مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. دى 1395 - 20:25   |   کد مطلب: 19023
چرا ما با کمبود آب در بخش کشاورزی و درخواست تقاضای بالای آب روبه رو هستیم؟ پس باید این بحران را به خوبی اداره کرد که لازمه ی تحقق این امر توجه پیش از پیش مسئولین مربوطه می باشد که رهبرانقلاب اسلامی درباره اهمیت مدیریت آب فرمایشاتی فرمودند.
بیانیه بسیج دانشجویی  دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا/چرا با کمبود آب مواجه هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، در پی مشکلات کم آبی در استان بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا بیانیه ای مبنی بر این موضوع صادر نموده ، متن این بیانیه به شرح زیر می باشد.

بسمه تعالی

با توجه به این که کشور عزیزمان ایران در منطقه ای به نسبت خشکی از کره زمین قرار گرفته است و هرچند بارشش کم است ولی از نظر جغرافیایی در منطقه ای خوب و کار آمد قرار گرفته است و چهار فصل بودن  آن نشانه صحت این سخن است ، ولی متاسفانه یک ضعف اساسی در مدیریت و سازماندهی نعمت های بی پایان الهی داریم ، ضعف در جمع و نگه داری و قابل مصرف کردن نزولات الهی که  خود میتواند باعث احیای یک جرگه ای باشد.

چرا ما با کمبود آب در بخش کشاورزی و درخواست تقاضای بالای آب روبه رو هستیم؟ پس باید این بحران را به خوبی اداره کرد که لازمه ی تحقق این امر توجه پیش از پیش مسئولین مربوطه می باشد که رهبرانقلاب اسلامی درباره اهمیت مدیریت آب فرمایشاتی فرمودند.

لذا به همین منظور ما هم خواستار ایجاد بستری برای تحقق این راهکار هستیم که میتواند ستادی و یا کمپینی باشد که با توجه به شناسایی معضلات این بخش در صدد بر طرف کردن آنها باشند ، باتوجه به کم شدن آب های زیر زمینی خاصه در استان همدان که مشکلاتی را برای بخش کشاورزی به وجود آورده است .

این در حالی است  که صنعت کشاورزی جزء برترین صنعت های استان به شمار میرود ولی متاسفانه موردو بی مهری و بی توجه ای مسئولین قرار گرفته است و حمایتی در شان و منزلت آن نشده است.

لذا بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا با توجه به رسالت اجتماعی سیاسی و اقتصادی خود طبق فرمایشات رهبری درباره مطالبه گری از مسئولین مربوطه به همین منظور ازمدیریت جهاد کشاورزی و مدیرت سازمان وزارت نیروی استان و دیگر ارگان های مربوطه درخواست توجه ویژه نسبت به این موضوع مهم را دارد که در صدد رفع مشکلات آبی و کشاوررزی استان باشند ودر اقدمات خود تغییر نگرش دهند و روی بسیجی های مخلص و تحصیل کرده این بخش حساب بازکرده واجازه فعالیت توام با حمایت داده شود.
لذا از مسئولین محترم از استانداری گرفته تا امام جمعه محترم تقاضا می شود برای برطرف کردن این مشکل تصمیم جامع و کامل بگیرند.

کشاورزی مهمترین صنعت هر کشور می باشد با آن مهربان باشیم.

وسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار