مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. بهمن 1395 - 23:51   |   کد مطلب: 19250
وزیر علوم در خصوص لغو ویزای دانشجویان دکترای در حال تحصیل در آمریکا گفت: به دانشجویان فرصت دادیم تا بتواند در کشورهای دیگر پذیرش بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمد فرهادی، وزیر علوم در حاشیه نشست مشاوران زنان و امور خانواده دانشگاه ها در جمع خبرنگاران، در خصوص لغو ویزای دانشجویانی که در دانشگاه های امریکا تحصیل می کنند، گفت: تعدادی از دانشجویان دکترا باید برای بخشی از دوره های تخصصی خود که حداقل شش ماه است، به یکی از دانشگاه های معتبر بروند و برخی دانشگاه های آمریکا را انتخاب کرده بودند؛ که با تصمیم لغو ویزا توسط رئیس جمهور امریکا مشکلاتی ایجاد شده؛ لذا تصمیم گرفته شده که فرصت بیشتری به این دانشجویان داده شود که این فرصت جزو سقف زمان تحصیل نباشد تا بتواند در کشورهای دیگر پذیرش بگیرند.

 

وی افزود: دانشگاه ها در حال برنامه ریزی هستند که این دانشجویان بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.

 

فرهادی در خصوص مشکلات دانشجویان بورسیه گفت: بعضا شهریه دانشجویان بورسیه تا آخر دوره پرداخت شده و یا در حال پرداخت است. این دانشجویان از چند طیف هستند که تعدادی از آنها مربی هستند و باید اعضای هیئت امنا بورسیه آنها را تصویب کنند، تعداد زیادی از آنها مشکلاتشان حل شده، ولی تعدادی هم باقی ماندند که کمیته ای برای حل مسائل خاص فارغ التحصیلان دانشگاه ها و بورسیه تشکیل شده تا مشکلات آنها را بررسی کند.

 

وزیر علوم  خاطر نشان کرد: با دانشگاه هایی که دانشجویان بورسیه متقاضی آنها بودند، مذاکره کردیم تا بتوانند در آنجا ادامه تحصیل بدهند.

 

وی در خصوص سرگردانی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد که مدارک آنها توسط وزارت علوم تایید نشده، گفت: تمام فارغ التحصیلان که رشته های آنها مجوز قانونی و رسمی داشته باشد، مدارکشان مورد تایید و آماده است و کسانی هم که مجوز نداشتند، تکلیفشان مشخص است؛ مجوز ندارند و غیرقانونی است.

 

فرهادی در خصوص فعالیت مشاوران زنان و خانواده در دانشگاه ها گفت: نشست امروز بین دانشگاه های سطح یک و دو بود؛ که در بیشتر دانشگاه ها مشاوران زنان و امور خانواده تشکیل شده تا بتواند مشکلات دانشجویان، کارمندان و اعضای هیئت علمی در این حوزه را پیگیری کنند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار