مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. اسفند 1395 - 10:36   |   کد مطلب: 19877
مدیر کانون های مساجد استان همدان گفت:
کانون های مساجد باید محل جذب جوانان باشد
استان همدان با ۵۷۰کانون و بیش از ۱۱۰هزار عضو و ۲۰۰کتابخانه ی فعال،مشغول به فعالیت است.
کانون های مساجد باید محل جذب جوانان باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، هادی فیض منش مدیر کانون های مساجد استان همدان در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو در رابطه با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: همانطور که از اسم کانون پیداست ،این کانون‌ها مراکز فرهنگی و هنری هستند که در مسجد به فعالیت می‌پردازند ، این فعالیت از زمانی شروع شد که مدیریت انقلاب در مسجد صورت گرفت، بعد از انقلاب هم مدیریت جبهه و دفاع مقدس را هم بچه های مسجد عهده‌دار بودند.

وی افزود:کارکردهای فراوان مسجد از دیرباز و از صدر اسلام نشان دهنده ی این است که مسجد تنها یک محل عبادی نیست؛هم کتابخانه است، هم محل رفع مشکلات مردم ،هم محل تجهیز جبهه های اسلام و غیره .

فیض منش در ادامه گفت: بعد از جنگ‌ تحمیلی ما شاهد یک جنگ گسترده‌ تری بودیم به نام تهاجم‌ فرهنگی که برای مقابله با آن، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۷۱ مصوبه‌ ای را به تأیید رساند که بر طبق آن مساجد موظف شدند در مقابل این هجمه‌ی فرهنگی، بسیج شوند؛ به همین دلیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این سال شکل گرفت که این ستاد عالی در تهران مستقر شد و استانها هم دبیرخانه‌های ستاد‌عالی را تشکیل دادند.

وی یادآور شد: استان همدان با ۱۲مسجد و ۱۲کانون این فعالیت را شروع کرده و اکنون با ۵۷۰کانون و بیش از ۱۱۰هزار عضو و ۲۰۰کتابخانه ی فعال در استان مشغول فعالیت هستند.

هادی فیض منش در رابطه با هدف تشکیل این کانون‌ها اظهار داشت: هدف از تشکیل این کانون‌ها جذب جوانان و نوجوان به مسجد است با این نگاه و رویکرد که مساجد رویکرد تربیتی دارند و با رفت و آمد آنها به مسجد باعث بوجود آمدن اخلاق حسنه در آنها می‌شود.

مدیر کانون های مساجد استان گفت: در کنار این مساجد برای جذب قشر جوان و نوجوان نیاز به مشوّق هایی از قبیل کتابخانه، کلاسهای هنری، کارگاه های آموزشی وغیره داریم چرا که رویکرد و نگاه کانون هنر، فرهنگ و اعتقادات است که بیشترین تأثیر و جذب را برای این قشر به همراه دارد.

فیض منش در انتها با اشاره به همایش تجلیل از فعالان فرهنگی در روز چهارشنبه که در سالن بوعلی سینای همدان برگزار خواهد شد افزود: این همایش با حضور مدیران فرهنگی و تجلیل از فعالان فرهنگی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار