مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. ارديبهشت 1396 - 12:04   |   کد مطلب: 20476
حجت السلام سید رضا اکرمی گفت: ما از فلسفه و انگیزه داوطلبی آقایان حرف می‌شنویم ولی حقیقت را نمی‌دانیم، مثلا خود آقای جهانگیری می‌گوید من کاندیدا شدم تا در سخنرانی بگویم ما در سال 92 دولت را در چه حالی تحویل گرفتیم و هم‌اکنون وضعیت کشور در چه وضعی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حجت السلام سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص کاندیداتوری جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: من معتقدم قسمت مهمی از اوضاع و احوال سیاسی پس از اعلام وضعیت صلاحیت کاندیداها مشخص  شد و معلوم شد که نهایتا چه کسانی ماندنی هستند.

وی افزود: ما از فلسفه و انگیزه داوطلبی آقایان حرف می‌شنویم ولی حقیقت را نمی‌دانیم، مثلا خود آقای جهانگیری می‌گوید من کاندیدا شدم تا در سخنرانی بگویم ما در سال 92 دولت را در چه حالی تحویل گرفتیم و هم‌اکنون وضعیت کشور در چه وضعی است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: به هر حال این یک فرصت است برای تبیین مسائل و جهانگیری در انتها هم یا باقی‌ می‌ماند یا اینکه منصرف می‌شود و به نفع فلانی کنار می‌رود.

اکرمی در پاسخ به این سوال که "برای اولین بار همزمان با ثبت نام رئیس جمهوری مستقر در انتخابات، معاون اول رئیسی جمهوری هم کاندیدای انتخابات شده است، آیا این اقدام نفی عملکرد دولت مستقر نیست؟" گفت: شما تفسیر قرآن را هم که ببینید، برداشت‌های مختلفی از آن صورت می‌گیرد، بالاخره در این انتخابات برای اولین بار 1636 نفر برای ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند و هر انتخاباتی باید یک نوآوری داشته باشد.

وی گفت: روی این احتمالات نمی‌شود حرف زد و همانطور که گفتم ما انگیزه افراد را از داوطلبی نمی‌دانیم و من فکر می‌کنم اگر زمان بگذرد و آقای جهانگیری به نفع آقای روحانی کنار بکشد خیلی از این مسائل برطرف می‌شود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: آقای روحانی داوطلب شده و هیچ شک و شبهه‌ای در این ماجرا نیست، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که جامعه ما در کارنامه به معدل نگاه نمی‌کند بلکه نمرات را می‌بیند، مثلا می‌بیند فلان حوزه نمره 14 شده یا 12 شده یا 9 یا 8 شده اما معدل را نمی‌بیند که برای مثال 12 یا 14 شده است و این معدل یعنی قبولی.

اکرمی ادامه داد: بله گاهی معدل هم تک رقمی می‌شود و شخص مردود می‌شود ولی اگر جامعه به معدل آقای روحانی نگاه کند، دیدگاه‌ها تغییر می‌کند، برای مثال آقای روحانی در حوزه‌هایی مثل برجام توفیقاتی داشته که "جا انداختن" آن در جامعه کار آسانی نیست.

وی در پایان گفت: در برجام بعضی می‌گویند خسارت محض است، بعضی می‌گویند برد است بعضی هم می‌گویند 7 گل زده‌ایم و 3 گل خورده‌ایم اما اگر به کارنامه نگاه کنند، نتیجه چیز دیگری می‌شود.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار