مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. فروردين 1396 - 9:44   |   کد مطلب: 20143
فرماندار اسدآباد راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه‌تمام در سطح شهرستان از جمله محور برنامه‌های دولت در اسدآباد دانست و گفت: ازجمله این واحدها گندله‌سازی و ذوب‌آهن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از آوای سیدجمال؛ همزمان با آغاز سال نو بود که رهبر انقلاب در پیام نوروزی خود امسال را با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری کردند.

 این نامگذاری هرساله برای جهت دادن به مسیر حرکت مسئولان و مردم با رهنمودی از سوی رهبری مطرح می‌شود و به‌تبع مسئولان در هر منطقه‌ای باید با ارائه راهکارهایی در راستای تحقق آن شعار بکوشند.

امروز 15 روز از آغاز سال جدید و پیام نوروزی رهبر انقلاب می‌گذرد و خبرنگار آوای سیدجمال در نشستی با فرماندار شهرستان نسبت به امور مهم شهرستان و برنامه‌های دولت در شهرستان به گفت‌وگو نشست.

حسین افشاری که حدود 6 ماه از فعالیتش در این شهرستان می‌گذرد با یک برنامه‌ریزی مناسب به شناخت ظرفیت‌ها  و پتانسیل‌ها و ارائه راهکارهایی برای تحقق شعار امسال گام برداشته است.

ناگفته نماند که اجرایی شدن این برنامه منوط به همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی است و انتظار می‌رود آنان نیز گامی فراتر برداشته و  عزمشان را جزم کرده و بهتر از گذشته عمل کنند.

فرماندار شهرستان اسدآباد در این نشست با اشاره‌ای به شعار امسال و تهدیدات دشمن ازجمله تحریم‌های اقتصادی اظهار کرد رهبر انقلاب با تمرکز بر روی موضوع اقتصاد مقاومتی آن را تنها راهکار مقابله با این جنگ اقتصادی می‌دانند و این امر وظیفه مسئولان و مردم را دوچندان می‌کند.

حسین افشاری گفت: از چندین سال قبل رهبر انقلاب موضوعات را پیرامون  حوزه اقتصاد و امور معیشتی مردم تشخیص دادند و درواقع به قوای سه‌گانه و نیروهای لشکری و کشوری و بخش خصوصی جهت دادند.

وی با تهیه و تدوین برنامه‌های در 10  محور مهم پیرامون تحقق شعار امسال گفت: اولین محور پایداری اشتغال فعلی  و جلوگیری از کاهش درآمد کشاورزان و دامداران است.

فرماندار شهرستان اسدآباد دومین محور برنامه خود را در شهرستان افزایش بهره‌وری و بالا بردن ظرفیت واحدهای تولیدی شهرستان دانست و گفت: به‌عنوان‌مثال تا قبل از خدمت بنده در این شهرستان واحد کنسانتره تنها با 50 درصد ظرفیت فعالیت می‌کرد که با پیگیری‌هایی در پایان سال گذشته ظرفیت آن‌ها به 80 درصد افزایش دادیم و قطعاً با تکمیل ظرفیت افراد بیشتری مشغول به کار خواهند شد.

وی راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه‌تمام در سطح شهرستان را سومین محور برنامه دولت در اسدآباد دانست و گفت: ازجمله این واحدها گندله‌سازی و ذوب‌آهن است.

افشاری چهارمین محور برنامه خود را حول محور هدایت سرمایه‌های مردم و تسهیلات بانکی برای ایجاد واحدهای که اشتغال ایجاد کند، دانست.

وی محور پنجم را توانمندسازی مشاغل برای جمعیت تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد دانست و گفت: 10 درصد از جمعیت این شهرستان را این مددجویان این دو نهاد شکل می‌دهد که باید برای خودکفا و ایجاد اشتغال آنان با پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال خانگی و غیره کمک به معیشت آنان داشت.

فرماندار شهرستان اسدآباد تقویت و توسعه مشاغل خانگی زنان بی‌سرپرست، استفاده از ظرفیت گردشگری و حمل‌ونقل را از دیگر محور برنامه‌های خود خواند و گفت: ین شهرستان 4 هزار کامیون و تریلر حمل بار از مناطق بندری به مراکز جمعیتی کشور و بالعکس دارد.

وی ترغیب و تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در شهرستان، استفاده از ظرفیت شورا، شهرداران و دهیاران برای ایجاد واحد تولیدی را از دیگر محور برنامه‌های دوت در اسدآباد برشمرد.

افشاری در بخش از سخنان خود گفت: ما از مردم می‌خواهیم که به کسانی رأی دهند که توانایی تحقق شعار اقتصاد   مقاومتی، تولید و اشتغال و برنامه‌ریزی در روستاها برای عملیاتی نمودن فرامین رهبری را داشته باشند.

وی بر ترغیب و تشویق دانشجویان برای توسعه برنامه کارآفرینی تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاهی می‌تواند در امر تحقق شعار امسال کمک بزرگی باشد.

افشاری با اشاره اینکه باید گفتمان سازی در سطح جامعه برای تحقق شعار امسال صورت بگیرد، افزود: این گفتمان‌ها باید در مرحله اول ادارات و نهادهای دولتی انجام شود و افرا باانگیزه وارد کار شوند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار