مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. دى 1395 - 17:20   |   کد مطلب: 19065
رئیس خانه صنعت و معدن استان همدان با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی در شرایط اقتصادی فعلی ایثارگری می‌کنند گفت: توسعه سیستم‌های فناوری در اولویت واحدهای تولیدی باشد.
واحدهای تولیدی در شرایط اقتصادی فعلی ایثارگری می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از تسنیم، حمیدرضا رهبر در نشست تخصصی بررسی راهکارهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنایع استان همدان اظهار داشت: در دنیای کنونی و شرایط موجود دیگر نمی‌توان به شکل سنتی فعالیت اقتصادی انجام داد بلکه نیاز است از این مسیر به سوی تکنولوژی و فناوری روز حرکت کرد.

وی با بیان اینکه تاثیر تکنولوژی و فناوری در فعالیت‌های اقتصادی انکارناپذیر است افزود: اکنون در فعالیت‌های اقتصادی نمی‌توان به شکل سنتی کیفیت را افزایش داد و بازار را شناخت و کنترل کرد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان همدان با تاکید بر اینکه زمان فعالیت‌های اقتصادی به صورت سنتی گذشته است تصریح کرد:  از ابتدا که مطالعه برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی آغاز می‌شود مباحث اطلاعات و فناوری موردنیاز است.

رهبر عنوان کرد: اگر اطلاعات به موقع مورد بهره‌برداری و پردازش قرار نگیرد به طور قطع انجام فعالیت اقتصادی آنچنان که باید موفقیت آمیز نخواهد بود.

وی با بیان اینکه دیگر تولیدهای یدی و دستی جدای از بحث هنرهای دستی بدون تکنولوژی در حجم انبوه جوابگو نیست گفت: کنترل کیفیت محصولات هم امروزه با استفاده از تکنولوژی و پردازش اطلاعات امکان‌پذیر است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه باید با دست یافتن به تکنولوژی به وضعیت ایده‌آل صنعت دست پیدا کنیم بیان کرد: برای این دسترسی الزاماتی لازم است و یکی از الزامات فرهنگ‌سازی است.

رهبر فناوری اطلاعات را جزو جدای ناپذیر از حوزه صنعت دانست و افزود: در حال حاضر با صنعتی روبه‌رو هستیم که در پیچ و خم اولیه کار با ناخوشی مواجه و بیمار است. اهالی صنعت باید خودشان به فکر باشند چرا که در حال حاضر واحدهای انگشت شماری از سیستم‌های فناوری استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات مختلفی که واحدهای صنعتی و تولیدی با آن مواجه هستند، گفت: مشکلات حوزه مالیاتی، بانکی، تامین اجتماعی و دیگر بخش‌ها مباحثی هستند که واحدهای تولیدی و صنعتی در شرایط کنونی با آن درگیرند و در شرایط و مشکلات موجود، واحدهای تولیدی ایثارگری می‌کنند.

رهبر در پایان با اعلام اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی باید توسعه فناوری در کارگاه‌های خود را در اولویت قرار دهند تاکید کرد: فرهنگ استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری در واحدهای تولیدی نهادینه شود.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار