهار ساله ایجاد نشده است، ضمن اینکه وقتی یک رئیس‌جمهور می تواند 11 روز قهر کند چرا در شرایط اجتماعی یک زن و شوهر با یکدیگر قهر نکنند، مردم به مسوولان خود نگاه می‌کنند.

نماینده ستاد روحانی افزود: بنده از عملکرد دوستانم در دولت یازدهم بخاطر جوان گرایی تقدیر میکنم.

موسویان با اشاره به اینکه باید از گذشته دور شد و ادعای امید با نگاه کردن به گذشته ممکن نیست، خاطرنشان کرد: ادبیات تهرانی این دولت جای نقد دارد، ایران فقط تهران نیست، باید به میان مردم بروند و با آنها صحبت کنند.

مسوول ستاد جوانان رئیسی با بیان اینکه مردم با امید به دولت روحانی رأی دادند، تاکید کرد: ما جوان حامی دولت دوازدهم و کاندیدای اصلح مقبول آقای رئیسی هستیم.

*بی‌انگیزگی و ادبیات پیر دولت امیدواری درست نمی‌کند

وی با بیان اینکه اگر وضع موجود قابل دفاع است چرا هنوز کشور از رکود خارج نشده است گفت: مردم ما متدین هستند و برای بزرگ ترین راهپیمایی جهان اربعین هم هزینه می‌کنند. اما بی انگیزگی دولت و ادبیات پیر دولت، امیدواری درست نمیکند.

موسویان با اشاره به صحبت های طباطبایی گفت: آقای طباطبایی در مصاحبه ای گفته است معدل دولت روحانی در حوزه جوانان قابل قبول نیست.

*در حوزه جوان گرایی همیشه منتقد این دولت بوده ایم

 

طباطبایی نیز پاسخ داد: من گفتم معدل دولت در تورم خوب بوده اما در معیشت خیر، معدل کلی دولت در حوزه اقتصاد نسبت به آنچه انتظار داشته ایم نبوده است. در حوزه جوان گرایی همیشه منتقد این دولت بوده ایم اما روند رو به رشد یک دولت را نباید نادیده گرفت.

نماینده ستاد روحانی با بیان اینکه این حرف که عمده مردم در حاشیه هستند حرف رسانه های خارجی است و امروز در داخل عده ای می‌گویند 96 درصد مردم در حاشیه هستند، افزود: این نگاه فعالیت 39 ساله نظام را زیر سوال می برد و مایه سوء استفاده می‌شود.

وی گفت: دلسوزی سید محمد خاتمی دست کمی از دیگران ندارد اما نمی‌تواند مطرح کند اما بخش عمده ای از آن با نگاه دوستان شما از جمله آقای رئیسی مشترک است.

*دولت امید را به ناامیدی تبدیل کردید

نماینده ستاد رئیسی در ادامه با تاکید بر اینکه با توهین و ادبیات سوگوارانه با مردم مواجه شدن و ادبیات غیر مردمی وزرای بهداشت و راه و رئیس جمهور امید در جامعه آفریده نمی‌شود یادآور شد: ما امروز دچار رکود_مدیریتی هستیم. هیچ دولتی معادل نظام نیست اما فرصتی که به این دولت داده شد به هیچ دولت دیگری داده نشد اما دولت امید را تبدیل به ناامیدی کرد.

در ادامه این مناظره نمایندگان ستاد رئیسی و روحانی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

طباطبایی درباره اینکه اگر قرار به کنار رفتن باشد آیا روحانی همان عارف است که کنار برود گفت: تا هفته های آینده اتفاقات جالبی خواهد افتاد و مطمئن باشید اصلاح‌طلبان با یک کاندیدا بدون بلاتکلیفی وارد عرصه انتخابات خواهند شد.

نماینده ستاد روحانی درباره توجه به اقوام و مذاهب مختلف در این دولت، تصریح کرد: کاری که در این دولت شروع شد اتفاق مبارکی بود، مقاومت زیادی در این قضیه وجود داشت، نمی توان همه مجموعه آن را از دولت بخواهیم.

 

موسویان نیز درباره این موضوع گفت: ادبیات نمی‌شود و نمی‌توانیم در سخنان دولتی ها موج میزند، وضعیت مرزنشینان و به ویژه کردستان خوب نیست، در حالی که 70 درصد کردستان به روحانی رای داده‌است لذا باید حوزه فرهنگ قومیتی را به رسمیت شناخت.

مسوول ستاد جوانان رئیسی درباره برنامه عملیاتی رئیسی برای حوزه جوانان گفت: آقای رئیسی منتقد و قائل به تغییر در وضع موجود هستند، مشخصا مسکن و اشتغال نقطه کانونی است و آقای رئیسی هم برنامه دارد و هم تیم متخصص و تیم نخبگانی دانشجویی که در سالهای اخیر مورد بی توجهی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار