مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. اسفند 1395 - 21:04   |   کد مطلب: 19903
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت عدالت در پرداخت و وصول مالیات گفت: کارگران و کارمندان نزدیک به 2 برابر مشاغل آزاد و خدماتی و اصناف مالیات پرداخت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از میبد خبر، در نشستی با حضور نماینده مردم میبد و تفت،علمدار رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد، فرماندار و مدیران کارخانجات شهرستان در محل فرمانداری میبد در رابطه با مسائل گمرکی، مالیاتی، صادراتی، بسته شدن مرز عراق و وجود مشکلات در مرز و مشکلات ادارات خدمت رسان و فشار آنها بر تولیدکننده بخصوص در پایان سال بحث و بررسی صورت گرفت.

کمال دهقانی فیروزآبادی در رابطه با مشکلات مرز عراق بیان داشت: وقتی که کشور عراق تعرفه ها را به دلیل کاهش شدت درآمد نفت بالا برد و نتوانست بدهی به ایران را که بالغ بر 5 میلیارد دلار بود بپردازد و ایران نیز برای دریافت این بدهی پافشاری کرد دولت عراق با توجه 25 میلیارد دلار مبادلات تجاری با ایران و اینکه این تراز به نفع ایران مثبت است از یکسری ابزارها استفاده کرد که باعث بروز برخی مشکلات شد البته بنده این موضوع را به کمیسیون صنایع در مجلس منعکس کردم و با ملاقات هایی که وزیر امور خارجه با مسئولان عراقی داشت رایزنی هایی صورت گرفت تا این مشکلات برطرف شود.

وی در رابطه با نحوه مدیریت در صنایع در شرایط کنونی افزود: با توجه به وضع فعلی و مشکلات اقتصادی در شهرستان تفت یکی از کارخانه ها نزدیک به 8 ماه است که حقوق کارگران را پرداخت نکرده در صورتی که در همین وضع مشابه در میبد مدیریت خوبی در این زمینه صورت گرفته است. ولی ما به آینده امیدواریم.

دهقانی در رابطه با مالیات ها اظهار داشت: بخاطر شرایط رکود دریافت مالیات کمتر شده است و خوشبختانه در بین تولیدکنندگان کمتر فرار مالیاتی دیده می شود. در برنامه توسعه تمهیداتی لحاظ شده تا بجای دریافت مالیات های بیشتر سازمان امور مالیاتی پایه های مالیاتی را افزایش داده و مؤدیان جدید را شناسایی و اضافه نماید. در استان یزد طبق آماری که به بنده داده شده کارگران و کارمندان دولت 60 میلیارد تومان مالیات پرداخت می کنند در حالیکه در مشاغل و صنوف آزاد و خدماتی این مبلغ تنها 35 میلیارد تومان می باشد که منصفانه نیست و سازمان امور مالیاتی با شناسایی این مشاغل و صنوف عدالت در وصول مالیات را رعایت نماید. در مجلس طرحی مبنی بر اینکه مالیات بر ارزش افزوده از تولیدکنندگان دریافت نشود در ابتدا تصویب شد ولی با توجه به مسایل و مشکلاتی که با اجرایی شدن این طرح برای دهیاریها و شهرداریها ایجاد می شد به سرانجام نرسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در رابطه با ظرفیت موجود در قانون مالیات برارز افزوده برای توسعه شهرستان عنوان کرد: ظرفیت خوبی در تبصره 2 ماده 38 مایات برارزش افزوده وجود دارد که 10 درصد از این عوارض و مالیات پرداختی را می توان صرف امور ورزشی و آموزشی برای کارگران و توسعه و پیشرفت شهر هزینه نمود. البته با هماهنگی ادارات مربوطه پیگیر این ظرفیت هستیم و در میبد یک تیم تخصصی با کمک دانشگاه در جهت تهیه طرح راهبردی برای ورزش فعالیت می کند که در این زمینه تحقیقات علمی صورت گرفته و کل سرانه ها بررسی شده تا به این نتیجه برسیم که باید در چه زمینه هایی سرمایه گذاری کنیم.

وی پایین آمدن کیفیت تولیدات به دلیل تحریم ها و قدیمی بودن خطوط تولید و هزینه های سنگین تغییرات در کارخانه ها را یکی از مشکلات اساسی دانست و بیان داشت: الان می توان با هزینه های کمتر این تغییرات را در کارخانجات انجام داد و راه نجات ما از مشکلات اقتصادی توجه به صادرات کاشی و سرامیک و بالابردن کیفیت و تعامل سازنده بین دولت و تولید کننده و بانک ها است. البته در زمینه صادرات به زودی بازار خوب کشور سوریه نیز به روی کشور ما گشوده می شود.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار