مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. ارديبهشت 1396 - 18:13   |   کد مطلب: 20480
امام حسین(ع) در مدینه به دنیا آمد که طبق احادیث میلیون ها فرشته برای دیدار وی و تبریک به پیامبر(ص) و پدر و مادر بزرگوار ایشان،حضرت زهرای مرضیه(س) و مولا علی(ع)به زمین آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حجت الاسلام جعفر هدایی استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: روز سوم شعبان سال سوم یا چهارم هجرت بود که امام حسین(ع) در مدینه به دنیا آمد که طبق احادیث میلیون ها فرشته برای دیدار وی و تبریک به پیامبر(ص) و پدر و مادر بزرگوار ایشان،حضرت زهرای مرضیه(س) و مولا علی(ع)به زمین آمد ،حتی جبرئیل آمده بود تا به عنوان گهواره جنبان در خدمت حسین بن علی باشد.

وی ادامه داد:بدلیل اینکه حضرت شش ماهه به دنیا آمد،حضرت زهرا(س) شیری برای تغذیه ی این بزرگوار نداشت،به همین دلیل به خدمت رسول(ص) رفت و طبق نقل هایی از شیعه و سنی، حضرت بعضی وقتها انگشت مبارک و بعضی اوقات زبان مبارکش را در دهان امام حسین(ع) میگذاشت و این چنین بود که ایشان از شیره ی جان پیامبر می مکید و شباهت بسیاری از لحاظ چهره، اخلاق، صولت وغیره به پیامبر داشت،به طوریکه بعد از وفات حضرت رسول، انگار امام حسین همان حضرت پیامبر است.

حجت الاسلام هدایی در رابطه با اثرات واقعه ی کربلا گفت: حضرت کار بزرگی را برای اسلام کرد و آن عبارت است از قیامتی که ایشان در کربلا انجام داد و در مقابل یزید بن معاویه، فردی که میخواست برای همیشه فاتحه ی اسلام را بخواند، ایستاد که اگر نمی ایستاد اسلام برای همیشه از دست می رفت.

وی با اشاره به وصیت نامه ی امام حسین(ع) افزود: این بزرگوار نه به دنبال حکومت بود، نه قدرت و نه فتنه و فساد، بلکه هدفش فقط احیاءِ دین جدش رسول اکرم(ص) بود، به همین دلیل است که در کتابها آمده "الاسلام محمدی الحدوث و حسینی البقاء" یعنی که اسلامی که پیامبر ایجاد کرد، حسین بن علی(ع) حفظ کرد، طبق گفته ی آیت الله بهجت حتی اهل سنت هم مدیون حسین بن علی(ع) هستند، چرا که امام حسین اسلام را حفظ کرد،نه تشیع یا تسنن را، اهل سنت هم که مسلمانند  این اسلام را مدیون این بزرگوارند و باید به روزهای عاشورا و تاسوعا احترام بگذارند.
 

حجت الاسلام هدایی افزود:طبق حدیثی از جلد ۲۶بحارالانوار که علامه ی مجلسی نقل می کند، درختی در بهشت وجود دارد که در ساقه ها و آوندهایش خون جریان دارد، هنگامی که حضرت آدم از این درخت و خون درونش از خداوند متعال سوال کرد، جواب گرفت که درخت، شجره اسلام است، اسلامی که پیامبر آخرالزمان می آورد ولی این اسلام ضعیف می شود و این حسین بن علی(ع) است که خون خود را برای بقای این دین،به این درخت تزریق میکند.
 

وی در پایان گفت:روز تولد امام حسین را در تقویم ها روز پاسدار نامیدند؛ پاسدار دین، پاسدار نهضت و انقلاب، چرا که اولین پاسدار خودِ حضرت بود که از اسلام،نماز، حجاب، جایگاه خلیفه ی صالح و غیره پاسداری کرد. قیام امام حسین(ع) برای این بود که در جامعه صُلحا حکومت کنند نه خلفای فاسد، لذا حضرت پاسدار این نظریه شد و در همین راه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار