مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. ارديبهشت 1396 - 12:09   |   کد مطلب: 20478
کریم بنزما در دیدار برابر والنسیا نیز در گلزنی ناتوان بود و به نظر می رسد زمان جدایی شماره 9 از رئال مادرید فرا رسیده است.​​​​​​​

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از ورزش3؛ معمولا هرگاه در فصل جاری کهکشانی ها به یک نجات بخش در جریان بازی نیاز دارند، هرگز اثری از کریم بنزما در فضای مسابقه دیده نمی شود.

 

معمولا در چنین شرایطی، این کریستیانو رونالدو است که گلهایی حیاتی به ثمر می رساند. در جریان دو دیدار رفت و برگشت برابر بایرن مونیخ، هر جا که جریان بازی گره خورد و صعود قوهای سپید به خطر افتاد، این ستاره شماره 7 پرتغالی بود که به داد تیمش رسید.

 

 

 

 

در دیدار برابر والنسیا نیز رونالدو باز هم نقشی حیاتی ایفا کرد. دیداری که با توجه به شکست هفته گذشته ال کلاسیکو، در تعیین سرنوشت قهرمان فصل جاری نقش مهمی داشت.

 

قبل از گلزنی کریستیانو، سانتی مینا 2 موقعیت بسیار خوب را برابر دروازه رئال مادرید از دست داد و بعد از آن بود که شماره 7 وظیفه همیشگی خود را انجام داد و روی ارسال دنی کارواخال و بالاتر از گارای، موفق شد با یک ضربه سر دیدنی دروازه دیگو آلوس را باز کند.

 

با این گل، رونالدو در لالیگای فصل جاری 20 گل شده و موفق شد آمار شگفت انگیز 8 فصل متوالی رسیدن به این عدد را در کارنامه خارق العاده خود ثبت کند.

 

 

 

 

شاید با توجه به 32 ساله شدن او، بسیاری انتظار کاهش آمار درخشان وی را داشتند اما رونالدو همچنان به شکلی باورنکردنی می درخشد.

 

علیرغم باقی ماندن مجموعا حداقل 7 بازی در لالیگا و لیگ قهرمانان، رونالدو تا به حال موفق به زدن 32 گل شده است. البته او در دقیقه 57 می توانست گل شماره 33 را به ثمر برساند اما ضربه پنالتی رونالدو با مهار آلوس مواجه شد تا سنگربان والنسیا نیز رکورد فوق العاده مهار 26 از 53 پنالتی را به ثبت برساند.

 

سبک بازی ستاره پرتغالی کهکشانی ها در حال تغییر است و او همانند دوران جوانی دیگر پرس شدیدی روی بازیکنان حریف انجام نداده و حرکات عمقی نمی کند. رونالدو در حاضر بیشتر وقت خود را در محوطه جریمه سپری می کند و گل دیروز او برابر والنسیا نیز مصداق بارز تغییر سبک بهترین گلزن تاریخ باشگاه رئال مادرید است.

 

 

 

 

این آمادگی بهترین نشانه برای پست فصل بعدی رونالدو نیز به شمار می آید. در چنین شرایطی، سبک بازی بنزما کمتر شبیه به یک مهاجم مرکزی است و اگرچه او در ابتدای نیمه دوم می توانست با یک ضربه دیدنی دروازه والنسیا را باز کند، اما چنین نمایشی برای مهاجم ثابت مرکزی کهکشانی ها کافی نیست.

 

مهاجم فرانسوی رئال مادرید در فصل جاری بسیار کمتر از حد انتظار ظاهر شده و بدترین کارنامه خود از زمان پیوستن به رئال را به ثبت رسانده است.

 

 

 

 

در چنین شرایطی، لزومی ندارد همیشه شاهد حضور او در ترکیب ابتدایی باشیم. بنزما در یک ماه اخیر تنها یک گل و در 3 ماه گذشته فقط 5 گل به ثمر رسانده است. زمانیکه ستارگانی چون گرت بیل، مودریچ، تونی کروس و آسنسیو در کنار شما قرار دارند، ثبت چنین آماری جای هیچ دفاعی ندارد.

 

زین الدین زیدان بارها علاقه بیش از اندازه و وفاداری خود به بنزما را نشان داده و در این میان شاید بی عدالتی هایی در حق آلوارو موراتا و ایسکو شده است. موراتا که تنها در 18 دقیقه پایانی دیدار برابر والنسیا به جای بنزما بازی کرد، تقریبا از لحاظ آماری نصف مهاجم فرانسوی رئال در فصل جاری به میدان رفته است.

 

 

 

 

اما در چنین شرایطی، موراتا در فصل جاری 18 گل به ثمر رسانده که بیشتر از بنزما است. با توجه به میانگین دقایق بازی کردن، موراتا بهترین گلزن ترکیب رئال مادرید به شمار می آید و گلهای او بیش از هر بازیکنی دیگری برای رئال مادرید مسبب کسب امتیاز شده است.

 

پس با چنین کارنامه ای، عجیب نیست که موراتا در تابستان جاری مشتریان زیادی داشته باشد اما رئال مادرید باید با یک تصمیم عاقلانه، کریم بنزمای 29 ساله را به فروش برساند زیرا بعید به نظر می رسد در هیچ فصل دیگری امکان فروش او با این قیمت مناسب، با توجه به روند رو به افت وی وجود داشته باشد.

 

 

 

 

موقعیت سوزی های بنزما در بازی دیروز باعث شد تا با گل دیدنی پارخو، رئال مادرید در آستانه از دست دادن امتیازات مهمی قرار بگیرد. البته در این میان از عملکرد ضعیف خط دفاع رئال و ناتوانی در ثبت کلین شیت طی 8 بازی متوالی نیز نباید غافل شد. البته به هر حال، گل دقایق پایانی مارسلو را باید تسکینی به اتفاقات نه چندان خوشایند برنابئو دانست.

 

اگرچه با پیروزی برابر والنسیا، همچنان سرنوشت لالیگا در دست کهکشانی ها قرار دارند و آنها می توانند لالیگای شماره 33 را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کنند، اما دیدار دیروز یک بار دیگر نشان داد که رئال مادرید باید خود را برای آینده ای بدون بنزما آماده کند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار