مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. بهمن 1395 - 0:04   |   کد مطلب: 19388
رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی:
انقلاب ما بهترین انقلاب قرن های اخیر
انقلاب اسلامی ایران ، بهترین انقلاب قرن های اخیر بود، انقلابی که حاشیه های ضد اخلاقی نداشت.
انقلاب ما بهترین انقلاب قرن های اخیر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، پروفسور فرامرز میرزایی رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: یکی بهترین و برجسته ترین دستاورد مهم انقلاب اسلامی ایران، در حوزه ی علم و دانش است و همین مسئله باعث شده که کشور بتواند در راستای تولید علم پیشتاز باشد .

وی رژیم شاهنشاهی را دارای استبداد سیاسی وحشتناکی دانست و گفت: استقلال و آزادی خواسته ی همه ی ما بود، ولی مهم ترین قسمتی که موجب بروز انقلاب اسلامی شد، انگیزه ی دینی بود و به همین دلیل "اسلامی" واژه ای است که از همان اول به همراه انقلاب آمده است. چون یکی از جنبه های انقلاب ایران جنبه ی فرهنگی بود، از همان اول شخصیت مذهبی، دینی و فرهنگی امام،روی قشر جوان تأثیر گذاشت.

میرزایی در مقایسه ی انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها افزود: انقلاب ما در مقایسه با انقلاب روسیه، انقلاب فرانسه،حتی انقلاب هایی که در سرزمین اسلامی عرب در طی سالهای گذشته به وقوع پیوسته بهترین انقلابی بوده که در طول قرن های اخیر رخ داده ؛ تنها انقلابی که حاشیه های ضد اخلاقی نداشته، انقلاب اسلامی ایران بوده است که رهبری مذهبی، خردمندانه و عاقلانه ی امام نقش بسیار مؤثری در این انقلاب داشته.

وی در رابطه با پیشرفت فرهنگی در دوره ی انقلاب گفت: بعد از انقلاب یکی از اولین کار هایی که انجام گرفت، انقلاب فرهنگی در دانشگاه بود و آموزش عالی بیشترین پیشرفت را در جمهوری اسلامی ایران داشت.

فرامرز میرزایی در جهت دستاوردهای علمی و پیشرفت فوق العاده ی کشور اظهار داشت: دشمنی آمریکا بدلیل دستاوردهای علمی نظام اسلامی است؛ آمریکا ازفعالیت هسته ای ما ترسی ندارد، آنچه که برای آنها دردناک است این است که ایران به دانش هسته ای دست پیدا کند و این برای آنها قابل تحمل نیست. ترس آنها از پیشرفت سریع و چشم گیر ایران است.

وی در پایان گفت:دستاوردهای انقلاب اسلامی در جهت سواد آموزی،آموزش عالی و تولید علم و فناوری یکی از بهترین و بارزترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است که ضامن رشد و تعالی کشور است.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار