مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. بهمن 1395 - 10:04   |   کد مطلب: 19133
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: من بعید میدانم ظرفیت جنگیدن با مسلمانان، مکزیکی ها و مهاجران آمریکایی در دولت جدید امریکا وجود داشته باشد، این ها شعار های انتخاباتی است.
مواضع ترامپ هنوز مواضع رسمی آمریکا نبوده، بیشتر شعارهای انتخاباتی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع, حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به مواضع ترامپ در شیوه برخورد با مسلمانان بیان کرد: مواضعی که ترامپ در حال حاضر مطرح میکند هنوز مواضعی رسمی دولت آمریکا نیست.

 

وی افزود: چون الان وزارت خارجه آمریکا، وزارت امنیت و دفاع داخلی آن  با کسانی همچون تی نلسون، جان کلی، جیمز ماتیس که در سنا رأی اعتماد گرفتند و وزیر شدند، باید شکل بگیرند.

 

دکتر فلاحت پیشه اظهار داشت: در واقع این ها هستند که به سیاست خارجه آمریکا شکل میدهند.

 

وی ادامه داد: در بحث هایی مثل حضور مسلمانان ، وزیر خارجه وهم وزیر امنیت داخلی صاحب نقش هستند، سیاست های رسمی آمریکا در مقابل مسلمانان و این که  آیا واقعا شعارهای انتخاباتی ترامپ واقعی هست یا نه؟ آیا کشورها میتوانند جهت گیری داشته باشند؟ آن موقع است که میشود مشخص کرد.

 

فلاحت پیشه با تأکید بر ناسیونالیستی بودن تیم شکل گرفته آنها بیان داشت: ولی به هر حال با این تیم مسلمانان شرایط سخت تری خواهند داشت و باید دید چه مسائل رسمی و عملیاتی انجام می شود.

 

وی ضمن اشاره به در تقابل بودن منافع ملی مسلمانان در برابر منافع ملی آمریکا خاطر نشان کرد: من بعید میدانم این ظرفیت در دولت جدید آمریکا وجود داشته باشد که هم با مسلمانان هم با مکزیکی ها هم با مهاجران آمریکای جنوبی و..  بجنگد.

 

فلاحت پیشه در پایان تصریح کرد: این ها شعارهای انتخاباتی است و بخش کوچکی از آنها شاید تبدیل به سیاست آنها شود.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار