مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. فروردين 1396 - 9:24   |   کد مطلب: 20136
شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز با آزمونی جدی روبروست چرا که باید سند نفوذ 2030 که یک پروژه نفوذ خائنانه به خانواده های ایرانی است را بررسی و آن را تصویب یا رد کند و نتیجه آن کارآمدی شورا را تعیین خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از  بوتیا نیوز درست در شهریور سال 94 بود که  آقای  روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران اسلامی در نشست سازمان ملل که با هدف دستور کار مبانی توسعه پایدار 2030» برگزار شده بود حضور یافت.

در این نشست سند نفوذ خائنانه 2030 جهت اقدام عملی همه کشورها برای تحقق حکومت یکپارچه در سازمان ملل به حاضران ارائه شد و در مدت کوتاهی بعد از آن، 30 کارگروه­ تخصصی این سند با مدیریت دفتر یونسکو در ایران بدون اطلاع ­رسانی به مجلس یا شورای عالی انقلاب فرهنگی سند ملی آموزش توسعه 2030 را  آماده نمودند و ناگهان در تاریخ 20/9/95 در مجموعه فرهنگی تلاش از آن رونمایی کردند.

این در حالی است که در تصویب نامه هیأت وزیران اعلام شده این تصویب نامه برای دفتر مقام معظم رهبری و نهادهای انقلاب اسلامی ابلاغ می­شود که با پیگیری­های اولیه این مراکز نیز از آن بی­اطلاع بوده­اند.

سند مذکور که الگوی بومی شده و بازتاب همان " آرمان چهارم از مجموعه آرمان های اهداف توسعه پایدار " تحت عنوان سند آموزشی " 2030 " توسط برخی مسئولان عالی آموزش کشور امضاء شده است به دنبال جهت دهی جهانی نظام آموزش کشورها در تمامی سطوح می باشد به نحوی که روح حاکم بر این سند، جهانی سازی فرهنگ غرب و نوسعه سلطه فرهنگ غرب بر سایر کشورهاست.

نکته جالب تر اینجاست که جمهوری اسلامی ایران شتاب زده و عجولانه به صورت داوطلبانه سند ملی آموزش 2030 را تهیه و به یونسکو ارائه داده و طرح عملیاتی شدن آن را شروع کرده تا به آنجا که آقای سعدالله نصیری قیداری، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در آذر 95 اعلام می­کند: «جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشگام در منطقه آسیا و اقیانوسیه در زمینه آمادگی و تمهید تدارکات لازم برای اجرای آموزش 2030 مورد تقدیر قرار گرفت»

 

این اقدام عجولانه دولت یازدهم تعجب بسیاری از نخبگان فرهنگی و مراجع را برانگیخت تا جایی که موجب نگرانی جامعه علمی - آموزشی کشور شده و صدای آن ها در اعتراض به این مسئله بلند شد و بسیاری از آن ها با صدور بیانیه های مختلف با این پروژه نفوذ مخالفت خود را اعلام کردند.

واکنش بانوان فرهیخته پایتخت معنوی جهان اسلام به سند آموزش 2030

جمعی از بانوان فرهیخته پایتخت معنوی جهان اسلام در مشهد مقدس نیز پیرامون سند آموزش2030 سازمان ملل متحد بیانیه ای را صادر کردند و آن را  در تعارض آشکار با محتوای برنامه مصوب شورای عالی  انقلاب فرهنگی و ارزش­های بومی و اسلامی ایران عنوان کردند.

این بانوان فرهیخته انکار بدیهی­ترین تفاوت­های جنسیتی و پاسخگویی یکسان به نیازهای زن و مرد تحت عناوین پر جاذبه­ای مانند برابری جنسیتی و فرصت برابر، که خود نمود عینی ظلم و خشونت علیه زنان است و هم چنین عدم تفکیک جنسیتی در محیط آموزشی (مدارس مختلط دختران و پسران)، تغییرکتب درسی با حذف نقش­های مادری و همسری و مشابه نشان دادن زن و مرد در تمام عرصه­ها، افزایش بحران در خانواده و ایجاد تخاصم میان زن و مرد و کاهش کارآمدی خانواده، بالا رفتن سن ازدواج و شکل گیری اشکال دیگر همزیستی، کاهش جمعیت و تقویت شبهه ناکارآمدی دین و از طرفی به رسمیت شناختن فرقه ضاله بهائیت و سایر فرقه­های انحرافی را از دستاوردهای این برنامه برشمردند.

کیهان: هشدار! نفوذ آموزشی با سند 2030

روزنامه کیهان نیز با انتشار یادداشتی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و آن را مغایر با ارزش ها و  فرهنگ اصیل اسلامی دانست.

در این یادداشت ذکر شده است : درحالی دولت اصرار دارد طرح‌های غیربومی و خلاف قانون یونسکو را به جای طرح تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش که یک طرح بومی و مصوب است، به اجرا گذارد تا زمینه هضم هویت ملی -  اسلامی و نسل آینده کشور در پروژه جهانی شدن فراهم شود، که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند «ما برای تربیت نسل آینده با حریفی به نام «نظام سلطه بین‌المللی» مواجه هستیم که برای نسل جوان ملت‌ها به ویژه ملت ایران برنامه دارد. نوسازی نظام آموزشی به شیوه تقلیدی و رونویسی از دست غربی‌ها کاری غلط است. آموزش و پرورش در قانون اساسی، مسئله‌ای «حاکمیتی» است و دولت باید نقش‌آفرینی کند»

حال با تفاسیر ذکر شده چند سوال مطرح می شود که چرا سند به این مهمی بدون هیچ‌گونه اطلاع ‌رسانی قبلی و حتی بدون حضور نهادهای تصمیم‌گیر، سیاست‌گذار و قانون‌گذار از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و چهره‌های علمی کشور و خبرنگاران رونمایی شد و جزئیات آن منتشر نشده است؟ و نکته مهم تر اینکه وجاهت قانونی و صلاحیت علمی - آموزشی کمیسیون یونسکو چیست که تدوین سند ملی آموزشی کشور به دست آن سپرده شده است؟

سند نفوذ خائنانه به خانواده ایرانی را نمی پذیریم

زنان و مردان کرمانی نیز با  امضاء طومار خواستار اصلاح برنامه ششم توسعه و لغو سند 2030 شدند تا اجازه ی نفوذ را به دشمنان اسلام و انقلاب ندهند.
 
اقرار صریح دبیر کل کمیسیون عالی یونسکو به تضاد سند 2030 با منافع ایران
 
نکته دیگر اینجاست که این سند در حالی توسط برخی مسئولان تصویب شده است که  دبیر کل کمیسیون عالی یونسکو در ایران با اشاره به اینکه در برخی موارد این سند مغایرت‌هایی با منافع و ارزش‌های ایران وجود دارد، با صراحت اظهار داشته است: «اقرار می‌کنم که بخش‌هایی از سند ۲۰۳۰ با منافع و ارزش‌های کشور ما تضاد دارد.»
وی در حالی که وزارت آموزش و پرورش را متولی اجرای سند اجرای 2030 معرفی کرده، وزیر آموزش و پرورش را نیز برای اجرای این سند آزاد گذاشته و افزوده است: «اگر وزیر آموزش و پرورش مغایرتی با اسناد بالادستی مشاهده کرد، می‌تواند این سند را اجرا نکند.»
سرنوشت سند توطئه در صحن شورایعالی انقلاب فرهنگی چه خواهد شد؟

خبرها حاکی از آن است که در ساعات پایانی امروز در جلسه ای محرمانه و خارج از برنامه، تیم دولت  بنا دارد سند به اصطلاح "ملی"، آموزش 2030 یونسکو که برآمده از برنامه توطئه مشترک تیمی از عناصر انگلیسی و بهائیان است که پیش تر در اندیشکده لگاتام لندن، زمینه تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران را تسلط بر سه حوزه "آموزش"، "تربیت معلم" و "محتوای درسی" اعلام کرده بودند را به تصویب برساند.

هدف از این اقدام ضدملی ایجاد بستر قانونی لازم برای جهانی سازی حوزه آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان ایرانی در ایام کوتاه باقی مانده از عمر دولت یازدهم با توجه به احتمال یک دوره ای شدن اعتدالیون در انتخابات پیش رو است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز با آزمونی جدی روبروست که نتیجه آن کارآمدی شورا را تعیین خواهد کرد. آیا برنامه تربیتی یونسکو همچون فلسطین اشغالی و اردن و عربستان در ایران نیز قانونی خواهد شد؟!

لذا با توجه به درخواست هاو اعتراضات مراجع ، علما و اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه ها با توجه به  بیانیه ها،اسناد و کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی که آشکار و پنهان به بهانه دفاع از جایگاه و حقوق زنان، رفع فقر و استیفای حق مردم، هر از چند گاهی هویت زنانه و شخصیت انسانی و متعالی بشر را با شعارهای برابری و عدالت جنسیتی به قربانگاه می برند ومهمترین هسته تشکیل دهنده جامعه که خانواده است و مهد پرورش انسانهای مولد و جامعه ساز است، مورد غفلت قرار گیرد به جد از شورای فرهنگی اجتماعی بانوان شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستاریم  بر اساس چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران حرکت نمایند و از قبول هر تعهدی نسبت به سازمانهای بین المللی که باعث به خطر افتادن منافع ملی، اسلامی و ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است پرهیز نمایند و از نفوذ دشمنان قسم خورده انقلاب با بررسی دقیق آن پیشگیری نمایند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار