مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. فروردين 1396 - 23:20   |   کد مطلب: 20128
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولتی ها و فضای غیر رقابتی حاکم در کشور اجازه حل مشکلات اقتصادی را نمی دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، فریدون احمدی امروز در گفت و گو با موج رسا; اظهار داشت: باید در اداره کشور اتفاقات ویژه ای بیفتد تا اقتصاد کشور رونق یابد.

وی با بیان اینکه باید به سمت رقابتی کردن ارائه کالا و خدمات رفت، افزود: هر کس که کالا و خدمات را ارزان تر، رقابتی تر و با کیفیت تر ارائه می کند، باید جلودار باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مادامی که دولتی ها و فضای غیر رقابتی در کشور حاکم است هیچ گاه مشکلات اقتصادی با این شیوه ای که در پیش داریم،حل نمی شود.

احمدی با بیان اینکه باید در همه حوزه ها این اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه باید از اجرای طرح سلامت در کشور تقدیر کرد اما آیا به میزانی که در این طرح هزینه می شود، به همان میزان خدمات ارائه  می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر این خدمات با مدیریت بخش خصوصی ارائه می شد، کیفیت و کمیت بهتر می شد،یادآور شد: این پول کلان در بخش بهداشت اداری خرج می شود که دارای بوروکراسی، دور ریز، ناکارآمدی و پرت بسیاری است که سیستم اقتصاد دولتی آن را خراب می کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با طرح این سئوال که آیا به میزان هزینه خرج شده رضایتمندی حاصل شده است؟، گفت:باید دولت پای خود را از بسیاری از امور بیرون کشیده و اجازه رقابتی شدن را برای ارائه خدمات بیشتر بدهد.

احمدی با بیان اینکه کشور باید رقابتی اداره شود تا با هزینه کمتر و کیفیت بهتر خدمات ارائه شود، افزود:این موضوع در نظام آموزش و پرورش نیز این شدنی است.

وی با اشاره به اینکه مدرسه ای که در ایران ساخته می شود 20 ساله مخروبه می شود، بیان داشت: این در حالی است که در کشورهای اروپایی حداقل 100 سال عمر مدارس است.

وی با اشاره به ناکارآمدی قوانین در کشور، ادامه داد:40 تا 50 درصد برنامه های پنج ساله اجرایی شده است که این موضوع نشان می دهد یا قوانین غیر واقعی تصویب شده است یا نهادها در این زمینه به وظیفه خود خوب عمل نکرده اند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تلنباری از قوانینی که دست و پای همه را بسته است در کشور وجود دارد که هنوز این قوانین نتوانسته است مشکلی از مشکلات کشور را حل کند.

احمدی ادامه داد: سیستم حقوقی کشور متاسفانه فضای کسب و کار را تسهیل نکرده است و بسیاری از افراد جامعه به دلیل ناکارآمدی این سیستم به خاک سیاه نشسته اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه سیستم بانک و بیمه نیز در کشور از نظام اقتصادی پویا و کارآمدی برخوردار نیستند، افزود:  مجموعه ای از عوامل ما را گرفتار کرده است و نمی توان گفت کسپول آماده ای برای درمان این درد وجود دارد.

این نماینده با اشاره به اینکه باید عزم جدی فراهم شود تا وضعیت مطلوبتر شود، گفت: حوزه قانون، دستگاه اجرایی و دستگاه قضایی به عنوان تکه های پازل بزرگ باید نقش خود را خوب ایفا کنند تا نتیجه گرفت.

وی با بیان اینکه اقتصاد دستوری نیست بلکه فضای دو دوتا چهارتا است، گفت: همه پارامترها در پویایی اقتصاد نقش دارند که باید همه این عوامل فراهم باشد تا رونق اقتصادی شکل بگیرد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار