مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. ارديبهشت 1396 - 16:15   |   کد مطلب: 20421
شن ها و باد مامور خدا بود که به مقابله با دشمن برخاسته بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، سجاد رستمعلی در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: وقتی سفارت آمریکا تسخیر شد، مقامات آمریکایی برای آزاد کردن گروگانهای آمریکایی در ایران،تصمیم گرفتند دست به اقدام نظامی بزنند ، یک مامور مخفی پنتاگون برای آماده کردن مقدمات راهی ایران شده و در مدت کوتاهی مقدمات فراهم شده و حمله ی نظامی آغاز می شود اما طوفان شن در صحرای طبس که از معجزات الهی بود،باعث شکست این حمله میشود.

وی ادامه داد: در ۵اردیبهشت سال۱۳۵۹بالگردها و هواپیماهای آمریکایی برای آزادی ۵۳ گروگان در تهران،وارد فضای پروازی ایران شدند که یکی از این بالگردها در ۱۲۰کیلومتری راور کرمان دچار نقص فنی شده و به اجبار فرود آمده و سرنشینانش به بالگرد دیگری منتقل می شوند که این سرنشینان این بالگرد هم به دلیل نقص فنی،به ناو هواپیما برمیگردند. ۶هواپیما و ۶بالگرد به طبس رسیده و بدون توجه به نیروهای نظامی ایران فرود می آیند. اما بدلیل نقص فنی و از بین رفتن دو فروند بالگرد، کارتر دستور به بازگشت می دهد اما با برخاستن هواپیماها،طوفان شن شروع شده و عده ای از نیروها جان خود را از دست میدهند،به این ترتیب عملیات به طور کامل شکست میخورد.

 

رستمعلی با اشاره به سخنان سرهنگ جیمز کایل فرمانده هوایی عملیات که اشتباه در پیش بینی وضع هوا، ضعف در استفاده از ابزار ارتباطی، نقص کنترل و فرماندهی  وغیره را دلایل شکست این عملیات می دانست ،گفت: طبق گزارشات هواشناسی،در آن روز هیچ طوفانی پیش بینی نشده بود، در نتیجه تنها استعانت و یاری خداوند بود که باعث شکست این عملیات شده بود.


وی در پایان به سخن امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت:همانطور که امام(ره)فرمودند،شن ها و باد مامور خدا بود که به مقابله با دشمن برخاسته بود.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار